Philo McCullough: cast.
Er zijn 38 films gevonden.

Renfrew on the Great White Trail

1938 | Western

Verenigde Staten 1938. Western van Al Herman. Met o.a. Jim Newill, Terry Walker, Robert Frazer, Dick Alexander en Richard Tucker.

Mountie Newill krijgt te maken met voortdurende overvallen op een bezitter van een keten bontwarenhuizen waar de trappers hun bont kunnen omzetten in geld. Hij moet het probleem oplossen. De hond 'Silver King' was nog het meest interessant in de film, de tweede uit de serie en een slechte. Zie verder: RENFREW OF THE ROYAL MOUNTED-SERIE.

Twisted Rails

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Al Herman. Met o.a. Jack Donovan, Alice Dahl, Philo McCullough, Donald Keith en Victor Potel.

Deze spoorweg-western heeft een onbekende held in de hoofdrol. Deze duistere produktie heeft niets te bieden. L.V.Jefferson schreef het script en Peter J.White produceerde. Donovan speelde eind jaren twintig zowel bijrollen als een enkele hoofdrol in een western, maar hij wist geen naam te maken.

Gunsmoke on the Guadalupe

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Bartlett Carre. Met o.a. Buck Coburn, Marion Shilling, Henry Hall, Roger Williams en Dick Botiller.

In 1935 werden de meest vreemde westernprodukties uitgebracht, zoals dit wanprodukt, met ene Coburn als de held. In werkelijkheid was dat de man die als Gene Alsace bijrollen speelde in westerns, en die in de jaren veertig ineens Rocky Camron werd. Zijn carrière duurde maar kort; hij leefde van 1903 tot 1967. Producent was rodeokampioen Monte Montana, en die werd alleen maar betaald om er zijn naam aan te geven: Willis Kent was de echte producent. De regisseur had wat produktiewerkzaamheden verricht bij de Reb Russel-westerns voor Kent en dacht nu te kunnen regisseren.

Gunfire

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Harry Fraser. Met o.a. Rex Bell, Ruth Mix, Buzz Barton, Milburn Morante en William Desmond.

Fraser schreef het scenario onder zijn schuilnaam Harry C.Crist. Hij bewerkte het boek PARDS IN PARADISE van Eric Howard. Deze western was er een uit een serie van vier die allen in 1935 gemaakt werden met Bell, Mix en Barton in de hoofdrollen. Fraser was van alle vier de regisseur voor producent Alfred T. Mannon en Resolute. First Division bracht ze op de markt en Robert Cline was de vaste cameraman.

Gun Smoke

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Bartlett Carre. Met o.a. Buck Coburn, Marion Shilling, Bud Osborne, Benny Corbett en Henry Hall.

In 1935 werd er heel wat geëxperimenteerd met westernseries. Hier speelt ene Coburn de hoofdrol in een Montie Montana-produktie. Van Coburn was hiervoor en werd daarna niets meer gehoord of gezien. Hier speelt hij éénmaal de held die rancher Hall en zijn dochter Shilling helpt in de strijd tegen Osborne en McCullough.

Wheels of Destiny

1934 | Western, Actiefilm

Verenigde Staten 1934. Western van Alan James. Met o.a. Ken Maynard, Dorothy Dix, Philo McCullough, Fred McKay en Jay Wilsey (Buffalo Bill Jr.).

Nate Gatzert schreef het verhaal en Maynard - die tevens de producent van deze western was, evenals van de zeven andere die tot de Universal-reeks behoorden - gooide er een smak geld tegenaan (150 000 dollar, veel voor die tijd). Ted McCord maakte zijn beelden op locatie en alles draaide om goud. Maynard begeleidt een huifkarrenkaravaan, is verliefd op Dix, zuster van Wilsey, en die heeft een kaart waarop zijn goudmijn staat aangegeven. Daar hebben meer mensen o.a. McCullough en zijn bende, interesse voor. Daarnaast zijn er Indianen-overvallen. Heel veel actie, en dan doet het scenario minder ter zake. Het bleef onderhoudend, met Maynard en paard Tarzan op hun best.

