Otto Graf: cast.
Er zijn 7 films gevonden.

Der Engel mit dem Saitenspiel

1944 | Komedie

Duitsland 1944. Komedie van Heinz Rühmann. Met o.a. Hertha Feiler, Hans Söhnker, Hans Nielsen, Susanne von Almassy en Otto Graf.

Dankzij een houten 'engel met harp' vinden gelieven elkaar na twee jaar terug. De vierde door Heinz Rühmann geregisseerde film; vol sfeer en met uitstekende dialogen. Curt J. Braun en Helmut Weiss schreven het scenario naar een toneelstuk van Alois J. Lippl. Camerawerk van Ewald Daub.

Um 9 kommt Harald

1943 | Mysterie

Duitsland 1943. Mysterie van Carl Boese. Met o.a. Irene von Meyendorff, Anneliese Uhlig, Werner Fuetterer, Roma Bahn en Hans Nielsen.

Een moord en een verdachte met een motief, ogenschijnlijk een duidelijke zaak dus. Dan komt echter een scala aan verwikkelingen aan het licht waarvan zelfs Christie's Miss Marple zou duizelen. Veel te langdradig en met een te gecompliceerde plot. Ook de acteerprestaties blijven beneden het gemiddelde.

Die Wirtin zum Weissen Rössl

1943 | Komedie

Duitsland 1943. Komedie van Karl Anton. Met o.a. Leny Marenbach, Dorit Kreysler, Karl Schönböck, Elisabeth Markus en Otto Graf.

Teneinde zich in de rol van de waardin van het 'Witte Paard' in te leven, neemt een filmster een betrekking aan in dit beroemde hotel. Een nogal trage film met aardige rollen van Kreysler en Markus. Scenario van Felix von Eckardt en de regisseur naar een idee van Willi Kollo. Camerawerk van Eduard Hoesch en Walter Rosskopf.

Damals

1943 | Drama, Thriller

Duitsland 1943. Drama van Rolf Hansen. Met o.a. Hans Stüwe, Rossano Brazzi, Zarah Leander, Karl Martell en Hilde Körber.

Om haar dochter te beschermen laadt Vera Meiners (Leander) de schijn op zich, een moord gepleegd te hebben. Hansen ontlokt aan Leander vakkundig de ene gevoelsuitbarsting na de andere, maar het wordt op den duur een beetje te veel van het goede. Dit was Leanders laatste film in nazi-Duitsland. Ze ging niet in op Goebbels' 'verzoek' de Duitse nationaliteit aan te nemen en keerde naar haar geboorteland, Zweden, terug. Het scenario is van Peter Groll en regisseur Hansen. Het camerawerk is van Franz Weihmayr.

Angelika

1940 | Drama, Misdaad

Duitsland 1940. Drama van Jürgen von Alten. Met o.a. Olga Tschechowa, Albrecht Schoenhals, Marina von Ditmar, Jaspar von Oertzen en Otto Graf.

Weduwe Angelika (Tschechowa) moet voor de rechtbank verschijnen, omdat ze kunsthandelaar Immerzeel (Schafheitlin) heeft neergeschoten. Ze niets wil loslaten over de motieven voor haar wandaad en ze wordt veroordeeld tot vier jaar gevangenisstraf. Bovendien wordt ze door haar schoonfamilie verstoten. Uiteindelijk weet advocaat dr. Westphal (Schoenhals) licht de zaak op te werpen. Immerzeel had, zo blijkt, Angelika`s man (Graf) jarenlang gedwongen schilderijen te vervalsen. Na diens dood bleef hij Angelika hiermee chanteren. Dankzij dr. Westphal's opheldering van de zaak wordt Angelika na haar ontslag uit de gevangenis met open armen door haar familie ontvangen. Een melodrama dat niet boven de middelmaat uitkomt. Dit ligt vooral aan hoofdrolspeelster Tschechowa, die boven haar kunnen moet spelen.

Salonwagen E417

1939 | Historische film

Duitsland 1939. Historische film van Met o.a. Käthe von Nagy, Curd Jürgens, Paul Hörbiger, Hilde Körber en Otto Graf.

Een epische film waarin de traumatische belevenissen in WO I van de passagiers in een spoorwagon in beeld gebracht worden. De film werd aanvankelijk door de gealliëerde bezetters van het Duitsland van na WO II verboden en is daarom weinig openbaar vertoond.

Unternehmen Michael

1937 | Oorlogsfilm

Duitsland 1937. Oorlogsfilm van Karl Ritter. Met o.a. Heinrich George, Mathias Wieman, Hannes Stelzer, Paul Otto en Ernst Karchow.

De film speelt in het voorjaar van 1918 aan het westelijke front. De Duitsers bereiden een aanval voor om een einde te maken aan de stellingenoorlog in de loopgraven. De Fransen zijn de Duitsers echter voor en sluiten het hele bataljon in. De commandant van de ingesloten Duitsers (Wieman) laat de bevelhebbende generaal (George) weten, dat hij het artillerievuur op zijn sector mag richten, zonder rekening te houden met de ingeslotenen. Dit gebeurt ook. De Fransen worden in de frontsector teruggeslagen; bijna alle ingesloten Duitse soldaten sterven in het vuur van hun eigen artillerie. Oorlogsfilm die heldenmoed, opofferingsgezindheid tot in de dood en het zinloos sterven van soldaten verheerlijkt. Naast regisseur Ritter schreef ook hoofdrolspeler Wieman aan het draaiboek mee. De film was toen al geen succes en is tot op heden verboden in Duitsland.