Alice Treff: cast.
Er zijn 29 films gevonden.

Endstation: Tanke

2001 | Komedie, Romantiek

Duitsland 2001. Komedie van Nathalie Steinbart. Met o.a. Tamara Simunovic, Florian Panzner, Oliver Bröcker, Vadim Glowna en Horst-Günter Marx.

De jonge Poolse gauwdief Marek (Panzner) zit in een jeugdgevangenis in de voormalige DDR. Tijdens een brandalarm ziet hij de kans om hem te drossen. Hij is van plan ver te komen (Australi[KA3]e) en de kans laat niet lang op zich wachten. Hij kan langs een oude Mercedes S-klasse Diesel pikken door de deur van een toilethuisje, waarin de eigenaar zit, van buiten op slot te doen. Hij trekt diens maatpak aan en zet de snelle zonnebril van het slachtoffer op. Helaas komt hij niet ver, want de motor loopt warm en de wagen blijft staan. Twee welwillend glimlachende dames (een moeder en dochter?) in een peperdure sportwagen slepen hem af naar een benzinestation vlak buiten een onooglijk dorp dat in the middel of nowhere ligt en waar de jonge en niet onknappe Margot (Simunovic) de pomp bedient, achter de kassa kruiswoordraadsels invult en dagdroomt over hazen in een grazige weide, terwijl ze naar Duitse country music in de stijl van Ry Cooder luistert. De bullebakkerige garagehouder wil de auto niet repareren (geen onderdelen zegt hij), maar hij wil Marek evenmin een tweedehands wagen die op zijn terrein staat, verkopen, hoewel Marek bereid is dik te betalen. Marek pakt `zijn` bagage en gaat naar de bushalte middenin het dorp. De bus vertrekt pas de volgende dag. In het wirtshaus tegenover de halte geeft hij zich uit voor zijn slachtoffer, die financieel adviseur is en zegt dat hij naar Frankfurt (aan de Oder?) wil. Niemand is bereid hem weg te brengen uit het dorp weg te brengen ondanks de geboden bedragen. Dan gaat de kastelein een licht op: een aalgladde oplichter met dezelfde naam had hen mooie beleggingsverhalen op de mouw had gespeld en de spaarcenten afgetroggeld. Helaas zien ze Marek aan voor de dader en willen hem in vierendelen. De onfortuinlijke Marek ziet nog net de kans om het vege lijf te redden door het gasthof via het toilet te verlaten. Hij vlucht naar de pomp, waar Margot hem onder de teek verbergt. Later moeten ze de deur barricaderen als de opgewonden dorpelingen voor een tweede keer terugkomen. Margot valt op de aantrekkelijke Marek en ze is bereid hem een Ford Fiesta te verkopen. Marek schrijft een eurocheque met een valse handtekening uit. Ondanks de belegering van de beschonken en boze dorpsbewoners kunnen zij hem smeren: het doel van de reis is down-under. De film is het eindexamenwerk van Steinbart die met Peter D'Ambrosio het scenario schreef. Hoewel er wat plotgaten in het tragikomische verhaal zitten, is het allemaal best te verteren. De sfeer is ons-kent-ons is raak getroffen en het tempo is vlot. De jonge hoofdrollen zijn heel geloofwaardig en aantrekkelijk, terwijl de bijrollen ingevuld zijn door heerlijke karakterspelers. Als grapje in de film heist een auto van 'rijkswaterstaat' het schijthuisje met het slachtoffer erin op en plaatst een ander dat nog leeg is en rijdt dan weg naar zijn bestemming. Steinbart die zo te zien sterk beïnvloed is door Amerikaanse films, mag best trots zijn op haar eerste werk. Het camerawerk is van Carl Friedrich Koschnik en Sebastian Edschmid. Exporttitel THE MIDDLE OF NOWHERE.

