Clare Greet: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Murder in the Red Barn

1935 | Thriller

Verenigd Koninkrijk 1935. Thriller van Milton Rosmer. Met o.a. Tod Slaughter, Sophie Stewart, Eric Portman, Ann Trevor en D.J. Williams.

Een psychopatische edelman vermoordt zijn minnares. Deze typische Britse thriller is ietwat overdreven, maar vermakelijk. Ook bekend als MARIA MARTEN OR THE MURDER IN THE RED BARN.

Emil and the Detectives

1935 | Familiefilm, Avonturenfilm

Verenigd Koninkrijk 1935. Familiefilm van Milton Rosmer. Met o.a. George 'Gabby' Hayes, Mary Glynne, Clare Greet en George Merritt.

Na een Duitse filmversie in 1931 van de bekende roman van Erich Kästner, volgde de eerste Engelstalige versie. Een jongetje spoort met de hulp van enkele straatschoffies de dief van een portefeuille op. In deze redelijk levendige jeugdfilm speelt Williams Emil. Ook bekend als EMIL.

Lord Camber's Ladies

1932 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1932. Drama van Benn Levy. Met o.a. Gerald Maurier, Gertrude Lawrence, Benita Hume, Nigel Bruce en Clare Greet.

Een bloemenmeisje, dat verpleegster is geworden, wordt verdacht van medeplichtigheid aan de moord op een rijke, neurotische actrice. Ze bewijst haar onschuld echter en wint het hart van de strenge, slechtgehumeurde dokter. De film is geproduceerd door Alfred Hitchcock en de hand van de Meester is zichtbaar achter het magere verhaal.

The Ring

1927 | Drama, Sportfilm

Verenigd Koninkrijk 1927. Drama van Alfred Hitchcock. Met o.a. Lilian Hall-Davis, Carl Brisson, Ian Hunter, Harry Terry en Gordon Harker.

Brisson, een jonge bokser, is als een speelbal in de handen van het noodlot. Het ergste is nog dat zijn vrouw, Hall-Davis, hem bedriegt met de man die hij voor de kampioenstitel zal moeten bevechten. Tijdens die match zal het conflict trouwens beslecht worden. Trage, maar doeltreffende, vroege (stomme) film van Hitchcock, waarin hij op onnavolgbare wijze de Britse bokswereld van de jaren 1920 tekent. Hall-Davis beheerst moeiteloos de hele film. Zij geeft een prachtige prestatie ten beste als de overspelige vrouw. De film is te lang en te melodramatisch om een hedendaags publiek nog echt te boeien, maar feit is dat Hitchcock hier personages creëert die we later nog dikwijls zullen tegenkomen in boksfilms. Hitchcock schreef zelf het scenario, samen met Alma Reville. Voor de fotografie tekende Jack Cox.