Catherine Kellner: cast.
Er zijn 7 films gevonden.

30 Days

1999 | Romantiek

Verenigde Staten 1999. Romantiek van Aaron Harnick. Met o.a. Ben Shenkman, Jerry Adler, Barbara Barrie, Arden Myrin en Alexander Chaplin.

200 Cigarettes

1999 | Romantiek, Komedie, Familiefilm, Drama

Verenigde Staten 1999. Romantiek van Risa Bramon Garcia. Met o.a. Ben Affleck, Casey Affleck, Dave Chappelle, Guillermo Díaz en Angela Featherstone.

Een aantal twintigers is op weg naar een feest. Twee vriendinnen verdwalen onderweg en komen per ongeluk in een punkrockbar terecht. Aan de andere kant van de stad gaat een naïef meisje op stap met een blinddate, die wanhopig probeert zijn ex-vriendinnen te ontlopen. De gastvrouw van het feest is bang dat uiteindelijk niemand komt opdagen. En dan duikt er nog regelmatig een goedgemutste taxichauffeur op.

Rosewood

1997 | Drama

Verenigde Staten 1997. Drama van John Singleton. Met o.a. Jon Voight, Ving Rhames, Don Cheadle, Bruce McGill en Loren Dean.

In 1923 werd het 'zwarte' dorp Rosewood, gelegen in Florida, tijdens een vierdaags beleg van de kaart geveegd door een woeste witte menigte uit een wit dorp. 70 tot 250 zwarte doden waren het gevolg, maar de gruwelijke episode werd meteen in de doofpot gestopt. Regisseur Singleton (Boyz 'n the hood) en zijn scenarist maken de verschrikkingen van de massamoord inzichtelijk door goede acteurs echte mensen te laten spelen. Wanneer een zwarte gevangene dichtbij Rosewood van zijn chain gang ontsnapt en een witte vrouw (Catherine Kellner) van het naburige Sumner zegt verkracht te zijn door een zwarte, gaat een gefrustreerde, racistische groep witten uit Sumner op pad voor wraak. Muziekleraar Sylvester Carrier (Cheadle) is de ware held van deze tragedie, en hij doet wat hij moet om te overleven. Opmerkelijk genoeg voegden de filmmakers de fictieve Mann (Rhames) hier aan toe, een combinatie van Hollywoodse Eastwood-personages en Shaft die ondanks zijn kracht verloren lijkt tussen al dat ultra-realisme.

No Way Home

1996 | Film noir, Misdaad, Drama

Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk 1996. Film noir van Buddy Giovinazzo. Met o.a. Tim Roth, James Russo, Deborah Unger, Bernadette Penotti en Larry Romano.

Tien jaar na zijn rare, bloederige debuutfilm Combat Shock kon niemand verwachten dat Giovinazzo's tweede een krachtig, subtiel, overzichtelijk drama zou zijn met het zo moeilijk te reproduceren alledaagse realisme. No way home moest helaas in de meeste landen de bioscoop overslaan richting videotheek. Roth gebruikt zijn trieste gezicht ten volle als Joey, die na zes jaar uit de gevangenis komt en verbaasd constateert dat zijn moeder is overleden en zijn oudere broer Tommy (Russo) is getrouwd met ene Lorraine (Unger). Joey mag bij de twee intrekken, hoewel Lorraine tegensputtert. Terwijl Tommy hash verkoopt, Lorraine klust als stripper en Joey ramenlapt, zorgt de gespannen driehoeksverhouding voor het opborrelen van oude en nieuwe geheimen. De acteurs houden zich bewonderenswaardig in, laten het scenario van Giovinazzo rustig zijn werk doen en ontvouwen beetje bij beetje hun personages tot vol wasdom. No Way Home is zeker geen geweldloze film, maar de toon blijft koel en de focus ligt constant op psychologie.

High Incident

1996 | Misdaad

Verenigde Staten 1996. Misdaad van Charles Haid. Met o.a. Matthew Beck, Dylan A. Bruno, Matt Craven, Aunjanue Ellis en Cole Hauser.

Tien jaar na zijn rare, bloederige debuutfilm Combat Shock kon niemand verwachten dat Giovinazzo's tweede een krachtig, subtiel, overzichtelijk drama zou zijn met het zo moeilijk te reproduceren alledaagse realisme. No way home moest helaas in de meeste landen de bioscoop overslaan richting videotheek. Roth gebruikt zijn trieste gezicht ten volle als Joey, die na zes jaar uit de gevangenis komt en verbaasd constateert dat zijn moeder is overleden en zijn oudere broer Tommy (Russo) is getrouwd met ene Lorraine (Unger). Joey mag bij de twee intrekken, hoewel Lorraine tegensputtert. Terwijl Tommy hash verkoopt, Lorraine klust als stripper en Joey ramenlapt, zorgt de gespannen driehoeksverhouding voor het opborrelen van oude en nieuwe geheimen. De acteurs houden zich bewonderenswaardig in, laten het scenario van Giovinazzo rustig zijn werk doen en ontvouwen beetje bij beetje hun personages tot vol wasdom. No Way Home is zeker geen geweldloze film, maar de toon blijft koel en de focus ligt constant op psychologie.

A Day at the Beach

1996 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1996. Komedie van Nick Veronis. Met o.a. Patrick FitzGerald, Neal Jones, Nick Veronis, Robert Maisonett en J.J. Veronis.

Tien jaar na zijn rare, bloederige debuutfilm Combat Shock kon niemand verwachten dat Giovinazzo's tweede een krachtig, subtiel, overzichtelijk drama zou zijn met het zo moeilijk te reproduceren alledaagse realisme. No way home moest helaas in de meeste landen de bioscoop overslaan richting videotheek. Roth gebruikt zijn trieste gezicht ten volle als Joey, die na zes jaar uit de gevangenis komt en verbaasd constateert dat zijn moeder is overleden en zijn oudere broer Tommy (Russo) is getrouwd met ene Lorraine (Unger). Joey mag bij de twee intrekken, hoewel Lorraine tegensputtert. Terwijl Tommy hash verkoopt, Lorraine klust als stripper en Joey ramenlapt, zorgt de gespannen driehoeksverhouding voor het opborrelen van oude en nieuwe geheimen. De acteurs houden zich bewonderenswaardig in, laten het scenario van Giovinazzo rustig zijn werk doen en ontvouwen beetje bij beetje hun personages tot vol wasdom. No Way Home is zeker geen geweldloze film, maar de toon blijft koel en de focus ligt constant op psychologie.

Kicking and Screaming

1995 | Familiefilm, Komedie, Drama

Verenigde Staten 1995. Familiefilm van Noah Baumbach. Met o.a. Josh Hamilton, Parker Posey, Eric Stoltz, Carlos Jacott en Elliott Gould.

Jane, de vriendin van de jonge schrijver Grover, gaat in Praag studeren, maar Grover wil niet mee. Hij blijft liever bij zijn vrienden hangen, slimme jonge mensen die ook niet weten wat ze met hun leven aanmoeten. Bij hun pleisterplaats staat bijvoorbeeld Chet achter de bar, en Chet is na tien jaar nog steeds niet afgestudeerd. Het debuut van regisseur Baumbach (The Squid and the Whale, Frances Ha) is al net zo ambivalent als zijn latere werk. Wat de een zal zien als een oersaaie film over sukkelige niksnutten, is voor de ander een scherp portret van een ondergewaardeerde generatie.