Michael Rehberg: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Der Angriff der Gegenwart auf die übrige Zeit

1985 | Experimenteel

Duitsland 1985. Experimenteel van Alexander Kluge. Met o.a. Jutta Hoffmann, Rosel Zech, Armin Mueller-Stahl, Michael Rehberg en Peter Roggisch.

Alexander Kluge thematiseert in deze film het begrip 'tijd' in de vorm van collage-scènes. Op zijn eigen scherpzinnige wijze die al bekend was van de film MACHT DER GEFŸHLE, demonstreert hij de tijdloosheid en het verlies van de tijd die kenmerkend zijn voor het heden. Het camerawerk is van vier verschillende lieden: Thomas Mauch, Werner Lüring, Herrmann Fahr en Jusith Kaufmann.

Kaltes Fieber

1984 | Thriller, Drama

Duitsland 1984. Thriller van Joseph Rusnak. Met o.a. Klaus Rohrmoser, Lisa Kreuzer, Michael Rehberg, Katharina Böhm en Axel Milberg.

De jonge Pierre en zijn chef, de arts Schumann, bedrijven ongewone praktijken: Pierre maakt in opdracht van Schumann een eind aan het leven van mensen die levensmoe zijn, maar die niet bij machte zijn dit zelf te doen. Maar wanneer Pierre verliefd wordt op een van de klanten gaat hij vraagtekens zetten bij deze handel met de dood. Een goede eerste film van Rusnak.

Der Tag, an dem Elvis nach Bremerhaven kam

1979 | Drama, Muziek

Duitsland 1979. Drama van Peter F. Bringmann. Met o.a. Wolfgang Drygalla, Petra Bigaj, Michael Shelley, Margret Homeyer en Michael Rehberg.

De manager van de The King, de enigszins dubieuze Colonel Parker, besloot dat het goed was voor Elvis` imago en diens carri[KA2]ere dat hij zijn dienstplicht ging vervullen. Elvis werd ingedeeld bij de bezettingstroepen in West-Duitsland, niet ver van Frankfurt, in Hanau. Op 1 oktober 1958 kwam hij met het troepentransportschip mv General G.M. Randall aan in Bremerhaven. Zo ontstond er een bijzondere verbinding tussen de Duitse jeugd en de grootste rock `n` roll-zanger aller tijden. Regisseur Bringmann en scenarioschrijver Horst K[KA3]onigstein begonnen een jaar na de dood van Elvis Presley (1977) aan een wat na[KA3]ieve, maar ondanks zijn lengte, zeer genietbare tv-film. Het gaat over de impact die Elvis had op jongeren, en hoe zij zich dat later zouden herinneren aan de hand van hun eigen belevenissen op de dag van de aankomst. De invloed van Elvis met zijn stekelkopje was groot en kreeg een blijvend karakter, al kwam hij zelf in dienst niet verder als sergeant. Parkers beslissing zou in Clintons dagen (die zelf een draft-dodger in de Vietnamoorlog was) onmogelijk geweest zijn. Het camerawerk is van Axel Block. Voor fans nog altijd te genieten. Regisseur Bringmann maakte het jaar daarop naam met de speelfilm THEO GEGEN DEN REST DER WELT.