Peter Semler: cast.
Er zijn 11 films gevonden.

La débandade

1999 | Komedie, Erotiek

Frankrijk 1999. Komedie van Claude Berri. Met o.a. Claude Berri, Fanny Ardant, Alain Chabat, Claude Brasseur en Danièle Lebrun.

Het moest er van komen: een film over Viagra. Berri en Ardant spelen een al jaren gelukkig getrouwd paar dat in de problemen komt wanneer de man zich tot het potentieverhogende wondermiddel wil wenden. De komedie met prima acteurs, van de regisseur van onder andere het tweeluik Jean de Florette en Manon des sources, wil maar niet echt geestig worden. (RdL/VPRO Gids)

Belle époque

1995 | Drama

Frankrijk​/​​Hongarije​/​​Spanje​/​​Duitsland​/​​Verenigd Koninkrijk​/​​Italië​/​​België​/​​Canada 1995. Drama van Gavin Millar. Met o.a. André Dussollier, Kristin Scott Thomas, Benno Fürmann, Isabelle Carré en Yves Jacques.

Parijs rond 1900. Uitvinder/zakenman Dussollier redt, op de trein, Scott-Thomas die door haar geesteszieke man met de dood bedreigd wordt. Hij wordt op haar verliefd maar zij weigert haar zieke man te verlaten. Fürmann, een anarchist, krijgt de opdracht Dussollier te vermoorden. Zijn aanslag mislukt echter en Dussollier vraagt de jongeman voor hem te werken. Enkele maanden later stelt Dussollier zijn nieuwe uitvinding voor: een roltrap, ontworpen door Fürmann, naar een idee van hemzelf. Deze laatste ontmoet Carré, het nichtje van een kunsthandelaar. Nadat hij haar zijn liefde bekend heeft verdwijnt het meisje. De echtgenoot van Scott-Thomas sterft in het hospitaal in een brand die hijzelf veroorzaakt heeft. De weduwe wil echter niet onmiddellijk een nieuwe relatie beginnen. Fürmann verneemt dat de aandeelhouders Dussollier uit de zaak willen zetten en hij raadt hem aan naar Oostende te gaan voor een conferentie. Hier ontmoet hij Carré en vraagt haar ten huwelijk. Ze accepteert. Hiermee drijft hij een wig tussen zichzelf en zowel Scott-Thomas als Fürmann. Romantische avonturen in de hogere klasse begin twintigste eeuw. De tijdssfeer werd uitstekend gerecreëerd en de overvloedige cast werd met zorg geselecteerd. Een 'Euro-pudding' van grote klasse gemaakt naar een nooit verwezenlijkt scenario dat François Truffaut begin jaren 1980, kort voor zijn dood, schreef samen met Jean Gruault. De verbindende teksten worden gesproken door Jeanne Moreau. Prachtige fotografie van William Lubtchansky. Uitgezonden in drie delen. Formaat 16/9. Stereo.

Le jeu du renard

1990 | Drama

Frankrijk 1990. Drama van Anne Caprile. Met o.a. Pauline Macia, Abel Jores, Bernard Malaterre, Peter Semler en Michel Debrane.

De actrice Caprile is achter de camera gaan staan om van het drama van een actrice (nog een!) te vertellen, die heen en weer rent tussen haar dochter met een zwakke gezondheid, haar grote liefde en haar beroep. Dan wordt zij gevraagd voor een rol, en wordt het slachtoffer van het spel dat haar regisseur en haar tegenspeler met haar spelen. Het valt niet mee te geloven in dit slecht gebrachte verhaal met amper verrassende wendingen, ook al bewijst Macia dat zij een groot talent is in deze zowel gekunstelde als moeilijke rol.

The Adventures Of William Tell

1989 | Avonturenfilm

Frankrijk​/​​Verenigd Koninkrijk 1989. Avonturenfilm van George Mihalka. Met o.a. Will Lyman, Jeremy Clyde, David Barry Gray, Harry Carey jr en Johnny Crawford.

De bevolking van Clermont wordt leeggezogen door Clyde, de corrupte gouverneur van de keizer. Een opstand broeit, maar William Tell (Lyman) weigert deze aan te voeren daar hij de strijd beu is. Wanneer Clyde uitvaardigt dat de hoed van de keizer, opgehangen op het marktplein, bij elke passage gegroet moet worden, op straffe van dood, weigert Williams zoon Matthew (Gray) de groet uit te brengen. Vader en zoon worden gearresteerd. Leuk middeleeuws avonturenverhaal vol gevechten met een verraderlijke 'slechte' die er alles voor over heeft om te trouwen met Mullins, de dochter van de keizer. Uitstekende dialogen en de legendarische scène met de appel is bijzonder spannend in beeld gebracht. Anthony Horowitz, Edithe Swenson, Steven Bawol en Bernard Frangin bewerkten de roman van Horowitz. Second unit regie van Christian Duguay en fotografie van Roland Duntigny en Claude Decognée. Pilotfilm voor de reeks CROSSBOW. Nadien werd de film herdoopt tot CROSSBOW: THE MOVIE.

