Yves Massard: cast.
Er zijn 12 films gevonden.

rites Règles

1982 | Experimenteel

Frankrijk 1982. Experimenteel van Alain Fleischer. Met o.a. comédiens non professionnels, Yves Massard, Antonio Garisa, Danielle Godet en Alfredo Mayo.

Deze film is eigenlijk een compilatie van vijf korte stomme films, te weten: LE REGLEMENT, LE SINGE, QUELQUES ACTIVITES DE CHRISTIAN B., SANT TITRE (zonder titel) en L'HOMME DU PASSAGE DU LIDO. Deze films hebben alle dezelfde thema's, namelijk waanzin, geslotenheid, isolement en eenzaamheid. Films die opzettelijk zichzelf herhalen, tegelijkertijd prikkelend werken en tevens moeilijk, lastig en onbegrijpelijk zijn.

Aphrodite

1982 | Drama, Erotiek

Frankrijk​/​​Italië 1982. Drama van Robert Fuest. Met o.a. Horst Buchholz, Valérie Kaprisky, Catherine Jourdan, Delia Boccardo en Capucine.

Aan de vooravond van de WO I inviteert een miljonair een klein gezelschap van aristocraten en kunstenaars op zijn jacht om met hen op een eilandje in de Egeïsche Zee Pierre Louys' erotische roman Aphrodite na te spelen. De jongste gaste krijgt de titelrol. Een redelijk intelligente en smaakvolle poging tot een artistiek verantwoorde erotische film, die nogal ondermijnd wordt door prentbriefkaartfotografie à la David Hamilton.

Les Folies d'Elodie

1981 | Komedie

Frankrijk 1981. Komedie van André Génovès. Met o.a. André Génovès, Marcha Grant, Caroline Aguilar, Charlotte Walior en Yves Massard.

Bewerking van de uiterst lichtzinnige roman Les mémoires d'une culotte van Aymé Dubois-Jolly. Dat levert een film vol met lichtzinnige scènes op, alhoewel geen echte porno. Een lefgozer versiert de ene na de andere vrouw in een platvloerse satire op met name de burgermaatschappij. Maar regisseur-producent-acteur André Génovès is in zijn ijver zijn favoriete cineast Claude Chabrol te imiteren zijn eigenlijke doel voorbijgeschoten. Alles blijft nu kunstmatig en leeg. Als er al een 'modieus tintje' aan gezeten heeft moet dat onmiddellijk weer uit de mode zijn geraakt.

Los Culpables

1962 | Misdaad

Spanje 1962. Misdaad van José María Forn. Met o.a. Susana Campos, Yves Massard, Tomás Blanco en Gerard Tichy.

Een man heeft besloten zijn eigen dood te ensceneren om onder een andere naam in Zwitserland een nieuw leven te beginnen. Dan echter blijkt hij echt dood te zijn. Een achtenswaardige film die echter op geen enkele wijze uitsteekt boven het oorspronkelijke theaterstuk.

Vampiresas 1930

1960 | Musical, Komedie

Spanje​/​​Frankrijk 1960. Musical van Jesús Franco. Met o.a. Mikaela, Yves Massard, Antonio Ozores en Lina Morgan.

Door het einde van de zwijgende film komt de carrière van een ster in Hollywood op het spel te staan. Een van de weinige goede musicals uit de Spaanse filmgeschiedenis - een eerbetoon aan SINGIN' IN THE RAIN en met een absurd soort humor dat aan de Marx Brothers doet denken.

Le Pain des Jules

1960 | Komedie, Misdaad

Frankrijk 1960. Komedie van Jacques Séverac. Met o.a. Christian Mery, Bella Darvi, Yves Massard, Henri Vilbert en Anne-Marie Coffinet.

De vendetta tussen een aantal Corsicaanse gangsters wordt met komische gevolgen uitgevochten in Parijs, waar het traditionele eergevoel op verbaasd onbegrip stuit. De zonder kraak of smaak verfilmde toneelkomedie krijgt van de acteurs ook weinig mee, terwijl de toespelingen en dialectgrappen voor een niet-Frans publiek onbegrijpelijk zijn.

Quai du Pont du Jour

1959 | Drama, Komedie

Frankrijk 1959. Drama van Jean Faurez. Met o.a. Raymond Bussières, Dany Carrel, Philippe Lemaire, Paul Frankeur en Yves Massard.