Thunder over Texas

1934 | Western

Verenigde Staten 1934. Western van John Warner (Edgar G. Ulmer). Met o.a. Guinn 'Big Boy' Williams, Marion Shilling, Helen Westcott, Dick Botiller en Philo McCullough.

De start van een serie van zes westerns die Williams in 1945/35 als ster zou maken voor Beacon en First Division. Het werd de laatste serie die hij maakte. Hij werd een bekend acteur in westerns (bijrollen) tot zijn laatste rol in 1961 in THE COMANCHEROS. In 1962 overleed hij, 62 jaar oud, na in 1921 als westernster begonnen te zijn. Zijn filmdebuut was in 1919. In deze eerste aflevering krijgt Williams te maken met het meisje Skelton, wier vader het slachtoffer is van de praktijken van een louche bankier. Het verhaal werd geleverd door ene Sherle Castle, in werkelijkheid Ulmers echtgenote. Eddie Granemann bewerkte het. Harry Forbes en Bill Hyer waren de cameramannen van de serie.

The Lone Bandit

1934 | Western

Verenigde Staten 1934. Western van J.P. McGowan. Met o.a. Lane Chandler, Doris Brooks, Wally Wales, Slim Whitaker en Ray Gallagher.

Buck Parsons leverde het verhaal, dat door Ralph Consumana werd bewerkt. Het is een van de twee Empire-westerns met Chandler (zie: THE OUTLAW TAMER). Chandler (1901-1972) debuteerde in 1927 bij Paramount en was enige tijd de concurrent van Gary Cooper, maar die ontwikkelde zich snel tot een ster, waardoor Paramount geen interesse meer voor hem had. Hij speelde aanvankelijk wat hoofdrollen in westerns, en vervolgens tot het midden van de jaren zestig B-rollen in een paar honderd westerns en non-westerns.

The Cactus Kid

1934 | Western

Verenigde Staten 1934. Western van Harry S. Webb. Met o.a. Jack Perrin, Jayne Regan, Tom London, Slim Whitaker en Fred Humes.

Matige western met vooral matig werk van Webb, een redelijk scenario van Carl Krusada maar met te weinig geld geproduceerd. Jack Perrin is de held en Slim Whitaker de schurk.

Ridin' Thru

1934 | Western

Verenigde Staten 1934. Western van Harry S. Webb. Met o.a. Tom Tyler, Ruth Hiatt, Lafe McKee, Philo McCullough en Ben Corbett.

Producent Bernard Ray leverde géén kwaliteit af en Webb was een matig regisseur in deze periode van snelle produkties. In minder dan een week, zeker niet meer dan tien dagen, was zo'n film klaar. Meer dan 20 tot 25 duizend dollar mochten ze niet kosten en als er een paar maanden later 60 tot 80.000 dollar was teruggekomen had Ray leuk verdiend. Maar praat niet over de meeste van zijn produkties. Deze is ook uiterst matig, en westernfans betreurden vooral Tyler, die een perfecte westernacteur was.

Outlaws' Highway

1934 | Western

Verenigde Staten 1934. Western van Bob Hill. Met o.a. John King, Bonita Baker, Tom London, Lafe McKee en Philo McCullough.

Een western rond de hond Kazan. Heeft verder niets te betekenen. Jack Perrin maakte in 1933 met Kazan de western JAWS OF JUSTICE. John King is niet de acteur die later deel zou uitmaken van THE RANGE BUSTERS.

Tarzan the Fearless

1933 | Avonturenfilm, Actiefilm

Verenigde Staten 1933. Avonturenfilm van Robert F. Hill en Robert Hill. Met o.a. Buster Crabbe, Jacqueline Wells, E. Alyn Warren, Edward Woods en Philo McCullough.