Un été à Paris

1988 | Romantiek, Komedie

Frankrijk 1988. Romantiek van René Gilson. Met o.a. Diane Delor, Peter Semler, Maud Rayer en Marc Chapiteau.

Een Duitse schilder die in Parijs woont, wordt verliefd op een vriendin, eveneens schilder, die hij al jaren kent. Het bijzondere is dat deze film gemaakt is in de traditie van de films-met-liedjes die in de jaren dertig en veertig in de mode waren. Hier zorgen de liedjes van Charles Trenet voor nostalgische gevoelens.

Le Transfuge

1988 | Misdaad

Frankrijk 1988. Misdaad van Claude Boissol. Met o.a. Yves Rénier, Peter Semler, Marpessa Djan, Clément Michu en Liliane Patrick.

Een nieuw onderzoek van commissaris Moulin. Er is hier sprake van de moord op een Oosteuropese politieke vluchteling. De film is wel aardig en bezit tenminste de verdienste elk bloedig geweld te vermijden.

La Machine à découdre

1985 | Komedie, Misdaad

Frankrijk 1985. Komedie van Jean-Pierre Mocky. Met o.a. Jean-Pierre Mocky, Patricia Barzyk, Peter Semler, Françoise Michaud en Sophie Moyse.

Deze film is een bewerking van de thriller van Gil Brewer, maar met een vleugje parodie. Het gaat over een mesjogge moordenaar, wel sympathieker dan de jet set, de toeristen, de politie en de loco-burgemeester van de Rivièra, die hem achterna zitten en die hij allemaal vermoordt. De humor heeft gelukkig de overhand boven het geweld. Verfrissend en komisch.

Un homme à ma taille

1983 | Komedie

Frankrijk​/​​Duitsland 1983. Komedie van Annette Carducci. Met o.a. Liselotte Christian, Anémone, Daniel Russo, Thierry Lhermitte en Volker Brandt.

Min of meer autobiografische debuutfilm van Carducci over haar ervaringen met Franse mannen: Christian is een veertig- jarige lange (1,80m) Duitse vrouw wier huwelijk met een Fransman is stukgelopen op de culturele verschilletjes. Ze komt alleen te staan, en affaires met een socioloog en een joods schrijver monden in niets uit. Ze zoekt een man van haar eigen lengte en intellectueel niveau. Een aandoenlijke ironische komedie, die je in een goede stemming brengt, al is het wel een beetje buitenissig. Ook bekend als DEUTSCH IST SCHÖN.

Le Retour des Bidasses en folie

1982 | Komedie

Frankrijk 1982. Komedie van Michel Vocoret. Met o.a. Les Charlots, Luis Rego, Paulette Dubost, Jacques Jouanneau en Roger Carel.

Verscheidene krachttoeren van soldaten gedurende de Duitse bezetting. Hartverscheurend. De films in deze reeks, geregisseerd door Claude Zizi, waren al niet zo geniaal maar deze is uitgebroed door zwakkeren van geest ten behoeve van hun hopeloze soortgenoten.

Invitation au voyage

1982 | Mysterie, Drama, Fantasy

Italië​/​​Frankrijk​/​​Duitsland 1982. Mysterie van Peter Del Monte. Met o.a. Laurent Malet, Aurore Clément, Mario Adorf, Nina Scott en Raymond Bussières.

Een jonge rockzangeres krijgt een fataal ongeval vlak voor ze met haar tweelingbroer een wereldreis zal maken. Deze laadt haar stoffelijk overschot op zijn auto en gaat toch op weg, om geleidelijk aan volledig haar gedaante aan te nemen. Het onafwendbare psychologische assimilatieproces wordt zeer spoedig voorspelbaar, zodat de belevenissen van de hoofdpersoon - met opmerkelijke intensiteit gespeeld door Malet - onderweg niet meer dan tijdvulling zijn. Deze road movie is briljant gefotografeerd, maar ook dat levert slechts modieus verpakte leegte op. Het scenario is van Franco Ferrini en regisseur Del Monte naar de roman Moi, ma Soeur van Jean Bany. Het camerawerk is van Bruno Nuytten, die heirvoor in Cannes werd gelauwerd. Eastmancolor.

Au bon beurre

1971 | Komedie, Oorlogsfilm

Italië​/​​Frankrijk 1971. Komedie van Edouard Molinaro. Met o.a. Roger Hanin, Andréa Ferréol, Jean-Claude Dauphin, Christine Pascal en Paul Guers.

Parijse melkboer en zijn vrouw komen tijdens WO II tot welstand en aanzien door zonder politiek benul of stellingname op het juiste moment de passende stap te ondernemen: een gevluchte krijgsgevangene aangeven, met verse eieren maarschalk Pétain paaien, een Duitse soldaat tot huisvriend maken en afstoten wanneer de geallieerden oprukken, nog net vóór bevrijding een joodse onderduiker opnemen en zich bij het verzet aansluiten. Quasi gemoedelijke toon van film en acteren maken gedachteloos opportunisme des te schrijnender, hoewel verhaalopbouw en buurtbewoners ook andere kanten laten zien. In homogene rolbezetting springt Dauphin eruit als de jonge soldaat. TV-werk van Molinaro is aanzienlijk interessanter dan zijn bioscoopfilms.