Een simpele, oude vrijgezel ontfermt zich over een jonge prostituée en haar kind, dat ontvoerd wordt door de bende van haar vroegere souteneur. Samen met zijn vrienden weet de man de onverlaten af te straffen, waarna hij met zijn beschermelinge kan trouwen. Deze populistische tragikomedie heeft een ontwapenende naïviteit - in een door Bussières geschreven scenario. Er wordt op de juiste toon geacteerd, maar de filmvorm is uitermate vlak en sloom.

A pleines mains

1959 | Misdaad, Thriller

Frankrijk 1959. Misdaad van Maurice Regamey. Met o.a. Françoise Saint-Laurent, Yves Massard, Louis Seigner, Georges Ulmer en Jean Brochard.

Een journaliste komt een valsemunterbende op het spoor en wordt door hen ontvoerd. Haar verloofde achterhaalt haar verblijfplaats en slaagt erin haar te bevrijden, waarbij de politie, die op eigen kracht het spoor heeft gevonden, tijdig met de bende afrekent. Deze in al te veel uitgesponnen dialoogscènes uiteenvallende thriller, heeft bij vlagen boeiende momenten in het tonen van de vervaardiging van drukclichés, maar de documentaire aanpak wordt losgelaten voor doorzichtige en flauwe gemeenplaatsen.

Los Cobardes

1958 | Misdaad

Spanje 1958. Misdaad van Juan Carlos Thorry. Met o.a. Vicente Parra, Yves Massard, Eugenio Domingo en María Martín.

De hartstocht voor een verdorven fatale vrouw verleidt een jonge wees ertoe zich buiten de wet te plaatsen. In deze conventionele melodramatische thriller zette María Martín haar rol van vamp van de jaren veertig voort.

S.O.S. Noronha

1956 | Avonturenfilm, Drama

Frankrijk​/​​Italië 1956. Avonturenfilm van Georges Rouquier. Met o.a. Jean Marais, Vanja Orico, Daniel Ivernel, Yves Massard en José Lewgoy.

Een Frans radiostation op een Braziliaans eiland dat de vrachtluchtvaart moet controleren wordt bezet door muiters van een strafkamp. De gegijzelden proberen hun werk toch voort te zetten. Met deze opmerkelijk gefotografeerde reconstructie van ware gebeurtenissen brengt de onderschatte regisseur Rouquier een ode aan loyaliteit en plichtsbesef, zonder in naïviteit te vervallen. De film werd overigens op Corsica opgenomen met uit Brazilië geïmporteerde acteurs. Marais is soberder dan gewoonlijk.

Les Suspects

1956 | Mysterie

Frankrijk 1956. Mysterie van Jean Dréville. Met o.a. Charles Vanel, Anne Vernon, Yves Massard, Jacques Morel en Maurice Teynac.

De commissaris van D.S.T. geeft inspecteurs opdracht om een spionagenet te ontmaskeren dat bij rebellen in Noord-Afrika infiltreert. Eén van hen komt op een spoor, maar wordt gegijzeld in ruil voor een gevangen rebel. De commissaris bewaakt de grenzen, terwijl de inspecteur jacht voortzet. Een onderhoudende actiefilm waarvan het thema aan actualiteit verloren heeft en inmiddels in een totaal ander daglight is komen te staan.

Calle mayor

1956 | Drama

Frankrijk​/​​Spanje 1956. Drama van Juan Antonio Bardem. Met o.a. Betsy Blair, José Suarez, Yves Massard, Dora Doll en René Blancard.

Een groepje lanterfanters uit een provincieplaats haalt uit verveling een misselijke grap uit met een onaantrekkelijk meisje, dat door een van hen het hof wordt gemaakt. Op de dag van de zogenaamde verloving moet de waarheid worden onthuld, maar haar minnaar krijgt wroeging en laat het aan een vriend over om haar van het bedrog op de hoogte te brengen. Hoewel in veel opzichten een plagiaat van Fellini`s VITELLONI krijgt de film een eigen, indringende waarde wanneer de aandacht geconcentreerd wordt op het aandoenlijke personage van Blair. (Dat zij in deze en andere films voor lelijk kon doorgaan is een raadsel, dat alleen binnen de filmclichés van de jaren 1950 kan worden verklaard). Scenario van regisseur Bardem. Speelt tijdens het Franco- tijdperk. Camerawerk van Michel Kelber.