Serial in twaalf hoofdstukken. Wells is in de jungle op zoek naar haar vader die in handen is gevallen van het volk van Zar. De medicijnman Auer is een bandiet, maar Tarzan laat een en ander niet op zijn beloop. Crabbe was een goede Tarzan. In 1932 was hij Olympisch kampioen geworden op de 400 meter vrije slag. Producent Sol Lesser huurde Crabbe van Paramount om hem deze Principal- serie te kunnen laten maken, de eerste van de twee serials die Principal heeft uitgebracht. Serial-veteranen Basil Dickey en George Plympton schreven het scenario. Dat zouden ze twintig jaar later nog steeds doen. Harry Neumann en Joe Bretherton deden het camerawerk. Julie Bishop staat op de credits vermeld onder het pseudoniem Jacqueline Wells.

Tarzan the Fearless

1933 | Avonturenfilm

Verenigde Staten 1933. Avonturenfilm van Robert Hill. Met o.a. Buster Crabbe, Jacqueline Wells, E. Alyn Warren, Edward Woods en Philo McCullough.

Uit de twaalf-delige serial van dezelfde titel werd rap een film voor de zaterdagmiddagmatinee gemonteerd: een wetenschappelijke expeditie gaat op zoek naar de verloren stad Zar. De Tarzan die door Crabbe is neergezet heeft een nog houterigere bek dan die van Weissmuller. Julie Bishop staat op de credits vermeld als Jacqueline Wells.

The Sunset Trail

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van B.Reeves Eason. Met o.a. Ken Maynard, Ruth Hiatt, Philo McCullough, Frank Rice en Buddy Hunter.

Maynard en maatje Rice komen Hiatt te hulp, die haar ranch nauwelijks kan verdedigen tegen voortdurende aanvallen van outlaws. Rice wordt daarbij gedood, wat Maynard nog meer in actie brengt om nu ook zijn vriend te wreken. Herverfilming van de Buck Jones-western SHADOW RANCH, waarin Rice de vriend van Buck was. Bennett Cohen schreef en Arthur Reed nam op.

The Jungle Mystery

1932 | Avonturenfilm

Verenigde Staten 1932. Avonturenfilm van Ray Taylor. Met o.a. Tom Tyler, Cecilia Parker, William Desmond, Philo McCullough en Noah Beery jr.

Serial in twaalf hoofdstukken. Tyler en Beery zijn jagers die zich aansluiten bij Desmond en zijn dochter Parker. Desmond is op zoek naar zijn zoon; McCullough is de kwade genius in het spel. Hij is ook jager, en op zoek naar ivoor. Uit angst dat de anderen ook op ivoor jagen poogt hij hen te verdrijven. Maar alles komt in orde: de zoon wordt teruggevonden, de schurk vernietigd en Tyler en Parker vinden elkaar voor eens en altijd. Het scenario van Ella O'Neill, George Plympton, Basil Dickey en George Morgan was gebaseerd op The Ivory Trail van Talbot Mundy.

South of Santa Fe

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van Lambert Hillyer. Met o.a. Buck Jones, Mona Maris, Philo McCullough, Doris Hill en George J. Lewis.

Jones speelt opnieuw een Mexicaan en Fix is Jones' broer. McCullough is de bandiet die door de grenswachters, waarvan Jones lid is, opgejaagd wordt.

Heroes of the West

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van Ray Taylor. Met o.a. Noah Beery jr, Diane Duval, Onslow Stevens, William Desmond en Martha Mattex.

Serial in twaalf hoofdstukken. Desmond slaat een kamp op in Indianengebied teneinde het laatste stuk spoorweg tot stand te brengen. In het kamp zitten ook zijn zoon, Beery, en zijn dochter, Duval. Intriges en verraad binnen het kamp maken het hem onmogelijk zijn werk te doen. Indianenaanvallen maken het nog lastiger. Beery en zijn vriend Stevens pakken de moeilijkheden aan. Routinewerk, maar onderhoudend. Peter B. Kyne schreef het verhaal. Duval staat ook bekend als Jacqueline Wells en later als Julie Bishop. Haar werkelijke naam was Jacqueline Brown. Henry MacRae deed het geijkte produktiewerk voor Universal.

White Renegade

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van Jack Irwin. Met o.a. Tom Santschi, Blanche Mehaffey, Philo McCullough, Reed Howes en Ted Wells.

