Steven Tyler: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

Epic 3D (OV)

2013 | Animatie, Avonturenfilm, Familiefilm, Fantasy

Verenigde Staten 2013. Animatie van Chris Wedge. Met o.a. Jason Sudeikis, Steven Tyler, Amanda Seyfried, Beyoncé en Josh Hutcherson.

De dwarse tiener Mary-Katherine belandt op magische wijze in de wereld van het Bladervolk, waar ze de strijd aan moet gaan met boosaardige insecten om het bos te redden van de ondergang. Spectaculaire actie in gloedvol 3D wordt afgewisseld met liedjes (van Beyoncé, die ook model stond voor de koningin), bakvissenromantiek, een vleugje coming of age, sentimentele prietpraat, en grapjes van M.K.'s sidekicks in haar race tegen de klok: een olijke slak en een naaktslak. Van de makers van Rio en de Ice Age-films.

Cradle Will Rock

1999 | Historische film, Drama

Verenigde Staten 1999. Historische film van Tim Robbins. Met o.a. Hank Azaria, Rubén Blades, Joan Cusack, Cary Elwes en Cherry Jones.

Het komische arbeidersdrama opent met de tekst 'voornamelijk een waar gebeurd verhaal'. Dat betekent in het geval van de bevlogen regisseur Robbins dat het verhaal zwaar overhelt naar de linkerzijde en af en toe wat zedenprekerig overkomt. Maar dat is dan ook het enige manco in een fabuleuze ensemblefilm over de consequenties op de creatieve werkvloer van het werkverschaffingbeleid van Roosevelts New Deal halverwege de jaren '30. De ruggengraat van het verhaal is de productie van het toneelstuk 'The Cradle Will Rock', een lokaal gesubsidieerde pro-vakbond musical, gemaakt door onder andere Orson Welles en Marc Bliztstein. De gewaagde productie brengt de spelers en makers in conflict met de panische overheid die vreest voor communistische propaganda. Robbins schreef, produceerde en regisseerde de met rasacteurs afgeladen film.

Pop Galerie: Aerosmith

1998 | Documentaire, Muziek

Duitsland 1998. Documentaire van Rudi Dolezal en Hannes Rossacher. Met o.a. Steven Tyler, Joe Perry, Brad Whitford, Joey Kramer en Tom Hamilton.

Het komische arbeidersdrama opent met de tekst 'voornamelijk een waar gebeurd verhaal'. Dat betekent in het geval van de bevlogen regisseur Robbins dat het verhaal zwaar overhelt naar de linkerzijde en af en toe wat zedenprekerig overkomt. Maar dat is dan ook het enige manco in een fabuleuze ensemblefilm over de consequenties op de creatieve werkvloer van het werkverschaffingbeleid van Roosevelts New Deal halverwege de jaren '30. De ruggengraat van het verhaal is de productie van het toneelstuk 'The Cradle Will Rock', een lokaal gesubsidieerde pro-vakbond musical, gemaakt door onder andere Orson Welles en Marc Bliztstein. De gewaagde productie brengt de spelers en makers in conflict met de panische overheid die vreest voor communistische propaganda. Robbins schreef, produceerde en regisseerde de met rasacteurs afgeladen film.

Rosewood

1997 | Drama

Verenigde Staten 1997. Drama van John Singleton. Met o.a. Jon Voight, Ving Rhames, Don Cheadle, Bruce McGill en Loren Dean.

In 1923 werd het 'zwarte' dorp Rosewood, gelegen in Florida, tijdens een vierdaags beleg van de kaart geveegd door een woeste witte menigte uit een wit dorp. 70 tot 250 zwarte doden waren het gevolg, maar de gruwelijke episode werd meteen in de doofpot gestopt. Regisseur Singleton (Boyz 'n the hood) en zijn scenarist maken de verschrikkingen van de massamoord inzichtelijk door goede acteurs echte mensen te laten spelen. Wanneer een zwarte gevangene dichtbij Rosewood van zijn chain gang ontsnapt en een witte vrouw (Catherine Kellner) van het naburige Sumner zegt verkracht te zijn door een zwarte, gaat een gefrustreerde, racistische groep witten uit Sumner op pad voor wraak. Muziekleraar Sylvester Carrier (Cheadle) is de ware held van deze tragedie, en hij doet wat hij moet om te overleven. Opmerkelijk genoeg voegden de filmmakers de fictieve Mann (Rhames) hier aan toe, een combinatie van Hollywoodse Eastwood-personages en Shaft die ondanks zijn kracht verloren lijkt tussen al dat ultra-realisme.

Straight Dope

1994 | Documentaire

Verenigde Staten 1994. Documentaire van Pete Demas. Met o.a. Kurt Loder, David Byrne, Kurt Cobain, Keith Richards en Dr. Dre.

Kurt Loder presenteert doelmatig, zij een beetje zat van alles, een overzicht van het drugsgebruik in de V.S. Hij brengt de wettelijke, fysieke en emotionele consequenties van verslaving voor het voetlicht, maar ziet het probleem door vanuit het pro- legaliseringsstandpunt. Het is informatief zonder prekerig, moraliserend of arrogant te zijn. Oude en nieuwe, repressief bedoelde wetten worden toegelicht. Er wordt geconcludeerd dat die voor het merendeel zinloos zijn gebleken en veel geld en energie hebben verspild. Men had die middelen beter besteden aan praktische en effectieve programma's. Cocaïne was in de V.S. toegestaan tot 1914 en marihuana tot 1937. Toen werd er een misplaatste, hysterische kruistocht tegen drugs gevoerd die een einde aan het vrije gebruik ervan maaktwe. Nog steeds worden medische en wetenschappelijke gegevens over de wenselijkheid van het legaliseren van soft drugs, zoals marihuana en hasjiesj, niet openbaar gemaakt. Het is genoegzaam bekend dat alcohol en sigaretten veel gevaarlijker zijn, maar deze genotmiddelen zijn juist legaal. Waarom is niet duidelijk, maar vast staat dat het grote geld een belangrijke rol speelt. Illegale drugs zijn meer big business dan legale. Als drugs gelegaliseerd zouden worden zou dat een enorme strop betekenen voor drugshandelaren en corrupte politici. Vele politiecommissarissen zijn vóór legalisering na een tientallen jaren durende verloren strijd tegen drugs. Bekende personen vertellen over hun ervaringen en geven hun mening. Lou Reed zegt dat de strijd tegen drugs zinloos is zolang mensen ze willen hebben. Ook opgenomen in het overzicht zijn het zeer tolerante beleid in Nederland en men ziet een jonge Engelse heroïne-verslaafde, die, vooropgesteld dat ze geen strafblad heeft, haar dosis per recept kan ophalen.

The Decline of Western Civilization Part II: The Metal Years

1988 | Documentaire, Muziek

Verenigde Staten 1988. Documentaire van Penelope Spheeris. Met o.a. Joe Perry, Steven Tyler, Gene Simmons, Paul Stanley en Chris Holmes.

Deze opvolger van de ultieme punk-rock documentaire geeft veel meer interviews en zet de gedachtenwereld van oudgedienden (Osbourne, Simmons, Perry en Tylor) naast die van beginnelingen die het succes nog te wachten staat. Waarschijnlijk de enige kans om Osbourne een ontbijt te zien maken.