Paul Florian: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Jackson ou le mnémocide

1978 | Thriller

België 1978. Thriller van Jean-Louis Colmant. Met o.a. Philippe Geluk, Roger Dutoit, Jacqueline Bir, Paul Mulder en Raymond Peira.

Een gemaskerd individu dringt de ruimte binnen, waar een grote firma al haar electronica heeft opgeslagen. Wanneer er niet een enorme losprijs wordt betaald, zal hij alles vernietigen, hetgeen de ondergang van deze onderneming, die al sinds mensenheugenis in privé-handen is, zou betekenen. Tegenwoordig een afgezaagd thema, maar toen niet. Een scenario dat te mager is voor een lange speelfilm. Een thriller zonder vaart is bij voorbaat gedoemd te mislukken. Het decor doet verouderd aan en hoofdrolspeler Geluk heeft sindsdien een schitterende carrière als cartoonist opgebouwd; hij heeft er zeer goed aan gedaan van beroep te veranderen!

Bauduin des mines

1977 | Drama

België 1977. Drama van Michel Jakar. Met o.a. Christian Barbier, Anouk Ferjak, Jean-Marie Deblin, Liliane Becker en Georges Pirlet.

November 1938. De Waalse mijnstreek. Degene die de kolenmijnen in handen heeft, bijgenaamd Bauduin-des-Mines, heerst als een tiran over zowel zijn familie als zijn arbeiders. Een langdurige staking breekt uit. Wanneer de zoon van de baas met vijf mijnwerkers stiekem naar beneden is afgedaald voor een klus, breekt er brand uit. Hoewel het in dezelfde tijd speelt en dezelfde sfeer heeft als BORINAGE van Henri Storck en Joris Ivens, raakt de filmer verstrikt in zijn scenario, dat voortdurend aarzelt tussen een mijnwerkersdrama van Zola en een schematische schets van de maatschappij vanuit linkse optiek. Wisselvallig acteerwerk en veel bla-bla-bla.

Le coup du soir

1972 | Misdaad

Frankrijk 1972. Misdaad van Jean-Pierre Berckmans. Met o.a. Christian Barbier, Janine Cherel, Michèle Goers, Jacques Dhondt en Raymond Loyer.

Een verfilming van de misdaadroman van Paul Kinnet over een onderzoek van inspecteur Servais (Barbier) in een bosdorpje in de Ardennen, waar twee personen met bijlslagen om het leven zijn gebracht. Een klassieke misdaadfilm, die over een goed draaiboek kon beschikken en met fraaie, in zwart-wit opgenomen (Maurice Raymaekers) landschappen, maar die ook overduidelijk met een gebrek aan ideeën te kampen had. Vrij onbekende acteurs -en ook dat is te merken want soms lijken het wel amateurs- met uitzondering van Barbier die deze keer stomvervelend is door zijn onverbiddelijke opstelling.