Max Montavon: cast.
Er zijn 12 films gevonden.

On l'appelle catastrophe

1983 | Komedie

Frankrijk 1983. Komedie van Richard Balducci. Met o.a. Michel Leeb, Carole Lixon, Darry Cowl, Michel Galabru en Ibrahim Seck.

Galabru vergooit nog maar eens zijn talent in deze zoveelste afschuwelijke Franse komedie, bedoeld om tv-komiek Leeb ook als filmleukerd te lanceren. Als Leeb ooit gelanceerd wordt, laat ons dan hopen dat het in een raket naar Venus is of, zo mogelijk, nog verder. Niet om aan te zien.

Salut la Puce

1982 | Komedie, Misdaad

Frankrijk 1982. Komedie van Richard Balducci. Met o.a. Jean Lefebvre, Georges Géret, Pierre Tornade, Ursula Fellner en Jean-Marie Proslier.

Balducci heeft een bewerking van zijn eigen roman gemaakt. Een mengsel van humor, nostalgie, vertedering en Parijse straatpoëzie. In deze bescheiden film komen de personen uit de marge sympathiek over. Er is ook nog een overbodig politieverhaal dat er op geplakt lijkt als een fopneus op een gezicht. Daardoor werd de film onnodig lang, maar Balducci heeft wel slechtere gemaakt.

On n'est pas des anges...elles non plus

1980 | Komedie, Romantiek

Frankrijk 1980. Komedie van Michel Lang. Met o.a. Sabine Azéma, Pierre Vernier, Georges Beller, Henri Courseaux en Marie-Catherine Conti.

Een melige, langdradige romantische komedie waarin drie vrienden onbezorgd op vrouwenjacht gaan tot ze ontdekken dat het meisje op wie ze alledrie in stilte verliefd zijn op het verlanglijstje staat van een Italiaanse playboy. Voor zover er aan deze intrige al lol te beleven valt, wordt dat grondig ondergraven door het zeurderige moraliserende ondertoontje van het hypocriete geheel. Scenario van Michel Lang.

Duos sur canapé

1979 | Komedie

Frankrijk 1979. Komedie van Marc Camoletti. Met o.a. Michel Galabru, Marina Vlady, Jean Lefebvre, Bernard Menez en Lorraine Bracco.

Een vrouwelijke tandarts en een advocaat gaan uit elkaar, maar blijven hun praktijk aan huis voortzetten. Zij begint een verhouding met een acteur, hij met een fotomodel, maar de door de secretaris-huisknecht gemanipuleerde intriges leiden tot een verzoening. Deze succesvolle boulevardklucht werd door de schrijver zonder filmervaring zelf geregisseerd en verliest door het gebrek aan tempo en fantasie alles, wat op de planken leuk zou kunnen zijn. De stuurloze acteurs leggen het er veel te dik op, Vlady uitgezonderd.

Tamara ou comment j'ai enterré ma vie de jeune fille

1975 | Erotiek

Frankrijk 1975. Erotiek van Michel Berkowitch. Met o.a. Catherine Basset, Orlane Paquin, Jean-Jacques Fourgeaud, Max Montavon en Alain Saury.

In een weelderige witte bruidsjurk(!) beleeft Tamara haar verleden als hoer en call-girl opnieuw. Stomvervelend. De film speelt zich af in het door en door bedorven milieu van het reclamewereldje en ook onder rijke lui die niets te doen hebben. Hoewel de regie professioneel is en er met meer middelen is gewerkt dan in het pornografische genre gebruikelijk is, is kunstmatigheid troef. Een overbodige film. Technisch adviseur: Denys de la Patellière. Dat ontbrak er nog maar aan. Ook bekend als COMMENT J'AI ENTERRÉE MA VIE DE JEUNE FILLE.

Les demoiselles à péage

1975 | Erotiek, Komedie, Misdaad

Frankrijk 1975. Erotiek van Richard Balducci en Bruno Baldwyn. Met o.a. Monique Vita, René Havard, Max Montavon, Michelle Perello en André Daick.

Panthera (Vita) is een geducht zakenvrouw en de weduwe van een door twee vakgenoten vermoorde oplichter. Zij brengt haar onderneming internationale vermaardheid, na op haar beurt de twee misdadigers uit de weg te hebben geruimd. Het bedrijf exploiteert luxe ingerichte wagens, waarin genoemde 'juffrouwen' vertoeven, die langs de wegen trekken. Een onsamenhangend mengsel van genres met tal van scènes met buitelingen en zeer pikante humor. Ook bekend als LES RAVAGEUSES DU SEXE.

Champagne aus dem Knobelbecher

1975 | Komedie

Duitsland 1975. Komedie van Franz Marischka. Met o.a. Axel Scholtz, Fred Stillkrauth, Eva Astor, Dora Doll en Max Montavon.

