Magda Lesage: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Het glas van roem en dood

1992 | Misdaad, Drama

België 1992. Misdaad van Roland Verhavert. Met o.a. Ludo Busschots, Christel Domen, Ugo Prinsen, Marijke Pinoy en Karen Van Parijs.

Politie-inspecteur Busschots onderzoekt in een Vlaams misdaadverhaal dat gesitueerd is in de harde wereld van het bedrijfsleven, het verdachte overlijden van Spruyt, lid van de directie van een firma en kandidaat voor de Nobelprijs voor de natuurkunde. Als per fax het bericht binnenrolt dat hij inderdaad deze prestigieuze prijs heeft gewonnen, laat hij champagne aanrukken, maar zakt na het uitbrengen van een toast in elkaar. Het verhaal is een klassieke wie-is-de-dader, tamelijk spannend en met een dosis humor in beeld gebracht; bijna iedereen kan het gedaan hebben. Naar de roman van Axel Bouts.

Moordterras

1991 | Thriller

België 1991. Thriller van Roland Verhavert. Met o.a. Hilde Heijnen, Erik Goossens, Nora Tilley, Ronny Waterschoot en Ludo Busschots.

Heijnen in de rol van jonge onderwijzeres, bedenkt met haar man Goossens een list om de miljoenen afhandig te maken van haar steenrijke stiefvader. Nadat alles in kannen en kruiken lijkt te zijn en de stiefvader handig is opgeruimd, wordt Heijnen zelf het slachtoffer van haar echtgenoot en diens vriendin. Aardig scenario van Paul Jacobs maar verschrikkelijk houterige vertolkingen die van een pseudo-thriller bijna een klucht maken. Een onderdeel van een reeks tv-films met de gemeenschappelijke noemer Made in Vlaanderen.

Boerenpsalm

1989 | Drama

België​/​​Nederland 1989. Drama van Roland Verhavert. Met o.a. Ronny Waterschoot, Jef Burm, Magda Lesage, Christel Domen en Karen van Parijs.

Geslaagde verfilming van de bekende streekroman van Felix Timmermans. Het is het epos van een symbolische Vlaamse boer, zijn menselijke zwakheden, de arbeid, de vruchtbaarheid, de ellende, het lijden en zijn vroomheid. Somber, krachtig en gekunsteld in beeld gebracht met een berekende vorm van theatraliteit die warempel herinnert aan bepaalde films van Rainer Werner Fassbinder. Overtuigend mengsel van melodramatiek, humor en ernst, ondanks het samenbrengen van zowat alle bestaande noodlot-clichés. De prachtige Waterschoot poot een innerlijk en uiterlijk overtuigende Boer Wortel neer.