Konstantin Irmen-Tschet (1902-1977): camera.
Er zijn 7 films gevonden.

Heidelberger Romanze

1952 | Romantisch drama

Duitsland 1952. Romantisch drama van Paul Verhoeven. Met o.a. Liselotte Pulver, O.W. Fischer, Hans Leibelt, Gardy Granass en Gunnar Möller.

Een Amerikaanse student wordt verliefd op een Heidelbergs meisje. Gelukkig valt de verloofde van hem op een Duitse student. Redelijk gemaakt stukje romantiek, maar het is niet opzienbarend.

Das kann jedem passieren

1952 | Komedie, Muziek

Duitsland 1952. Komedie van Paul Verhoeven. Met o.a. Heinz Rühmann, Gisela Schmidting, Gustav Knuth, Alice Treff en Werner Fuetterer.

Een brave komedie rond een aandoenlijk rechtschapen belastingadviseur, die carrière wil maken en in talrijke dubbelzinnige verwikkelingen terecht komt. Rühmann probeerde met deze film vergeefs zijn vooroorlogse succes voort te zetten. Het scenario is van Edgar Kahn en Hans Schweikart. Het camerawerk is van Konstantin Irmen-Tschet.

Münchhausen

1943 | Avonturenfilm, Fantasy, Komedie

Duitsland 1943. Avonturenfilm van Josef von Báky. Met o.a. Hans Albers, Brigitte Horney, Ilse Werner, Ferdinand Marian en Käthe Haack.

Ambitieus gefilmd, kleurrijk sprookje over de leugenachtige Baron von Münchhausen werd op Goebbels' instigatie gemaakt ter gelegenheid van het vijfentwintigjarig bestaan van de Duitse UFA-studio. Scenario werd geschreven door Erich Kästner, onder het pseudoniem Berthold Bürger, maar zijn/die naam is niet in de credits opgenomen. De Agfa-kleuren zijn fabuleus en de film werd met succes in de jaren 1950-1960 en in 1978 opnieuw in de bioscopen uitgebracht in een gerestaureerde versie van ca. 100 minuten. In 1991 restaureerde het ZDF de film met behulp van een goed bewaarde kopie uit het toenmalige Oost-Berlijn, waardoor de rolprent ruim 12 minuten langer werd.

Frauen sind doch bessere Diplomaten

1941 | Musical

Duitsland 1941. Musical van Georg Jacoby. Met o.a. Marika Rökk, Willy Fritsch, Aribert Wäscher, Ursula Herking en Hans Leibelt.

Een temperamentvolle danseres fungeert als vredesengel in de politiek woelige Biedermeiertijd. De productie van deze 'eerste Duitse avondvullende-speelfilm-in-kleur' heeft heel wat voeten in de aarde gehad en nóg was het resultaat, vooral technisch gezien, niet opzienbarend. Liedjes als 'Wenn ein junger Mann kommt', van Franz Grothe, deden het beter! Zie ook DAS SCHÖNHEITSFLECKCHEN. Karl Georg Külb en Gustav Kampendonk schreven het scenario. Camerawerk van Konstantin Irmen-Tschet en Alexander von Lagorio.

Gasparone

1937 | Muziek

Duitsland 1937. Muziek van Georg Jacoby. Met o.a. Marika Rökk, Johannes Heesters, Leo Slezak, Oskar Sima en Heinz Schorlemmer.

Een roemruchte rover, Gasparone, is in werkelijkheid een 'Regierungsrat' die in deze vermomming een beter oogje op zijn onderdanen kan houden. Liedjes: 'Ja die Frauen sind gefährlich', 'Du hast mich noch nie so geküßt' en 'Einmal vom Herzen verliebt sein' van Peter Kreuder, de rest is de operette van Karl Millöckers tot scenario bewerkt door Hans Leip, Werner Eplinius en Rudo Ritter. Camerawerk van Konstantin Irmen-Tschet.

Glückskinder

1936 | Komedie

Duitsland 1936. Komedie van Paul Martin. Met o.a. Lilian Harvey, Willy Fritsch, Oskar Sima, Paul Kemp en Paul Bildt.

Een journalist zorgt ervoor dat een knap zwerfstertje uit de gevangenis blijft. Een typische Harvey-Fritsch-productie. Een alleraardigste en zeldzame 'screwball-comedy' van Duitse bodem. Scenario van regisseur Martin en Robert A. Stemmle. Camerawerk van Konstantin Irmen-Tschet.

Frau im Mond

1929 | Zwijgende film, Sciencefiction

Duitsland 1929. Zwijgende film van Fritz Lang. Met o.a. Willy Fritsch, Gerda Maurus, Klaus Pohl en Fritz Rasp.

Twee jaar na zijn futuristische Metropolis maakte Fritz Lang deze sciencefiction film over een raketvlucht naar de maan. De bewering van professor Manfeldt (Pohl) dat er op de maan goud te halen valt, stuit op hoongelach. Maar wanneer wetenschapper Wolf Helius (Fritsch) zich er voor inzet komt er toch een expeditie. De onderneming wordt echter in gevaar gebracht door leugenachtigheid, verraad en economische belangen. Lang riep de hulp in van heuse ruimte-experts en technisch ziet de film er dan ook goed uit. De beelden daarentegen van mannen in Lederhosen op de maan, zijn wat minder serieus te nemen.