Wie dacht dat een Franse legerklucht het toppunt van luidruchtige idiotie was, mag niet nalaten deze Duitse legerklucht te bekijken. Het gaat over twee niet al te snuggere Duitse soldaten die in Normandië in 1944 twee charmante Françaises proberen te versieren. Een deprimerende film.

Fantômas contre Scotland Yard

1967 | Avonturenfilm, Komedie, Fantasy

Italië​/​​Frankrijk 1967. Avonturenfilm van André Hunebelle. Met o.a. Jean Marais, Louis de Funès, Mylène Demongeot, Françoise Christophe en Henri Serre.

Een geniale schurk chanteert een Schotse lord die de steun inroept van commissaris Juve en journalist Fandor met zijn vriendin. Op het landgoed resulteren Fantômas' vermommingskunsten in onvoorstelbare situaties en een reeks moorden. Deel drie heeft niets nieuws te bieden in de serie die al te weinig fantasierijk van start ging. Scenario van Jean Hallain. Camerawerk van Marcel Grignon. Opgenomen in Franscope. Ook bekend als FANTOMAS AGAINST SCOTLAND YARD.

Fantômas se dechaîne

1965 | Fantasy, Komedie

Frankrijk 1965. Fantasy van André Hunebelle. Met o.a. Jean Marais, Louis de Funès, Mylène Demongeot, Jacques Dynam en Olivier de Funès.

Als politiecommissaris Juve onderscheiden wordt met het Légion d'Honneur, komt aartsvijand Fantômas weer in actie en ontvoert de atoomgeleerde, wiens uitvinding hem de wereldheerschappij kan bezorgen. De uitvinding is echter incompleet zonder bijdrage van een tweede geleerde, wiens plaats wordt vervangen op het congres in Rome door de journalist Fandor. Het tweede deel uit deze serie heeft dezelfde onderhoudende kwaliteiten en zwakheden van de eerste film, waarbij een aantal opvallend doorzichtige trucages extra-minpunten zijn. Scenario van Jean Halain en Pierre Foucaud. Camerawerk van Raymond Le Moigne. Ook bekend als FANTÔMAS CONTRE INTERPOL.

L' Amour à la chaîne

1964 | Drama, Erotiek

Frankrijk 1964. Drama van Claude de Givray. Met o.a. Valeria Ciangottini, Perrette Pradier, Jean Yanne, Jean-Marie Fertey en Jacques Destoop.

Een jonge vrouw stort zich uit onvrede over haar saaie levensomstandigheden in de prostitutie, waar zij getuige is van mensonterende toestanden. Gelouterd keert zij dit milieu tenslotte de rug toe. De film dient zich aan als een ontmaskerende documentaire, maar verzuimt niet om allerhande gegevens, die het `lekker doen` (handel in meisjes, bordelen, bloot, geweld), tot op de bodem te exploiteren. Een oninteressant en bedenkelijk werkje.

Le Confession de Minuit

1963 | Drama

Frankrijk 1963. Drama van Pierre Granier-Deferre. Met o.a. Maurice Biraud, Christiane Minazzoli, Julien Carette, Mona Dol en Geneviève Fontanel.

Een middelbare vrijgezel wordt na een ruzie met zijn baas ontslagen en zakt steeds verder weg in het besef een mislukking te zijn, waardoor het ook fout gaat in zijn tijdelijke baantjes. Ondanks de zorg van zijn oude moeder en de liefde van een buurmeisje kan hij niet uit de goot gered worden. Deze roman van Antoine Duhamel kreeg een sobere verfilming die wat al te uitsluitend in mineur blijft, op de bizarre fantasieën van de dolgedraaide held na. Goed spel van komische bijrol, Biraud, in een dramatische hoofdrol en zeer ingetogen Carette als zijn zoveelste clochard. Ook: LES AVENTURES DE SALAVIN.

Carambolages

1963 | Komedie, Misdaad

Frankrijk 1963. Komedie van Marcel Bluwal. Met o.a. Jean-Claude Brialy, Louis de Funès, Sophie Daumier, Michel Serrault en Anne Tonietti.

Een ambitieuze employé op een groot reisbureau hoopt op promotie door de pensionering van zijn aanstaande schoonvader, maar diens pensioengerechtigde leeftijd wordt opgeschoven. Reeds vooruitlopend op zijn (misvatte) toekomstperspectieven heeft hij schulden gemaakt. Hij besluit om de directeur van de onderneming uit de weg te ruimen. Deze satire is uitgewerkt als een boulevardklucht met de nodige vaart en een aantal geslaagde naast afgetrapte grappen. De Funès als de te vermoorden directeur heeft niet een centrale rol, maar zijn driftkikkerigheid slaat over op de tegenspelers zodat iedereen onnodig erg druk doet.