Hellmuth Costard: regie en cast.
Er zijn 6 films gevonden.

Vladimir Günstig - eine trojanische Affäre

2004 | Thriller

Duitsland 2004. Thriller van Hellmuth Costard. Met o.a. Hellmuth Costard, Noemi von Alemann, Vera Appelhans, Kyne Uhlig en Claudia von Alemann.

Aufstand der Dinge

1993 | Sciencefiction, Fantasy, Komedie

Duitsland 1993. Sciencefiction van Hellmuth Costard. Met o.a. Christoph Künzler, Vitus Zeplichal, Pepe Kristl, Thomas Reisinger en Gesine Cukrowski.

Twee mensachtige wezens uit de ruimte zijn 30.000 jaar geleden op aarde gestrand. Zij hebben de macht over alle voorwerpen, maar zijn niet in staat om naar hun thuisplaneet terug te keren, zolang de mensheid niet doeltreffend omgaat met zonne-energie.

Der Untergang des Goldenen Webstuhls

1992 | Drama, Fantasy

Duitsland 1992. Drama van Franz Winzentsen. Met o.a. Hellmuth Costard, Andreas Gülck, Elisabeth Schwartz, Victoria Trauttmansdorff en Fritz Lichtenhan.

Deze film betreft een fictief verhaal rond de allegorie van Hermann Kasack Der Webstuhl over een niet-bestaande natie waar het tapijtweven de economie beheerst. Costard, een wetenschappelijke doemdenker, onderzoekt de ramp die het landje trof, maar hij slaagt er niet in het mysterie te ontrafelen. De regisseur schreef zelf het scenario voor deze dromerige film met een happy-end. Camerawerk van Bernd Fiedler.

Echtzeit

1983 | Experimenteel

Duitsland 1983. Experimenteel van Hellmuth Costard. Met o.a. Georg Krämer, Ruth Bierich, Adolf Harnung, Reiner Weber en Erwin Quednau.

Een zonder scenario gemaakte montagefilm met als thema's de moderne computertechnologie en de plaats van de mens in een wereld die talloze invloeden op hem afzendt. Een gecompliceerde, maar fascinerende film, die tevens de fantasie prikkelt.

Der Kleine Godard an das Kuratorium junger deutscher Film

1978 | Komedie

Duitsland​/​​Frankrijk 1978. Komedie van Hellmuth Costard. Met o.a. Hedda Costard, Jelena Kristl, Rainer Werner Fassbinder, Harry Baer en Elke Vogt.

Een verrukkelijke anti-film die bij de liefhebbers van de Nieuwe Duitse Film hooggenoteerd staat. Costard geeft een eerlijk, maar intellectueel-anarchistisch verslag van zijn pogingen subsidie te krijgen voor een nieuwe film, deze film dus; met een gastoptreden van Godard in gesprek met een Duitse subsidie-toewijzende ambtenaar dat duidelijk maakt waar in feite het meeste geld blijft steken.

Die Unterdrückung der Frau ist vor allem an dem Verhalten der Frauen selbst zu erkennen

1969 | Drama

Duitsland 1969. Drama van Hellmuth Costard.

Ook mannen kunnen feministische films maken, vooral als het een eigenwijs maar kwalitatief groot talent is als Costard die helaas te weinig diplomatie opbrengt om voldoende geld bij elkaar te flikflooien om meer van dit soort boeiende uitdagingen in beeld te brengen. De titel zegt alles al. De film is een voorloper van JEANNE DIELMAN van Chantal Akerman.