Alain Quercy: cast en scenario.
Er zijn 4 films gevonden.

L'alambic

1997 | Drama

Frankrijk 1997. Drama van Jean Marboeuf. Met o.a. Victor Lanoux, Bernard Haller, Pierre Cognon, Wioletta Michalczuk en Françoise Arnoul.

Les Tentations de Marianne

1972 | Drama, Erotiek

Frankrijk 1972. Drama van Francis Leroi. Met o.a. Patricia Novarini, Bob Asklof, Bernard Tixier, Gilles Signard en Andrée Damant.

Een meisje uit een Frans gehucht volgt een vakantieliefde naar Parijs, waar zij in een chantagekomplot belandt. In dit melodrama komen soms aanwijzingen van een zekere sociale bewogenheid naar voren, maar verder bevat de film helaas een broodmagere plot en natuurlijk de verplichte nummertjes.

Trafics dans l'ombre

1963 | Misdaad

Frankrijk 1963. Misdaad van Antoine d'Ormesson. Met o.a. Michel Auclair, Anne Doat, Claudine Coster, Jo Davray en Alain Quercy.

In de auto van een laborant verbergt men een lijk. Op voorwaarde dat hij eerst enkele papieren ontvreemdt, wil een meisje hem op het spoor van de daders brengen. Een debuutfilm die meer gebaseerd is op mooie beelden en origineel camerawerk dan op de ontwikkeling van het verhaal. Regie-debuut van d'Ormesson.

Les aristocrates

1955 | Drama

Frankrijk 1955. Drama van Denys de La Patellière. Met o.a. Pierre Fresnay, Brigitte Auber, Maurice Ronet, Jacques Dacqmine en Georges Descrières.

Deze film gaat over de autoritaire markies de Maubrun (Fresnay) die niet meer met zijn tijd kan meegaan. Hij is tegen het voorgenomen huwelijk van zijn dochter Daisy (Auber), die met een rijkaard beneden haar stand wil trouwen. Hij geeft de strijd op als hij merkt dat hij alleen staat. Het fatale ongeluk dat een van zijn zoons krijgt, is de druppel die de emmer doet overlopen: hij trekt zich terug in een klooster. Hoewel het verhaal een draak is, zeker een halve eeuw later (het speelt in N.O. Frankrijk in Bourgondië rond 1950), is de psychologische aanpak van het familiedrama goed gedaan, waardoor het niet veroudert. De spelprestaties zijn heel behoorlijk, maar er zijn even sterke, zo niet betere, boeiendere en modernere films over dit onderwerp gemaakt die gemakkelijk kunnen opwegen tegen deze rolprent. Het scenario is van Roland Laudenbach naar de roman van Michel de Saint-Pierre. De fotografie was in handen van Pierre Petit.