Liebe mich bis in den Tod

1998 | Drama

Duitsland 1998. Drama van Michael Keusch. Met o.a. Christine Neubauer, Claude-Oliver Rudolph, Sabine von Maydell, Dietrich Adam en Karl-Michael Vogler.

De jonge Poolse gauwdief Marek (Panzner) zit in een jeugdgevangenis in de voormalige DDR. Tijdens een brandalarm ziet hij de kans om hem te drossen. Hij is van plan ver te komen (Australi[KA3]e) en de kans laat niet lang op zich wachten. Hij kan langs een oude Mercedes S-klasse Diesel pikken door de deur van een toilethuisje, waarin de eigenaar zit, van buiten op slot te doen. Hij trekt diens maatpak aan en zet de snelle zonnebril van het slachtoffer op. Helaas komt hij niet ver, want de motor loopt warm en de wagen blijft staan. Twee welwillend glimlachende dames (een moeder en dochter?) in een peperdure sportwagen slepen hem af naar een benzinestation vlak buiten een onooglijk dorp dat in the middel of nowhere ligt en waar de jonge en niet onknappe Margot (Simunovic) de pomp bedient, achter de kassa kruiswoordraadsels invult en dagdroomt over hazen in een grazige weide, terwijl ze naar Duitse country music in de stijl van Ry Cooder luistert. De bullebakkerige garagehouder wil de auto niet repareren (geen onderdelen zegt hij), maar hij wil Marek evenmin een tweedehands wagen die op zijn terrein staat, verkopen, hoewel Marek bereid is dik te betalen. Marek pakt `zijn` bagage en gaat naar de bushalte middenin het dorp. De bus vertrekt pas de volgende dag. In het wirtshaus tegenover de halte geeft hij zich uit voor zijn slachtoffer, die financieel adviseur is en zegt dat hij naar Frankfurt (aan de Oder?) wil. Niemand is bereid hem weg te brengen uit het dorp weg te brengen ondanks de geboden bedragen. Dan gaat de kastelein een licht op: een aalgladde oplichter met dezelfde naam had hen mooie beleggingsverhalen op de mouw had gespeld en de spaarcenten afgetroggeld. Helaas zien ze Marek aan voor de dader en willen hem in vierendelen. De onfortuinlijke Marek ziet nog net de kans om het vege lijf te redden door het gasthof via het toilet te verlaten. Hij vlucht naar de pomp, waar Margot hem onder de teek verbergt. Later moeten ze de deur barricaderen als de opgewonden dorpelingen voor een tweede keer terugkomen. Margot valt op de aantrekkelijke Marek en ze is bereid hem een Ford Fiesta te verkopen. Marek schrijft een eurocheque met een valse handtekening uit. Ondanks de belegering van de beschonken en boze dorpsbewoners kunnen zij hem smeren: het doel van de reis is down-under. De film is het eindexamenwerk van Steinbart die met Peter D'Ambrosio het scenario schreef. Hoewel er wat plotgaten in het tragikomische verhaal zitten, is het allemaal best te verteren. De sfeer is ons-kent-ons is raak getroffen en het tempo is vlot. De jonge hoofdrollen zijn heel geloofwaardig en aantrekkelijk, terwijl de bijrollen ingevuld zijn door heerlijke karakterspelers. Als grapje in de film heist een auto van 'rijkswaterstaat' het schijthuisje met het slachtoffer erin op en plaatst een ander dat nog leeg is en rijdt dan weg naar zijn bestemming. Steinbart die zo te zien sterk beïnvloed is door Amerikaanse films, mag best trots zijn op haar eerste werk. Het camerawerk is van Carl Friedrich Koschnik en Sebastian Edschmid. Exporttitel THE MIDDLE OF NOWHERE.

Eine fast perfekte Liebe

1995 | Komedie

Duitsland 1995. Komedie van Lutz Konermann. Met o.a. Andreas Herder, Inga Busch, Alexander Hauff, Nadia Brunckhorst en Ralf Richter.