Irwin was de regisseur, producent en scenarist van deze ondermaatse western. De man zou er twee of drie op de markt brengen, maar ze waren niet om aan te zien. Deze ook niet, dus gauw vergeten. Wel jammer van enig verspild talent, zoals dat van Santschi en Wells. Deze western heette aanvankelijk THE EMPIRE BUILDERS, naar het feit dat bepaalde lieden ernaar streefden in het westen een eigen rijk te vestigen ten koste van de rode man en met uitsluiting van het gezag.

The Vanishing Legion

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van B. Reeves Eason. Met o.a. Harry Carey, Edwina Booth, Rex, Frankie Darro en Philo McCullough.

Serial in twaalf hoofdstukken. McKee is The Voice in deze redelijke western-serial. Hij is een bendeleider waarvan men aanvankelijk alleen de stem hoort. Carey moet de bende te lijf en krijgt steun van een paard, Rex. McKee wordt uiteindelijk ontmaskerd en door Rex doodgetrapt. Olive Carey gebruikte hier nog de naam Olive Fuller Golden, maar na haar huwelijk met Harry zou ze ook als actrice de naam Carey aannemen. Westernsterren uit de jaren twintig waren ook aanwezig: Dick Hatton, Yakima Canutt en Pete Morrison. De zwijgende serial-ster Joe Bonomo speelde een schurk. Ford Beebe, Wyndham Gittens en Helmer Bergman schreven het scenario. Benjamin Kojne, Ernest Miller en J. Novak waren de cameramensen voor producent Nat Levine van Mascot.

Branded

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van D. Ross Lederman. Met o.a. Buck Jones, Ethel Kenton, Wallace MacDonald, Fred Burns en Clark Burroughs.

Jones had net zijn eerste serie van acht sprekende westerns achter de rug. Zijn populariteit was zeer snel gestegen en Columbia besloot de volgende acht met een hoger budget te maken. De kwaliteit van de Jones-westerns was dan ook goed en kwam meestal boven het gemiddelde niveau van de seriewestern uit. Zo ook dit produkt: een uitstekende western vol actie.

Spurs

1930 | Western

Verenigde Staten 1930. Western van B.Reeves Eason. Met o.a. Hoot Gibson, Helen Wright, Robert Homans, Frank Clark en Buddy Hunter.

In deze goede western vol actie is Gibson op zijn best. Hij en zijn vriend Holmes gaan op zoek naar de moordenaar van de vader van de jeugdige Hunter. Dat blijkt Gibsons eigen voorman te zijn. De jongen en Holmes vallen in handen van de bende, maar Gibson is de reddende engel. Eason wist inmiddels dat de westernfans graag actie zagen. Hij schreef zelf het scenario, en dat gaf hem voldoende mogelijkheden om een goede western te maken, met prima camerawerk van Harry Neumann.

Phantom of the West

1930 | Western

Verenigde Staten 1930. Western van D. Ross Lederman. Met o.a. Tom Tyler, William Desmond, Tom Santschi, Dorothy Gulliver en Joe Bonomo.

Serial in tien hoofdstukken. In deze matige western-serial wordt de vader van Tyler vermoord. Lanning wordt aangezien voor de dader en gevangengenomen. Hij weet te ontsnappen en laat Tyler een bericht na waarin hij verklaard onschuldig te zijn maar dat er zeven mannen in de stad zijn die weten wie de dader is. Tyler wordt geholpen door Lannings dochter, Gulliver. Er duikt een gemaskerde op die de stad terroriseert en die ook achter het raadsel wil komen. Mysterie genoeg, maar het werd door Lederman matig uitgewerkt.

Painted Post

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van Eugene Forde. Met o.a. Tom Mix, Natalie Kingston, Philo McCullough, Al St. John en Fred Gamble.

