Percy Brandt: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Até Amanhã, Mário

1994 | Drama

Zweden​/​​Portugal 1994. Drama van Solveig Nordlund. Met o.a. João Silva, Victor Norte, Conceição Pereira, Paulo Cesar Barros en José Candido Andrade.

De tien-jarige Silva woont op het eiland Madeira en droomt ervan ooit walvisvaarder te worden. Voor het ogenblik moet hij zich echter behelpen met bedelen en stelen. Hij is aan zijn lot overgelaten sinds zijn moeder in het ziekenhuis ligt. Er is juist een groep Zweedse toeristen aangekomen, die door Silva en zijn kameraadjes worden belaagd. Niet helemaal geslaagde sociale studie van een eiland waar de bevolking eenvoudig is gebleven. Met de komst van toeristen wordt het contrast getoond tussen hun spilzucht en het armoedig bestaan van de oorspronkelijke bewoners. Het onderkoelde scenario van Nordlund en Tommy Karlmark, gebaseerd op een verhaal van Grete Roulund, weet echter geen betrokkenheid op te roepen. Lisa Hagstrand schoot mooie plaatjes.

Kvinnorna på taket

1989 | Romantiek, Drama

Zweden 1989. Romantiek van Carl-Gustav Nykvist. Met o.a. Amanda Ooms, Helena Bergström, Stellan Skarsgård, Percy Brandt en Leif Andrée.

Het filmdebuut van de 36-jarige zoon van Ingmar Bergmans favoriete cameraman Sven Nykvist. Hij fantaseert over wie er zo allemaal een foto-atelier in het oude stadsgedeelte van Stockholm binnen- en buitenloopt. Prachtig gefotografeerd werk dat doorlopend balanceert op de grens tussen droom en realiteit, met de dreiging van WO I op de achtergrond.

Moa

1987 | Biografie

Zweden 1987. Biografie van Anders Wahlgren. Met o.a. Gunille Nyroos, Reine Brynolfsson, Lennart Hjulström, Grethe Ryen en Berta Hall.

Een biografie over de vooral in de jaren twintig en dertig populaire Zweedse schrijfster Moa Martinson. Als dochter van een arme boer trouwde zij met een aan de drank verslaafde mijnwerker. Twee van de vijf kinderen uit dat huwelijk kwamen op een dramatische wijze om. Na de dood van haar man ging zij met een dertien jaar jongere man (de latere Nobelprijswinnaar voor de literatuur Harry Martinson) samenwonen op het platteland, waar zij zich als schrijfster ontpopte. De overdaad aan kleine tableaus maken dat de film nooit echt tot leven komt.