Dr. Jens Kr[KA3]oger (Herder) is afgestudeerd als arts maar vindt geen werk. Hij overleeft door wat antiek van zijn oma te verkopen. In een warenhuis ontmoet hij de winkeldetective Mieke Sonntag (Busch). Zij worden verliefd op elkaar maar hij verzwijgt dat hij werkloos is. Hij doet zich voor als een arts met een drukke praktijk. Wanneer Mieke ontslagen wordt, durft zij ook niet vertellen dat zij zonder job zit. De leugens van het stel lijken op een ware catastrofe af te sturen, maar zover komt het niet. De problematiek van jonge, werkloze artsen wordt, naar een draaiboek van Thomas Kirdorf tragi-komisch in beeld gebracht door Sonja Rom in 16/9, met muziek van J.J. Gerndt. Busch is niet bepaald een mooie vrouw, maar ze heeft beslist sexappeal.

Zerbrochene Brücken

1986 | Biografie, Historische film, Drama

Oostenrijk​/​​Duitsland 1986. Biografie van Franz Peter Wirth. Met o.a. Monika Woytowicz, Rolf Becker, Maria Sebaldt, Alice Treff en Charistian Wolff.

Lily (Woytowicz), de dochter van de conservatieve Pruisische generaal Von Kretschmann (Becker), ontmoet rond 1900 na een ongelukkige liefdesaffaire met prins Joachim (Zierl), in Berlijn professor Georg von Gizycki (Wolff), die met de sociaal- democratische beweging sympathiseert. Zo`n verbintenis wordt in Lily`s kringen uiteraard niet zonder slag of stoot aanvaard. Ondanks het hevige verzet van haar ouders trouwt de eigenzinnige Lily met Georg en zet zich met hart en nieren in voor de vrouwenbeweging. Haar pad gaat niet over rozen, terwijl de gelijkdenkende Clara Zetin (Weisgerber) haar diep teleurstelt. Lily hertrouwt met de sociaal-democratisch ge[KA3]engageerde schrijver Heinrich Braun (Schmidt) en zij leidt met succes diens verkiezingscampagne als parlementslid. Het scenario is van Helmut Pigge naar de dikke autobiografie Memoiren einer Sozialistin van Lily Braun. Het camerawerk is van Michael Thiel. Wordt meestal in twee delen uitgezonden.

Rheingold

1978 | Drama

Duitsland 1978. Drama van Niklaus Schilling. Met o.a. Elke Haltaufderheide, Rüdiger Kirschstein, Alice Treff, Gunther Malzacher en Alfred Baarovy.

In de Rheingold-expres ontmoet een dame een vroegere jeugdvriend, nu treinkelner. Een overtrokken melodrama, maar toch aardig kijkvoer. Scenario van de regisseur. Camerawerk van Ernst Wild.

Die Kriegsbraut

1974 | Drama

Duitsland 1974. Drama van Tom Toelle. Met o.a. Volkert Kraeft, Donata Höffer, Eva Christian, Wolfgang Preiss en Alice Treff.

WO I. Höffer houdt van haar neef Kraeft, een oorlogsvlieger. Hij papt aan met de Russische spionne Christian, maar Höffer weet - godzijdank! - te verhinderen dat hij een landverrader wordt. De keizer roept hem onder de wapenen en hij trouwt - uit dankbaarheid! - met Höffer. Je houdt het niet voor mogelijk, maar, jawel, bij het afscheid stelt hij vast dat hij ook van haar houdt. Naar de gelijknamige roman van... jawel, Hedwig Courths-Mahler.

Gorke Trave

1965 | Drama, Oorlogsfilm

Duitsland​/​​Joegoslavië 1965. Drama van Zika Mitrovíc. Met o.a. Irene Papas, Daniel Gélin, Heinz Drache, Alice Treff en Werner Peters.

