Alethea McGrath: cast.
Er zijn 7 films gevonden.

Knowing

2009 | Thriller, Sciencefiction, Drama, Mysterie

Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk​/​​Australië 2009. Thriller van Alex Proyas. Met o.a. Nicolas Cage, Rose Byrne, Chandler Canterbury, Alan Hopgood en Danielle Carter.

Bij een school wordt een tijdcapsule opgegraven, in 1959 door een schoolklas verstopt, waarin allerlei voorspellingen worden vermeld. Een aantal is al uitgekomen, andere rampen staan nog te gebeuren. De vader van een leerling, een wetenschapper verbonden aan het MIT, wordt gedwongen zich te verdiepen in de eeuwige vraag: is ons bestaan voorbestemd of verloopt het willekeurig? Thriller met science fiction-elementen rond geloof, doem en apocalyps heeft sterke visuele effecten en een wat duffe rol van Cage die, met permanente frons, een goeierik speelt die de wereld wil redden.

Inspector Gadget 2

2003 | Mysterie, Misdaad, Familiefilm, Komedie

Verenigde Staten 2003. Mysterie van Alex Zamm. Met o.a. French Stewart, Elaine Hendrix, Caitlin Wachs, Tony Martin en Mark Mitchell.

Bij een school wordt een tijdcapsule opgegraven, in 1959 door een schoolklas verstopt, waarin allerlei voorspellingen worden vermeld. Een aantal is al uitgekomen, andere rampen staan nog te gebeuren. De vader van een leerling, een wetenschapper verbonden aan het MIT, wordt gedwongen zich te verdiepen in de eeuwige vraag: is ons bestaan voorbestemd of verloopt het willekeurig? Thriller met science fiction-elementen rond geloof, doem en apocalyps heeft sterke visuele effecten en een wat duffe rol van Cage die, met permanente frons, een goeierik speelt die de wereld wil redden.

Dead Letter Office

1998 | Romantiek, Experimenteel, Komedie, Drama

Australië 1998. Romantiek van John Ruane. Met o.a. Miranda Otto, George DelHoyo, Alicia Banit, Tess Mornane en Mariette Carey.

Alice schrijft vanuit een Australische voorstad al tijden brieven naar haar vermiste vader. De brieven komen allemaal terug via het Dead Letter Office, het postkantoor voor onbestelbare brieven. Alice besluit hier te gaan werken. De baas van het kantoor, Frank, is een gevluchte Chileen en hij weet ook het een en ander over vermissingen en eenzaamheid. Een romance tussen Alice en Frank lijkt geschreven in de sterren en in de onbestelbare brieven, maar eerst moeten enkele obstakels uit de weg.

Epsilon

1997 | Sciencefiction

Australië​/​​Italië 1997. Sciencefiction van Rolf de Heer. Met o.a. Ulli Birve, Syd Brisbane, Alethea McGrath, Chloe Ferguson en Phoebe Ferguson.

Alice schrijft vanuit een Australische voorstad al tijden brieven naar haar vermiste vader. De brieven komen allemaal terug via het Dead Letter Office, het postkantoor voor onbestelbare brieven. Alice besluit hier te gaan werken. De baas van het kantoor, Frank, is een gevluchte Chileen en hij weet ook het een en ander over vermissingen en eenzaamheid. Een romance tussen Alice en Frank lijkt geschreven in de sterren en in de onbestelbare brieven, maar eerst moeten enkele obstakels uit de weg.

Hammers Over the Anvil

1991 | Drama, Familiefilm

Australië 1991. Drama van Ann Turner. Met o.a. Charlotte Rampling, Russell Crowe, Alexander Outhred, Frankie J. Holden en Jake Frost.

Deze film speelt in de zomer (van 1910), waarin de veertien- jarige Alan Marshall (Outhred) de eerste schreden zet op de moeizame weg naar de volwassenheid. Vanwege een kinderverlamming loopt hij op krukken. Zijn moeder is gestorven toen hij nog klein was. Hij woont in de Australische outback met zijn vader, die een winkel heeft. Zijn idool is de ruige, ijzersterke East Driscoll (Crowe) een man, die wilde paarden temt en buiten de gemeenschap leeft. Dan komen Grace McAlister (Rampling) en haar man (Lee) in het dorp wonen. Ze hebben veel land. Grace is een chique, rijpe Engelse dame van aristocratische afkomst. Ze is aardig tegen Alan, die een zwak voor haar krijgt. Dan treffen Grace en East zich, aanvankelijk over het huren van een dekhengst, maar later steeds veelvuldiger en Alan observeert hen als ze de liefde bedrijven in een schuur. Hij houdt uit piëteit voor beiden stijf zijn mond. Toch komt McAlister erachter tijdens het jaarlijkse dansfeest. Het komt tot een uitbarsting als Grace weigert met East het feest te verlaten. East voelt zich vernederd en bedrinkt zich. Als hij terugrijdt krijgt hij een ongeluk en wordt de volgende morgen door Alan gevonden, die ervoor zorgt dat hij in het ziekenhuis terecht komt. De gevolgen voor East zijn verschrikkelijk: hij houdt een blijvend hersenletsel over, maar Grace neemt haar verantwoording op zich. Ze gaat met East terug naar Engeland, terwijl Alan de held van het dorp is vanwege zijn reddingsactie. Het scenario van Peter Hepworth en Ann Turner naar een autobiografisch verhaal van Alan Marshall die in 1984 overleed, is nogal sentimenteel. Omdat het ingedeeld is in episoden, verloopt de vertelling nogal springerig. De spelprestaties zijn middelmatig. Het camerawerk is van James Bartle.

The Big Hurt

1986 | Thriller

Australië 1986. Thriller van Barry Peak. Met o.a. David Bradshaw, lian lunson, Simon Chilvers, John Ewart en Alan Cassell.

Aardige film rond journalist Bradshaw die te maken krijgt met moorden, zelfmoorden en andere sterfgevallen en op onderzoek uitgaat. Film doet denken aan de gouden jaren dertig toen met name de Amerikanen dit soort films per dozijn produceerden.

Emerging

1985 | Drama

Australië 1985. Drama van Kathy Mueller. Met o.a. Shane Connor, Sue Jones, Robin Gibbes, Tibor Gyapjas en Brenda Addie.

Sinds hij betrokken raakte bij een motorongeval is Stephen McNair (Connor) aan een rolstoel gekluisterd. Hij voelt zich nutteloos en haat de wereld rond hem. Zijn toekomst ziet hij zwart in. Wat moet er gebeuren als hij het revalidatie-centrum verlaat? Zal Cathy (Gibbes), zijn verloofde, hem nog willen? Hij woont een toneelvoorstelling bij, maar wanneer de actrice Haley (Jones), die een gehandicapte speelt, na het stuk rechtstaat raakt hij helemaal uit de bol. Hij voelt zich bedrogen. Haley van haar kant voelt zich persoonlijk betrokken bij deze tragedie buiten haar wil om. Ze gaat Stephen terug opzoeken en tussen beiden groeit een vriendschap. Wat begint als een schitterend docudrama over het leven in een revalidatie-centrum (waarin gehandicapten zelf de rollen bezetten) valt de film uiteen in een voorspelbaar sentimenteel drama dat weinig realistisch evolueert naar een geforceerd slot. De twee hoofdrolspelers leven zich uitstekend in hun rol in, maar het scenario van Max Richards werkt hen tegen. Chris Davis stond achter de camera.