Na tien jaar samenwerking kwam er een einde aan de relatie tussen Tom Mix en Fox. Hij maakte nog een korte serie van vijf westerns voor FBO en trok zich vervolgens enkele jaren terug in het circus. De mythe dwong tot zijn terugkeer bij Universal in 1932. Hier is Tom nog eenmaal voor Fox de sheriff die een bende oprolt en de buit weet te vinden om die aan de eigenaars terug te geven. Het was tevens een tijdelijk afscheid van cameraman Daniel Clark, met wie Tom zo fantastisch kon samenwerken. In 1932 was hij weer van de partij. Harry Sinclair Drago leverde het verhaal, dat door Buckleigh F. Oxford werd bewerkt. Tom had naar schatting 7,5 miljoen dollar in deze jaren verdiend!

Clearing the Trail

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van B. Reeves Eason. Met o.a. Hoot Gibson, Dorothy Gulliver, Fred Gilman, Cap Anderson en Philo McCullough.

Hoot helpt broer Gilman de schurk Anderson te bevechten. Die wil de ranch van hun gestorven vader in handen krijgen. John Natteford bewerkte het verhaal van Charles Maigne, en Harry Neumann deed het camerawerk van deze goede western. Gilman speelde eindelijk eens in een hoofdfilm, na al vanaf 1923 in korte, 20m durende westerns te hebben gespeeld voor Universal. In 26/27 maakte hij zelfs een serie met William Wyler als regisseur (zie: LAZY LIGHTNING). In de periode 27/28 maakte Fred de Texas Ranger-serie, korte actierijke westerns zoals THE LAW RIDER (uit 1927), AMBUSCADE en UNEXPECTED HERO uit '28. Na van 1923 tot 1928 de hoofdrol in vele korte westerns gespeeld te hebben, speelde hij door de jaren dertig heen bijrollen in westerns. Daarna speelde hij hele kleine rolletjes, zoals in 1950 in ANNIE GET YOUR GUN en in SEA OF GRASS uit 1947.

Silver Valley

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Ben Stoloff. Met o.a. Tom Mix, Dorothy Dwan, Philo McCullough, Jocky Hoefli en Tom Kennedy.

Als knutselaar is Mix niks: hij probeert een vliegtuig in elkaar te zetten, maar dat wordt alleen maar een taxi die alles beschadigt, de auto van Dwan inbegrepen. Hij wordt ontslagen, maar wordt gelukkig spoedig sheriff en dat ligt hem beter. Zijn voorgangers zijn in snel tempo door een bende uit de weg geruimd, maar op Mix zullen ze hun tanden stuk bijten. Daarbij weet hij Dwan uit hun handen te redden en de boosheid slaat over in verliefdheid. Harry Sinclair Drago schreef en Harold Lipsitz bewerkte. Daniel Clark nam alles weer keurig op.

Fire and Steel

1927 | Actiefilm

Verenigde Staten 1927. Actiefilm van Betram Bracken. Met o.a. Jack Perrin, Philo McCullough, Mary McAllister, Burr McIntosh en Cissy Fitzgerald.

Tussen alle westerns door even een uitstapje voor Jack Perrin die nu met de problemen van sabotage op een metaalfabriek te maken krijgt. Hij wordt echter dapper geholpen door zijn meisje Mary McAllister om de schurk te pakken te krijgen. A.B. Barringer schreef en Robert Cline & Joseph Walker waren de cameramensen. Jack sloot nu een contract met Universal voor een reeks hoofdfilms (westerns) en een serie korte 20m durende westerns. De eerste was DANGER AHEAD, 1927, regie Bruce Mitchel en Basil Dickey, scenario. Maar toen startte de serie pas echt. Jack werd er razend populair mee: de groep werd bekend als NORTHWEST MOUNTED POLICE-SERIE, alle door Joseph Levigard geregisseerd. De eerste zes waren: SOUTH OF NORTHERN LIGHTS, BLIND MAN'S BLUFF, KING OF HEARTS, BARE FISTS alle nog uit 1927, dan in 1928: SEALED ORDERS en MADDEN OF THE MOUNTED. Jack speelde uiteraard een Mountie en werd altijd begeleid door zijn trouwe viervoeter Starlight.

The Bar-C Mystery

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Robert F. Hill. Met o.a. Dorothy Phillips, Wallace MacDonald, Ethel Clayton, Philo McCullough en Violet Schram.