Lea Weiss zat tijdens WO II als jonge vrouw in een concentratiekamp, waar Dr. Berger, een soort Mengele, haar steriliseerde en naar een kampbordeel stuurde. Twintig jaar later, rond 1964, komt een verslaggever, Bora Petrovic, Dr. Berger op het spoor, die nu een directeur van een groot farmaceutisch concern is.

Verdammt zur Sünde

1964 | Drama

Duitsland 1964. Drama van Alfred Weidenmann. Met o.a. Martin Held, Else Knott, Tilla Durieux, Hildegard Knef en Alice Treff.

De dames Durieux en Linder in een aardige, enthousiaste (té enthousiaste) film over innemende vluchteling Held die in een oud kasteel toeristen fraaie verhalen voorschotelt als rondleider. Ook bekend als DIE FESTUNG.

Das 7. Opfer

1964 | Misdaad

Duitsland 1964. Misdaad van Franz Josef Gottlieb en Ann Smyrner. Met o.a. Hansjörg Felmy, Hans Nielsen, Ann Savo, Trude Herr en Wolfgang Lukschy.

Lord Mant (Rilla), die een aardige stoeterij bezit, is het slachtoffer van een reeks aanslagen die regelrecht in verband zouden moeten staan met de paardenraces en zijn favoriete vos, Satan. Inspecteur Bradley (Engelmann) volgt lange tijd een vals spoor en zes man leggen onderwijl het loodje. Verzekeringsdetective Peter Brooks (Felmy,) bijgestaan door de schattige Molly (Herr) is slimmer dan de politie en weet dat er een onbekende maniak aan de gang is. Aardige, zij het wat oubollige speurneuzen-film van pulp-filmer Gottlieb, die zelf het boek [KL]Murder Is Not Enough[KLE] van Bryan Edgar Wallace (een zoon van Edgar) bewerkte tot scenario. De doeltreffende fotografie is van Richard Angst.

Scheidungsgrund: Liebe

1960 | Komedie

Duitsland 1960. Komedie van Cyril Frankel. Met o.a. O.W. Fischer, Dany Robin, Violetta Ferrari, Alice Treff en Ernst Stankovski.

Een rijke cliënte van een advocaat probeert hem aan de haak te slaan, slaagt daar ook in en probeert het huwelijk naar haar hand te zetten. Originaliteit is hier zoek, maar de hoofdrolspelers zijn goed.

Ingrid - Die Geschichte eines Fotomodelles

1955 | Drama

Duitsland 1955. Drama van Géza von Radványi. Met o.a. Hannerl Matz, Paul Hubschmid, Paul Edwin Roth, Erni Mangold en Louis de Funès.

Ingrid (Matz), een jonge vrouw, wordt na het winnen van de Miss-verkiezingen een gevierd fotomodel. Ze ziet haar carri[KA2]ere in duigen vallen als ze in verwachting raakt van charmante journalist Robert (Hubschmid), die haar in de steek laat. Na de geboorte van het kind maakt ze haar 'come back' als mannequin en herovert ze de weg naar de top. De Funès is opmerkelijk als modekoning D'Arrigio in dit weinig opzienbarende sentimentele damesdrama, dat een humoristische kijk op het zelfbewustzijn van de Duitse vrouw van toen moet weergeven. Het scenario van Gerda Corbett, Joachim Wedekind en regisseur Von Radványi. Het camerawerk is van Richard Angst. Mono.

Die Frau des Botschafters

1955 | Drama, Romantiek

Duitsland 1955. Drama van Hans Deppe. Met o.a. Antje Weisgerber, Hans Stüwe, Ingrid Andree, Paul Hubschmidt en Herbert Hübner.

De Duitse ambassadeur in Portugal treedt voor de tweede keer in het huwelijk met zijn aantrekkelijke secretaresse. Zijn volwassen dochter is inmiddels naar Lissabon gereisd en wordt verliefd op een charmante kunsthandelaar, die in werkelijkheid een verguisde spion is en ooit geholpen werd door de secretaresse, die hij vervolgens liet zitten. Een draak van een film, die uiterst onlogisch in elkaar gevlochten is en gebruik maakt van alle aanwezige clichés uit het handboek. Moraal van het verhaal: trouw nooit met een ondergeschikte.

