Lynton Brent: cast.
Er zijn 16 films gevonden.

The Lost Trail

1945 | Western

Verenigde Staten 1945. Western van Lambert Hillyer. Met o.a. Johnny Mack Brown, Raymond Hatton, Jennifer Holt, Kenneth MacDonald en Riley Hill.

De eigenaresse van een wachtpost van Wells Fargo wordt voortdurend van haar koetsen beroofd. De berijders worden doodgeschoten. Brown en Hatton helpen haar de dader te ontmaskeren. Hillyer regisseerde weer vlot. Holt speelt de filiaalhoudster van Wells Fargo. Zij was de dochter van Jack Holt, en de zuster van Tim. Zij speelde mee in vier westerns met Johnny Brown.

Raiders of the Border

1944 | Western

Verenigde Staten 1944. Western van John P. McCarthy. Met o.a. Johnny Mack Brown, Raymond Hatton, Ellen Hall, Craig Woods en Stanley Price.

Twee Marshals binden de strijd aan met een bende veedieven. Brown en Hatton doen hun werk zonder vaak in actie te komen. Dat maakt deze film tot een middelmatige aflevering uit de Brown-serie.

Partners of the Trail

1944 | Western

Verenigde Staten 1944. Western van Lambert Hillyer. Met o.a. Johnny Mack Brown, Raymond Hatton, Christine McIntyre, Craig Woods en Robert Frazer.

Twee marshals moeten uitzoeken wie verantwoordelijk zijn voor de moord op ranchers. Een motief schijnt te ontbreken. Brown en Hatton zijn de 'good guys'. Deze aflevering uit Browns reeks biedt veel bekende westerngezichten, maar heeft verder weinig om het lijf.

Marked Trails

1944 | Western

Verenigde Staten 1944. Western van John P. McCarthy. Met o.a. Hoot Gibson, Bob Steele, Veda Ann Borg, Ralph Lewis en Mauritz Hugo.

Een vrouw, Borg, is in deze film de bendeleider, en dat was nog niet zo vaak voorgekomen in een western. Gibson en Steele zijn haar tegenstanders in een oliezwendel. Zie verder: Trail Blazers-serie.

The Texas Kid

1943 | Western

Verenigde Staten 1943. Western van Lambert Hillyer. Met o.a. Johnny Mack Brown, Raymond Hatton, Marshall Reed, Shirley Patterson en Robert Fiske.

De Texas Kid, eens lid van een bende overvallers, wordt neergeschoten nadat hij op het rechte pad is gegaan. Reed wordt daarin terzijde gestaan door de Marshals Brown en Hatton. Deze western moet het hebben van de routine van makers en spelers.

Trail Riders

1942 | Western

Verenigde Staten 1942. Western van Robert Tansey. Met o.a. John King, David Sharpe, Max Terhurne, Evelyn Finley en Forrest Taylor.

Tansey was de regisseur en zijn vaste co-partner op scenario-gebied, Frances Kavanaugh, schreef ditmaal het script alleen. De film is onderhoudend, vooral dank zij Sharpe, een begaafde western-acteur. Zie: Range Busters-serie.

The Lone Rider in Cheyenne

1942 | Western

Verenigde Staten 1942. Western van Sam Newfield. Met o.a. George Houston, Al St. John, Dennis 'Smoky' Moore, Ella Neal en Roy Barcroft.

De Lone Rider krijgt te maken met een erfenis waar een vreemde reuk aan zit. Oplichterij is in het spel. Zie: Lone Rider-serie.

Overland to Deadwood

1942 | Western

Verenigde Staten 1942. Western van William Berke. Met o.a. Charles Starrett, Russell Hayden, Leslie Brooks, Cliff Edwards en Norman Willis.

Deze redelijke 'Durango Kid'-western heeft één bijzonderheid: Brooks heeft nu een moeder in plaats van een vader, en dat was voor de western uit die tijd een zeldzaamheid.

The Pioneers

1941 | Western

Verenigde Staten 1941. Western van Al Herman. Met o.a. Tex Ritter, Slim Andrews, Red Foley, Doye O'Dell en Wanda McKay.

Ritter bewaakt een karavaan huifkarren vol met pioniers op zoek naar land in het nog onontgonnen wilde westen. Indianen verzetten zich tegen hun komst. Een routineuze laatste western uit de Ritter-reeks voor Monogram. Vanaf 1938 omvatte deze 20 westerns, maar ze werden nog steeds geproduceerd door Edward Finney, Ritters ontdekker. Ritter kwam hierna bij Columbia terecht voor een serie van 8 westerns met Bill Elliott samen.

The Gunman from Bodie

1941 | Western

Verenigde Staten 1941. Western van Spencer G. Bennet. Met o.a. Buck Jones, Tim McCoy, Raymond Hatton, Christine McIntyre en Dave O'Brien.