Serial in tien hoofdstukken. Phillips erft een ranch van de onbekende Nevada (MacDonald) en op weg naar haar nieuwe bezit ontmoet ze McCullough en Clayton, twee lieden die de ranch zelf willen hebben, daar ze van het bestaan van een goudmijn weten. Het hoeft niet gezegd te worden dat ze Phillips uit willen schakelen, en dat de verdwenen Nevada de beschermengel is die korte metten maakt met schurken - zo wilde ook het scenario van William Sherwood het.

The Arizona Sweepstakes

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Hoot Gibson, Helen Lynch, Philo McCullough, George Ovey en Emmett King.

Cowboy Hoot verlaat Arizona om eens een kijkje te nemen in San Francisco. Prompt wordt hij van moord beschuldigd, maar hij weet veilig naar Arizona terug te keren. Hij heeft dan gezelschap van de drie kinderen van Ovey, die wel door de politie werd opgepakt. Daarnaast zijn er nog wat problemen rond de ranch van het meisje dat Hoot liefheeft. Een onderhoudende western met humor is het resultaat. Isadore Bernstein bewerkte het verhaal van Charles Logue. Harry Neumann deed nog steeds het camerawerk voor Gibsons westernreeks.

Chip of the Flying U

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Lynn Reynolds. Met o.a. Hoot Gibson, Virginia Brown Faire, Philo McCullough, Nora Cecil en De Witt Jennings.

Dit is de derde verfilming van het verhaal van B.M.Bower (de verfilming met Johnny Mack Brown in 1939 had nog weinig met het origineel te maken) bewerkt door Reynolds en Harry Dittmar. Hoot houdt van Faire, maar hij moet eerst haar aandacht zien te trekken. Het huwelijk moet hij uiteindelijk met straffe hand doorvoeren. Prettige romantische westernkomedie, door Harry Neumann in beeld gebracht. De eerste verfilming stamt uit 1914. Producent Selig, maakte toen een 20m durende western met Tom Mix, Wheeler Oakman, Bessie Eyton, Frank Clark, Kathleen Williams en Fred Huntley onder regie van Colin Campbell. De tweede heette GALLOPING DEVILS (zie daar)

The Calgary Stampede

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Herbert Blache. Met o.a. Hoot Gibson, Virginia Brown Faire, Clark Comstock, Ynez Seabury en Jim Corey.

Raymond Schrock, Donald Lee en Richard Schayer schreven deze western over een rodeo-cowboy, Hoot, die naar Canada gaat, daar verliefd wordt op Faire om vervolgens beschuldigd te worden van de moord op haar vader. De ware dader, Corey, wordt ontmaskerd. Harry Neumann was de cameraman. Faire was in 1920 al eens Hoots tegenspeelster geweest in een paar van zijn korte 20m durende westerns n.l. RUNNIN' STRAIGHT, MASKED en RANSOM.

Dick Turpin

1925 | Avonturenfilm, Zwijgende film

Verenigde Staten 1925. Avonturenfilm van John G. Blystone. Met o.a. Tom Mix, Kathleen Myers, Philo McCullough, Alan Hale en Bull Montana.

Mix heeft de cowboykleren afgegooid om de beroemde Engelse struikrover te spelen, maar hij handhaaft ook de formule van actie en komedie in dit plezierig werkstuk.

Ladies To Board

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van J.G. Blystone. Met o.a. Tom Mix, Gertrude Olmstead, Philo McCullough, Pee Wee Holmes en Gertrude Claire.

Tom erft een rusthuis voor dames van een mevrouw, die sterft nadat hij haar een keer het leven heeft gered. Hij ontmoet daar Olmstead, wordt verliefd op haar en weet haar vriend er uit te werken. Je moet ervan houden. De fans zagen Tom liever als western-held. William Dudley Pelley schreef de nonsens bij elkaar en Donald Lee maakte er een scenario van. Daniel Clark bleef ook trouw de cameraman.

Hook and Ladder

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Edward Sedgwick. Met o.a. Hoot Gibson, Mildred June, Frank Beal, Edwards Davis en Philo McCullough.