Kinder, Mütter und ein General

1954 | Drama, Oorlogsfilm

Duitsland 1954. Drama van Laslo Benedek. Met o.a. Hilde Krahl, Bernhard Wicki, Therese Giehse, Maximilian Schell en Klaus Kinski.

Een zogenaamde anti-oorlogsfilm over veertien- en vijftienjarige leden van de Hitlerjugend die Stettin moeten verdedigen tegen de zin van hun moeders. Waardeloze sentimentele cliché's.

Der schweigende Engel

1954 | Drama

Duitsland 1954. Drama van Harald Reinl. Met o.a. Christine Kaufmann, Josefine Kipper, Robert Freitag, Gustav Waldau en Ingeborg Schöner.

De jonge Kaufmann die bij een val uit een boom haar tong verloren heeft, ontmoet balletlerares Kipper. Deze wil van het zwijgende meisje een danseresje maken. Er is een hoofdrol voor haar weggelegd als engel, maar dat wekt grote afgunst bij de andere bakvisjes. Kaufmann's broer Breuer is graficus, die vals geld maakt en zijn misdadige kompaan Wanka gebruikt het argeloze meisje voor de distributie van de nagebootste biljetten. Als een jaloers collegaatje van Kaufmann deze onoorbare praktijken ontdekt, zijn de poppen aan het dansen. Wegdroom-drama voor de uit de WO II-puin herrijzende schare, dat bijna een halve eeuw later nog even vormeloos is, als toen het uitkwam, voor hedendaagse begrippen een belachelijke moraal heeft en vol vals sentiment zit. Scenario van Maria von der Osten-Sacken en regisseur Reinl. Camerawerk van Walter Rimi.

Das kann jedem passieren

1952 | Komedie, Muziek

Duitsland 1952. Komedie van Paul Verhoeven. Met o.a. Heinz Rühmann, Gisela Schmidting, Gustav Knuth, Alice Treff en Werner Fuetterer.

Een brave komedie rond een aandoenlijk rechtschapen belastingadviseur, die carrière wil maken en in talrijke dubbelzinnige verwikkelingen terecht komt. Rühmann probeerde met deze film vergeefs zijn vooroorlogse succes voort te zetten. Het scenario is van Edgar Kahn en Hans Schweikart. Het camerawerk is van Konstantin Irmen-Tschet.

Sündige Grenze

1951 | Drama

Duitsland 1951. Drama van Robert A. Stemmle. Met o.a. Dieter Borsche, Peter Mosbacher, Inge Egger, Gisela von Collande en Ernst Schröder.

Kinderen smokkelen op het Drielandenpunt bij Vaals allerlei verboden waar. Een ongelooflijk melodrama, zo bar.

Mädchen hinter Gittern

1949 | Mysterie, Drama

Duitsland 1949. Mysterie van Alfred Braun. Met o.a. Gabrielle Heßmann, Ruth Hausmeister, Berta Drews, Else Ehser en Richard Häußler.

Onder verdenking van roofmoord wordt een meisje in een verbeteringsgesticht geplaatst, waar zij bijna tot zelfmoord gedreven wordt. Slechts door toedoen van een begrijpende pedagoge komt haar onschuld aan het licht. Een psychologisch drama waarvan de handeling door het maatschappijkritische onderwerp ver boven het gemiddelde van die tijd ligt.

Die Nacht der Zwölf

1949 | Mysterie, Drama

Duitsland 1949. Mysterie van Hans Schweikart. Met o.a. Rudolf Fernau, Ernst Karchow, Ferdinand Marian, Oskar Sima en Mady Rahl.

