Liliana Gerace: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Blue paradise

1982 | Sciencefiction

Spanje​/​​Italië 1982. Sciencefiction van Luigi Russo. Met o.a. Massimo Spattini, Andrea Goldman, Angel Alcazar, Liliana Gerace en Pierangelo Pozzato.

Een aardig opgenomen film rond Adam en Eva waarin bijbels materiaal is gecombineerd met SF. Het paar dartelt naakt in een blauw meertje maar na het incident met de slang en de appel vluchten ze en beginnen in lendendoek aan hun omzwervingen. Er zijn gevechten met primitieve stammen en tijdens de apotheose bevinden ze zich op een gletsjer die smelt, zodat Eva in zee kan baren. De prachtige blonde actrice Andrea Goldman komt de film ten goede.

Fontamara

1980 | Drama

Italië 1980. Drama van Carlo Lizzani. Met o.a. Michele Placido, Antonella Murgia, Ida di Benedetto, Ciccio Gusacca en Empedocle Buzzanca.

Een door armoede en aardbevingen geteisterd bergdorpje in de Abruzzen is de machteloze prooi voor willekeur van een beginnend fascistisch regime. Een jonge krachtpatser onttrekt zich aan de hem door dorpelingen toegekende leidersrol en gaat naar Rome voor werk en statusverbetering. Daar wordt hij geconfronteerd met clandestien anti-fascistisch verzet. Hij sympathiseert hiermee en wordt gearresteerd en gedood. De bewoners van Fontamara verenigen zich in een verzetsgroep die een eigen krant gaat publiceren. De roman uit 1933 van Silone - broer van de authentieke hoofdpersoon - kreeg een verfilming in de traditie van het neo-realisme (hoewel Rembrandt-achtige belichting en fotografie soms te gewild artistiek aandoen). In alle scènes in Fontamara krijgt dit neo-realisme een indringende kracht, maar in Rome lijkt het te veel en te banaal op reeksen andere films.

La Schiava del peccato

1954 |

Italië 1954. Raffaello Matarazzo. Met o.a. Silvana Pampanini, Marcello Mastroianni, Franco Fabrizi, Camillo Pilotto en Paul Muller.

Een prostiuée geeft haar werk op om een weesje te kunnen adopteren en ontmoet dan haar vroegere minnaar, die denkt dat het zijn kind is. Door haar verleden moet ze toch van het kind afstand doen en ziet haar pas weer terug als volwassen vrouw. Deze zoveelste film van de specialist van de Italiaanse smartlap over 'verboden moederliefde' wordt zeer gehandicapt door het optreden van Pampanini, die het pathos van haar rol geen enkele overtuigingskracht kan geven.