Ook in het Wilde Westen was brandweer nodig. Hoot, een brandweerman, wordt verliefd op de dochter van zijn baas en als hij die ook nog eens uit het vuur redt is alles koek en ei. Sedgwick en Raymond Schrock schreven het verhaal en Richard Schayer bewerkte het. Dat was het vaste team rond Hoot. Cameraman was Virgil Miller.

West of Chicago

1922 | Western

Verenigde Staten 1922. Western van Scott Dunlap en C.R. Wallace. Met o.a. Buck Jones, Renée Adorée, Philo McCullough, Sidney D'Albrook en Charles K. French.

Buck Jones keert terug naar de ranch van zijn oom op diens verzoek. Voorman Philo McCullough deelt mee dat die oom is vermoord en hij het bedrijf heeft overgenomen. Buck is achterdochtig en gaat de zaak nader onderzoeken. Redelijke mystery-western, door Paul Schofield naar een verhaal van George Scarborough geschreven en met Lucien Andriot achter de camera. Renée Adorée was vanaf 1920 in het vak en werd na 1925 een ster. Haar carrière was van korte duur, omdat zij in 1933 aan tuberculose stierf, op 35-jarige leeftijd.

A Dangerous Adventure

1922 | Avonturenfilm

Verenigde Staten 1922. Avonturenfilm van Sam Warner en Jack Warner. Met o.a. Philo McCullough, Grace Darmond, Derelys Perdue, Robert Agnew en Jack Richardson.

Serial in vijftien hoofdstukken. In dit oerwoudavontuur zijn Darmond en Perdue op zoek naar een verborgen schat die hun oom heeft begraven. Ze worden tegen alle gevaren beschermd door McCullough, die van Darmond houdt. Gedurende de opnamen raakten diverse mensen gewond door de stunts met dieren. Het scenario werd gemaakt naar het verhaal van Frances Guihan voor Warner Brothers. Tot de vier cameramensen behoorde John W. Boyle, die later vele films zou maken voor o.a. Universal.

The Primal Law

1921 | Western

Verenigde Staten 1921. Western van Bernard J. Durning. Met o.a. Dustin Farnum, Mary Thurman, Harry Dunkinson, Philo McCullough en William Lowery.

Rancher Farnum krijgt het moeilijk wanneer Thurman en vader naar het westen komen. Hij krijgt met veedieven te maken, neemt het jochie van een outlaw in bescherming en laat zich in de verkoop van zijn ranch bedriegen, terwijl er olie in de grond zit. Hij komt in actie als hij het vuile spel door heeft. E. Lloyd Sheldon schreef het verhaal en Paul Schofield bewerkte het. Lucien Andriot was de cameraman bij deze verzorgde western.

The Neglected Wife

1917 | Drama

Verenigde Staten 1917. Drama van William Bertram. Met o.a. Ruth Roland, Roland Bottomley, Corene Grant, Neil Hardin en Philo McCullough.

Geen beste en ook geen succesvolle serial (in vijftien hoofdstukken) van Roland die slechts één doel heeft: het huwelijk van Bottomley - een succesvol advocaat - en Grant kapot maken. Will Ritchey baseerde zijn draaiboek op de verhalen van Mabel Urner.

The Red Circle

1915 | Avonturenfilm

Verenigde Staten 1915. Avonturenfilm van Sherwood MacDonald. Met o.a. Ruth Roland, Frank Mayo, Philo McCullough, Gordon Sackville en Mollie McConnell.

Serial in veertien hoofdstukken. De verfilming van de roman van Maurice LaBlanc voor Pathé. Roland maakte haar debuut in 1911 voor Kalem in een serie korte westerns. In 1915 ging ze naar Pathé, de maatschappij die zoveel succes had met serials met Pearl White. Roland werd een serieuze concurrent. Hier moet ze vechten tegen een vloek die sinds haar geboorte op haar rust. De vloek dwingt haar misdaden te plegen waar ze zich inwendig met hand en tand tegen verzet. Het kenmerk van de vloek is een rode cirkel op haar hand.