Karen Kopins: cast.
Er zijn 9 films gevonden.

Hollywood Madam

1994 | Thriller, Erotiek

Verenigde Staten 1994. Thriller van Fred Gallo. Met o.a. Michael Nouri, Robert Costanzo, Shannon Whirry, Meg Foster en William Devane.

Onsamenhangende suspense film over gescheiden detective Jimmy Scavetti (Nouri), die aan de drank is geraakt. Zodra zijn vrouw met een nieuwe man (een advocaat, die in duistere zaken verwikkeld is) gaat hokken, wil hij dat zijn zoon bij hem in huis komt, terwijl hij zelf een relatie heeft met een narcistische vrouw. In het werk wordt hij met zijn partner Charley (Costanzo) geconfronteerd met een reeks moorden op call-girls door een SM- achtige seriemoordenaar. Ze besluiten hun licht te gaan opsteken bij een zekere Sandra Valentine, die voor al deze dames bemiddelde. Ze belanden in een puinhoop; hetzelfde gaat op voor deze film die een uiterst bedenkelijke strekking heeft. Devane speelt Lieutenant Ibarra, de baas van detective Scavetti. Scenario van Dennis Manuel. Ook bekend als LADY IN WAITING.

Weekend Reunion

1990 | Komedie, Romantiek

Verenigde Staten 1990. Komedie van Dick Lowry. Met o.a. Christopher Rich, Lauren Holly, Karen Kopins, Sam Whipple en Gary Kroeger.

Typisch Amerikaanse en behoorlijk onbenullige klucht over een z.g. onweerstaanbare vrijgezel, de besluiteloze Rich die een onvergetelijk weekend meemaakt tijdens een high-schoolreünie waarop Holly en Kopins, twee van zijn oude schoolvlammen van vijftien jaar geleden hem voor een aantal moeilijke keuzes stellen. Scenario van Evan Katz, gebaseerd op personages van John L. Goldwater. Camerawerk van Frank Byers.

Archie: To Riverdale and Back Again

1990 | Drama

Verenigde Staten 1990. Drama van Dick Lowry. Met o.a. Christopher Rich, Karen Kopins, Lauren Holly, Sam Whipple en Gary Kroger.

Stripheld Archie Andrews is tot leven gekomen. Hij en zijn vriendjes Veronica, Betty en Jughead zijn nu volwassen (al zou je dat niet zeggen aan de manier waarop ze gespeeld worden), en ze krijgen te maken met echtscheiding, carrière en ongetrouwd moederschap.

The Tracker

1988 | Western

Verenigde Staten 1988. Western van John Guillermin. Met o.a. Kris Kristofferson, Mark Moses, Scott Wilson, David Huddleston en John Quade.

Een gepensioneerde spoorzoeker gaat samen met zijn van hem vervreemde, schools opgeleide zoon op jacht naar een doorgeslagen geloofswaanzinnige, die op moordtocht is. De eerste western van de Britse veteraanregisseur Guillermin. Gemaakt voor tv. Ook bekend als DEAD OR ALIVE.

Dead or Alive

1988 | Western

Verenigde Staten 1988. Western van John Guillermin. Met o.a. Kris Kristofferson, Scott Wilson, Mark Moses, David Huddleston en John Quade.

Kristofferson als gepensioneerde premiejager behoort tot de oude garde der westernpersonages. Zijn zoon Moses als net afgestudeerd advocaat is een figuur van het nieuwe Wilde Westen. Een bende outlaws dient uitgeroeid, en alle democratische rechtsprincipes ten spijt zal zoonlief moeten toegeven dat de wet van de revolver in bepaalde situaties de enige redding biedt... Sobere western - de eerste van deze Britse regisseur - keurig maar onopvallend vakwerk. Scenario van Kevin Jarre. Camerawerk van George Tire. Deze film werd in de V.S. de kabel opgestuurd onder de titel THE TRACKER met 14m meer beeld en geluid.

Jake Speed

1986 | Komedie, Actiefilm

Verenigde Staten 1986. Komedie van Andrew Lane. Met o.a. Wayne Crawford, Dennis Christopher, Karen Kopins, John Hurt en Leon Ames.

Geslaagde, geestige film: een meisje wordt in Parijs ontvoerd door leden van een blanke slavinnen-organisatie. Haar zuster neemt detective Speed (Crawford) en zijn rechterhand Desmond Floyd (Christopher) in de arm. Gedrieëen gaan ze naar Afrika om het meisje op te sporen. Ze krijgen te maken met een revolutie en met de satanische bendeleider Sid (Hurt). Aan actie geen gebrek. Crawford en Lane schreven en deden samen met William Ivey de productie.

Amazing Stories: The Mission

1986 | Fantasy

Verenigde Staten 1986. Fantasy van Steven Spielberg. Met o.a. Kevin Costner, J.J. Cohen, John Philbin, Casey Siemaszko en Kiefer Sutherland.

Ondanks alle voorzorgsmaatregelen voor de 24e onheilsvlucht, na 23 geslaagde missies, lijkt het onmogelijk het noodlot te ontlopen. Captain Costner's bommenwerper wordt geraakt door wrakstukken van een door hen neergeschoten vijandig vliegtuig. Veel schade is er niet, enkel aan de onderkant. De schutter Siemaszko, de mascotte van de bemanning, zit opgesloten in de koepel in de buik van het toestel en het landingsgestel is stuk, zodat hij bij landing onmogelijk gespaard kan blijven. Maar de schutter is een tekenaar. Spannend en tegelijk luchtig, het kenmerk van de Spielberg uit die tijd, die hier zijn kapitein voor het dilemma plaatst wie hij moet redden: de hele bemanning of de schutter, die voor de bijgelovige crew een geluksbrenger is. Costner en Sutherland zijn uitstekend in deze vroege rollen. Geschreven door Menno Meyjes naar een verhaal van Spielberg. Camerawerk van John McPherson. Pilotaflevering van de tv-serie AMAZING STORIES.

Once Bitten

1985 | Komedie, Horror

Verenigde Staten 1985. Komedie van Howard Storm. Met o.a. Lauren Hutton, Jim Carrey, Karen Kopins, Cleavon Little en Thomas Ballatore.

Een onbeholpen komedie over een vampier (Hutton) die jacht maakt op een aantal tieners, omdat ze het bloed van maagdelijke jongens nodig heeft om haar jeugd te behouden. Een bloedeloze film. Scenario van David Hines, Jeffrey House en Jonathan Roberts.

Fast Forward

1985 | Familiefilm, Musical

Verenigde Staten 1985. Familiefilm van Sidney Poitier. Met o.a. John Scott Clough, Don Franklin, Tamara Mark, Tracy Silver en Cindy McGee.

Zes meisjes en twee jongens vormen samen een zang- en dansgroep, 'The Adventurous Eight' genaamd. De film toont hun weg naar de top. Maar of we dit werk van Poitier wel als een film moeten beschouwen is de grote vraag. Het is eerder een aaneenschakeling van video-clips in pure disco-stijl en ook al presteren de dansers zeer goed, als film is het niet veel zaaks. Het scenario van Richard Wesley, naar een verhaal van Timothy March, is verschrikkelijk naïef. Het was de bedoeling entertainment te brengen in zijn puurste vorm: weinig verhaal, veel muziek, zang en dans. Op deze fundamenten waren ook de musicals met Astaire en Rogers gebaseerd, maar die hadden toch nog een minimale inhoud en grote ontspanningswaarde, wat hier totaal ontbreekt. Camera was in handen van Matthew F. Leonetti.