Een huwelijkszwendelaar pleegt een roofmoord op van een van zijn twaalf aanbidsters. Door tactische handigheid kan de politie zijn schuld aantonen. Deze misdaadfilm, die berust op een waar gebeurd verhaal, doet door de koele verteltrant eerder denken aan een politiebericht.

Straßenbekanntschaft

1948 | Drama

Duitsland 1948. Drama van Peter Pewas. Met o.a. Gisela Trowe, Alice Treff, Ursula Voß, Siegmar Schneider en Harry Hindemith.

Het verhaal van een jong meisje, dat bezwijkt voor de seksuele verlokkingen van de grote stad. Het speelt zich vlak na de oorlog af. De DEFA-film, die informatie wil verspreiden over de gevaren van geslachtsziekten, is betrekkelijk serieus, ook al is hij artistiek pretentieloos in scène gezet.

Der Täter ist unter uns

1944 | Mysterie

Duitsland 1944. Mysterie van Herbert B. Fredersdorf. Met o.a. Paul Dahlke, Margot Hielscher, Albert Hehn, O.E. Hasse en Gabriele Reismüller.

Een wie-is-de-dader binnen een bankiershuis naar aanleiding van de vervalsing van op het oog waardeloze aandelen, waarvan alleen insiders kunnen weten dat ze in waarde zullen stijgen. Huisdetectieve Dahlke (in een speciaal op hem toegeschreven rol door scenarioschrijver Felix von Eckhardt) ondekt naast enige romantiek, afgunst en moord onder hogere functionarissen. Niet bijzonder.

Zirkus Renz

1943 | Drama

Duitsland 1943. Drama van Arthur Maria Rabenalt. Met o.a. René Deltgen, Paul Klinger, Angelika Hauff, Alice Treff en Fritz Odemar.

Ten koste van zijn persoonlijk geluk maakt Ernst Renz van een eenvoudige kermisattractie een miljoenenonderneming. Prachtige hoofdrollen van Deltgen, Klinger en Hauff, in een boeiende film van Rabenalt, die het uitbeelden van het circusleven tot één van zijn specialiteiten heeft gemaakt.

Der Unendliche Weg

1943 | Historische film

Duitsland 1943. Historische film van Hans Schweikart. Met o.a. Eugen Klöpfer, Hedwig Wangel, Friedrich Domin, Ernst Fritz Fürbringer en Eva Immermann.

De strijd van Friedrich List voor de economische eenheid van Duitsland in het begin van de 19e eeuw. List heeft een aantal jaren in Amerika doorgebracht en de film grijpt dat aan om de Duits-Amerikaanse samenwerking te verheerlijken. In 1943 (!) was de wens de vader van de gedachte.

Ein Zug fährt ab

1942 | Komedie

Duitsland 1942. Komedie van Johannes Meyer. Met o.a. Leny Marenbach, Ferdinand Marian, Lucie Englisch, Georg Alexander en Hans Zesch-Ballot.

Om een medepassagiere uit een netelige situatie te redden, kust Helene Wagner een haar onbekende man op het perron en raakt daardoor zelf in moeilijkheden. Dit niet onaardige blijspel moet het voornamelijk van de dialogen hebben.

Der Hochtourist

1942 | Komedie

Duitsland 1942. Komedie van Adolf Schlyssleder. Met o.a. Joe Stöckel, Trude Hesterberg, Alice Treff en Margot Hielscher.

Een fabrikant brengt zijn familie in de waan dat hij enorme bergtochten maakt, terwijl hij in feite in München de bloemetjes buiten zet. De gelijknamige klucht van Curt Kraatz en Max Neal werd onder dezelfde titel al in 1931 verfilmd met Otto Wallburg in de hoofdrol. Ditmaal wordt deze gespeeld door Stöckel, die ook een aandeel had in het draaiboek en de regie. Meer dan een oubollig geval is het niet geworden.

