Pamela MacDonald: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

Deadlocked

2000 | Misdaad, Mysterie, Familiefilm, Thriller, Drama

Portugal​/​​Verenigde Staten​/​​Duitsland 2000. Misdaad van Michael W. Watkins. Met o.a. David Caruso, Charles S. Dutton, Jo D. Jonz, John Finn en Diego Wallraff.

De genres rechtbankdrama en gijzelfilm worden effectief gemengd in de tv-film Deadlocked. Demond Doyle wordt berecht voor verkrachting en moord. Zijn wanhopige vader Jacob gijzelt de gehele jury in de rechtbank en eist van aanklager Ned Stark dat hij de zaak met nieuwe feiten binnen 14 uur heroverweegt. De vlugge manier waarop Ned vervolgens bewijzen aan het licht brengt is ietwat onaannemelijk, maar Deadlocked neemt aloude Amerikaanse thema's 'eigen rechtertje spelen' en de doodstraf spannend onder de loep. Het acteerwerk is goed, dat van Dutton zelfs uitstekend.

Whose Child is This? The War For Baby Jessica

1993 | Drama

Canada​/​​Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk 1993. Drama van John Kent Harrison. Met o.a. Susan Dey, Michael Ontkean, Amanda Plummer, David Keith en Anna Ferguson.

Al weer oppervlakkig tv-voer over een (in de V.S.) geruchtmakende rechtszaak uit de sensatiepers. Een ongetrouwd stel, Cara Clausen (Plummer) en Dan Schmidt (Keith), staan hun baby Jessica (Camazzola) af, omdat ze haar niet zouden willen houden. Moeder Robby (Dey) en vader Jan DeBoer (Ontkean) adopteren haar maar al te graag. Dan bedenken Cara en Dan zich. Dan had officieel nimmer zijn toestemming gegeven. Een hartverscheurende juridische veldslag begint. De baby mag terug naar de natuurlijke ouders, die tijdens het proces ook nog eventjes met elkaar trouwen. Een film die oppervlakkig en partijdig is, en zeven weken na de uitspraak al op de buis kwam. Wie het lezen van een damesblad moe is, kan er op de bank voor gaan zitten en krijgt het voorgeschoteld - in de kleine taalgebieden moet je dan nog wel de ondertiteling lezen, maar wie zo gelukkig is dat hij in een groot taalgebied woont, hoeft dankzij het indubben - alleen nog maar te kijken en te luisteren en kan zo heerlijk luieren. Deze netjes gespeelde pulp van de bovenste plank werd geschreven naar de rechtbankverslagen, artikelen in de media en wat niet bekend was, werd voorzichtigjes bedacht. Het scenario is van Jacqueline Feather en David Seidler, die zich lieten leiden door een artikel van Lucinda Franks in New Yorker Magazine. Het camerawerk is van Glen MacPherson.