Paul Morgan: cast.
Er zijn 7 films gevonden.

Ein Lied, ein Kuss, ein Mädel

1932 | Komedie

Duitsland 1932. Komedie van Géza von Bolváry. Met o.a. Marta Eggerth, Gustav Fröhlich, Fritz Grünbaum, Paul Morgan en Oskar Sima.

Een employé van een platenfirma wordt geacht met de vrouwelijke compagnon te trouwen, maar hij ziet meer in een verkoopstertje in een van de filialen. Van dit niet erg orgineel gegeven is toch nog een amusante film gebrouwen. De muziek van Robert Stolz en het eertijds befaamde orkest van Dajos Béla dragen daar veel toe bij.

Wir schalten um auf Hollywood

1931 | Muziek

Verenigde Staten​/​​Duitsland 1931. Muziek van Frank Reicher. Met o.a. Paul Morgan, Egon von Jordan, Heinrich George, Dita Parlo en Gustav Fröhlich.

In deze film reist de indertijd zeer populaire komiek Paul Morgan naar Hollywood. Een Oostenrijkse acteur (Jordan) die daar kleine rollen speelt, introduceert hem in het filmwereldje. In de studio's ontmoet hij beroemde Amerikaanse sterren, die daar net opnames maken. De film heeft geen verhaal. Hij maakt vooral indruk door de vele beroemde sterren van weleer. Paul Morgan mocht het Derde Rijk niet overleven. Hij stierf in 1938 in het concentratiekamp Buchenwald.

Liebeskommando

1931 | Komedie

Duitsland 1931. Komedie van Géza von Bolváry. Met o.a. Dolly Haas, Gustav Fröhlich, Wilhelm Bendow, Harry Hardt en Mary Losseff.

Volgens de familietraditie moet Francesco Scanagatti soldaat worden maar hij voelt meer voor de muziek. Zijn zuster Antonia wordt in zijn plaats kadet. Dolly Haas is heel leuk in haar travestierol en Robert Stolz componeerde 'Ich möcht einmal wieder verliebt sein'.

Arm wie eine Kirchenmaus

1931 | Komedie

Duitsland 1931. Komedie van Richard Oswald. Met o.a. Grete Mosheim, Anton Edthofer, Fritz Grünbaum, Paul Hörbiger en Hans Thimig.

De werkeloze stenotypiste Susi Sachs (Mosheim) slaagt er eindelijk in werk te vinden bij een bedrijf in Wenen. Maar algauw beginnen de moeilijkheden, als zij verliefd wordt op haar baas (Edthofer), die haar heeft meegenomen naar Parijs voor een conferentie. Zij laat niets van haar ware gevoelens merken en ook hij vecht vergeefs tegen zijn gevoelens. Aan het eind van de film ontslaat hij haar en trouwt vervolgens met haar. Een betoverend sprookje, prachtig in scène gezet door regisseur Richard Oswald. We zien karakterspeelster Grete Mosheim in haar enige filmkomedie. Heel origineel is ook de intro van de film in de vorm van een korte sketch, gespeeld door de acteurs Grünbaum en Morgan.

Wien, du Stadt der Lieder

1930 | Muziek

Duitsland 1930. Muziek van Richard Oswald. Met o.a. Sigi Hofer, Charlotte Ander, Dora Hrach, Max Hansen en Paul Morgan.

Oswalds eerste geluidsfilm: een Romeo en Julia-verhaal in Wenen, waarin de vloer wordt aangeveegd met kleinburgerlijke bekrompenheid.

Das Kabinet des Dr. Larifari

1930 | Komedie

Duitsland 1930. Komedie van Robert Wohlmuth. Met o.a. Max Hansen, Paul Morgan, Gerhard Dammann, Ellen Plessow en Else Reval.

Drie vrienden richten een filmmaatschappij op, maar eindigen na veel verwikkelingen zoals ze begonnen zijn: platzak in een café. Een parodie op de filmwereld, waarin aardige individuele typeringen niet voldoende in de hand zijn gehouden.

Unheimliche Geschichten

1919 | Horror, Zwijgende film

Duitsland 1919. Horror van Richard Oswald. Met o.a. Anita Berber, Reinhold Schünzel, Conrad Veidt, Hugo Döblin en Paul Morgan.

De eerste Duitse griezelfilm in episoden. Vijf verhalen, prachtige decors en een indrukwekkend gesticulerende rolverdeling. In het eerste verhaal Die Erscheinung van Anselma Heine strijkt een echtpaar neer in een hotel; als de man 's avonds terugkeert, is zijn vrouw verdwenen; iedereen beweert bij hoog en bij laag haar nooit gezien te hebben. In het tweede verhaal Die Hand van Robert Liebmann pokeren twee mannen om een vrouw. De verliezer moet gedood worden door de winnaar, maar de hand van het slachtoffer achtervolgt hem. In de The Black Cat van Edgar Allan Poe doodt een man zijn ontrouwe echtgenote en begraaft haar in de kelder. In The Suicide Club van Robert Louis Stevenson maakt een commissaris van politie kennis met een merkwaardig gezelschap. In het laatste verhaal Der Spuk van Richard Oswald wordt de minnaar vernederd door de spoken, die door een bedrogen echtgenoot zijn opgeroepen. De kijker krijgt de gelegenheid om kennis te maken met het helse trio van de zwijgende Duitse film: het zijn Berber, Veidt en Schünzel. De verhalen vertonen onderling geen echte samenhang, hoewel de rolverdeling grotendeels in de episodes terugkeert. Echt gegriezel valt wel mee, het is eerder allemaal nogal vreemd gedoe. De oorspronkelijke film werd gerestaureerd met de steun van Kirch Media onder supervisie van Matthias Knopp en ZDF/ARTE onder toezicht van Nina Goslar. De muziek van Michael Riessler is op de geluidsband gezet, die door Pierre Charial op het bioscooporgel wordt uitgevoerd. Ook bekend als Eerie Tales, Five Sinister Stories, Tales of Horror, Tales of the Uncanny en Weird Tales.