Avontuurlijke western met The Rough Riders. Ditmaal nemen ze het op tegen schurk Frazer die niets anders doet dan mensen van hun land verjagen.

Forbidden Trails

1941 | Western

Verenigde Staten 1941. Western van Robert N. Bradbury. Met o.a. Buck Jones, Tim McCoy, Raymond Hatton, Tris Coffin en Charles King.

Perfecte western van het Rough Riders-trio, en tevens een film boordevol bekenden. Dit is de laatste western van Bradbury (vader van de Bob Steele), regisseur van honderden westerns.

Utah Trail

1938 | Western

Verenigde Staten 1938. Western van Al Herman. Met o.a. Tex Ritter, Horace Murphy, Snub Pollard, Adele Pearce en Karl Hackett.

In deze slechte western bestrijdt Ritter veedieven. Het was Ritters laatste film voor Grand National: producent Edward Finney verdween met zijn ster en de regisseur naar Monogram uit angst voor een faillissement van Grand National. Daar had men veel geld in een James Cagney-film geïnvesteerd, maar die was enorm geflopt.

Rollin' Plains

1938 | Western

Verenigde Staten 1938. Western van Al Herman. Met o.a. Tex Ritter, Horace Murphy, Snub Pollard, Harriet Bennett en Hobart Bosworth.

Een Texas Ranger krijgt te maken met de bekende strijd om waterrechten tussen ranchers (houders van runderen) en schapenfokkers. Er zijn altijd lieden die daar dankbaar gebruik van maken. Magere western en technisch niet best afgewerkt.

Tex Rides With the Boy Scouts

1937 | Western

Verenigde Staten 1937. Western van Ray Taylor. Met o.a. Tex Ritter, Marjorie Reynolds, Horace Murphy, Edward Cassidy en Tim Davis.

In deze matige western weet Ritter een bende goudrovers te pakken te krijgen met behulp van een groep padvinders. Het ging producent Edward Finney er alleen om de film via de Amerikaanse Padvindersorganisatie méér gespeeld te krijgen; pure commercie, dus zonder dat eraan gedacht werd een goed produkt af te leveren.

Texas Bad Man

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van Edward Laemmle. Met o.a. Tom Mix, Lucille Powers, Fred Kohler, Edward LeSaint en Willard Robertson.

Het scenario van deze Tom Mix-western laat helaas te wensen over. Maar de titelheld is goed op dreef. Hij infiltreert in de bende van Kohler en maakt zo een einde aan diens praktijken. Het camerawerk van de Mix-serie was in 1932 en 1933 in handen van Dan Clark, de persoonlijke favoriet van Mix. Clark was inderdaad in staat perfect werk af te leveren, zoals ook voor deze film.

The Easiest Way

1931 | Drama

Verenigde Staten 1931. Drama van Jack Conway. Met o.a. Constance Bennett, Adolphe Menjou, Robert Montgomery, Clark Gable en Anita Page.

Melodrama in optima forma met een puike rolverdeling van jonge sterren en een zwaar verouderde moraal. Laura Murdock (Bennett) is de oudste uit een Newyorks arbeidersgezin. Haar vader Ben (MacDonald) is door de beurskrach van 1929 werkloos en haar moeder Agnes (Blandick) moet iedere cent omdraaien om rond te komen. Laura moet het bed delen met haar twee jongere zussen Peggy (Page) en Elfie (Rambeau). Peggy wordt het hof gemaakt door Nick (Gable), een rauwe, ambitieuze jongeman die chauffeur is bij een wasserij. Peggy ziet in Nick de kans om aan het arme gezin te ontkomen en het stel trouwt. Laura heeft een aardig kopje en krijgt een kans als fotomodel bij een reclamebureau, waar het oog van haar oudere baas Willard Brockton (Menjou) haar inpalmt. Laura`s beslissing is snel gemaakt: ze wordt de maintenee van Willard en baadt algauw in weelde voor haar doen. Nick verbiedt Peggy om nog langer met haar zondige zus om te gaan. Laura kan haar arme vader af en toe een welkom douceurtje onder de afkeurende blikken van haar moeder toestoppen. Laura leert de knappe, jonge verslaggever Jack Madison (Montgomery) kennen. Het is liefde op het eerste gezicht. Laura besluit met haar immorele leven te breken als Jack zegt met haar te willen trouwen. Jack wordt als correspondent naar Argentinië gestuurd, maar wil zijn belofte inlossen zodra hij terug is. Als Laura niets meer van Jack hoort, kan ze de verleiding van Willards geboden luxe niet langer weerstaan en keert naar haar suikeroompje terug. Dan komt Jack weer op de proppen... De film werd ontkracht door de Amerikaanse censuur van het z.g. Hays Office, dat naar hartelust coupeerde. Het scenario is van Edith Ellis naar een toneelstuk van Eugene Walter. Het camerawerk is van John Mescall. Een in de kiem gesmoord curiosum.