Sensationsprozess Casilla

1939 | Thriller

Duitsland 1939. Thriller van Eduard von Borsody. Met o.a. Heinrich George, Jutta Freybe, Albert Hehn, Richard Häussler en Dagny Servaes.

Een filmwonderkind is ontvoerd en kennelijk vermoord. Ook een Duitse regisseur, in ieder geval Von Borsody, blijkt van een Amerikaanse rechtszaak een meeslepende film te kunnen maken. Een voortreffelijke rol van George als de verdediger.

Irrtum des Herzens

1939 | Drama

Duitsland 1939. Drama van Bernd Hoffmann en Bernd Hofmann. Met o.a. Paul Hartmann, Käthe Dorsch, Hans Söhnker, Grethe Weiser en Walter Janssen.

Een arts redt het leven van de man, die het hart veroverd heeft van de vrouw die hij zelf liefheeft. Effectief geregisseerd, heel mooi door Georg Bruckbauer gefotografeerd en met goede rollen van Hartmann en Marenbach. Het scenario is van Alexander Lix en regisseur Hofmann.

Die Nacht der Entscheidung

1938 | Drama

Duitsland 1938. Drama van Nunzio Malasomma en Walter Janssen. Met o.a. Pola Negri, Sabine Peters, Ivan Petrovich, Hans Zesch-Ballot en Ernst Dumcke.

Tessa (Negri), de vrouw van consul Br[KA3]uckmann (Zesch- Ballot) ziet na jaren haar jeugdliefde (Petrovich) terug. Ze worden opnieuw verliefd op elkaar. Tessa, die door haar man nogal verwaarloosd wordt, besluit er met haar geliefde vandoor te gaan. Het lukt haar stiefdochter Gisela (Peters) op het laatste moment toch nog om de echtelieden weer bij elkaar te brengen. Zwak geregisseerd melodrama, maar de liedjes die Pola Negri zingt zijn prachtig. Het was haar laatste Duitse film voordat ze terugging naar Amerika.

Es geht um mein Leben

1936 | Misdaad

Duitsland 1936. Misdaad van Richard Eichberg. Met o.a. Kitty Jantzen, Karl Ludwig Diehl, Theo Lingen, Robert Dorsay en Margit Symo.

Voor de villa van een advocaat (Diehl) vindt een moord plaats. De laatste woorden van de vermoorde man (Hardt) en een even daarvoor gevoerd telefoongesprek maken meerdere personen verdacht, met name de vrouw van de advocaat (Jantzen) en de bediende (Lingen). Pas op het allerlaatst wordt de echte moordenaar (Zesch-Ballot) gepakt. De film bevat alles, waardoor een Eichberg-film zich onderscheidt: tempo, spanning, humor en revue-achtige scènes. Het zou een Amerikaanse film kunnen zijn in plaats van een Duitse. Dat het verhaal wat ongeloofwaardig verloopt, doet aan de rolprent niets af. Artistiek geen hoogstaande film, maar hij is dan ook voor het grote publiek gemaakt. Naast geliefde acteurs zien we Eichberg's echtgenote, de Duits-Amerikaanse Kitty Jantzen, in haar eerste rol.

Der Grüne Domino

1935 | Drama

Duitsland 1935. Drama van Herbert Selpin. Met o.a. Brigitte Horney, Karl Ludwig Diehl, Alice Treff, Margarete Schön en Theodor Loos.

Pas als zij van plan is het huwelijksbootje in te stappen ontdekt Brigitte Horney dat zij geen wees is, maar nog een vader heeft die echter twintig jaar moet uitzitten wegens moord. Een lief melodramaatje waar het patina van de verjaring overheen ligt. Het scenario is van Harald Bratt en Emil Burri naar ideeën uit het toneelstuk Der Fall Claasen van Erich Ebermayer. Het camerawerk is van Günther Rittau en Otto Baecker. Er werd tegelijkertijd een franse versie gedraaid LE DOMINO VERT van regisseur Henri Decoin, met een andere rolverdeling.