Raymond Greenleaf: cast.
Er zijn 12 films gevonden.

The Vampire

1957 | Horror

Verenigde Staten 1957. Horror van Paul Landres. Met o.a. John Beal, Coleen Gray, Dabbs Greer, Raymond Greenleaf en Colleen Gray.

Een kleine horrorfilm over een geleerde die verandert in een vampier. Ook bekend als MARK OF THE VAMPIRE.

The Night the World Exploded

1957 | Sciencefiction

Verenigde Staten 1957. Sciencefiction van Fred F. Sears en Fred Sears. Met o.a. Kathryn Grant, William Leslie, Tris Coffin, Raymond Greenleaf en Marshall Reed.

Geleerden ontdekken een merkwaardig, explosief mineraal dat een catastrofe dreigt aan te richten, zoals de titel reeds vermeldt. Ze haasten zich dus om dat te voorkomen. Een niet onaardig idee, dat gehinderd wordt door het krappe budget.

Monkey on My Back

1957 | Drama, Sportfilm, Biografie

Verenigde Staten 1957. Drama van André De Toth. Met o.a. Cameron Mitchell, Paul Richards, Dianne Foster, Jack Albertson en Kathy Garver.

Mitchell schittert als Barney Ross, oorlogsheld van Guadalcanal die na een malaria-aanval met morfine behandeld wordt. Hij komt terug als verslaafde en zijn zegenrijke bokscarri[KA1]ere dreigt spaak te lopen. Sterk scenario van Crane Wilbur (Anthony Veiller en Paul Dudley) houdt zich aan de juiste feiten en de strijd van de bokser tegen de drugs wordt door regisseur De Toth aangrijpend geportretteerd. Een felle aanklacht tegen het achteloze gebruik van verslavende pijnstillers door het leger, waarna de patiënt zonder verdere begeleiding weer de burgermaatschappij wordt ingeslingerd. Het camerawerk is van Maury Gertsman.

When Gangland Strikes

1956 | Drama

Verenigde Staten 1956. Drama van R.G. Springsteen. Met o.a. Raymond Greenleaf, Marjie Millar, John Hudson en Anthony Caruso.

Een zelfvoldane regie van het conflict van een advocaat die moet kiezen tussen zijn plicht en de bescherming van zijn gezin als hij gechanteerd wordt. Een nieuwe versie van MAIN STREET LAWYER uit 1939.

Over-Exposed

1956 | Drama

Verenigde Staten 1956. Drama van Lewis Seiler. Met o.a. Cleo Moore, Richard Grenna, Isobel Elsom, Raymond Greenleaf en Shirley Thomas.

een zwakke studie over chantage met Cleo Moore, die vakantie neemt van haar Hugo Haas-spektakels... wat een vakantie!

Never Say Goodbye

1956 | Drama

Verenigde Staten 1956. Drama van Jerry Hopper. Met o.a. Rock Hudson, Cornell Borchers, George Sanders, Ray Collins en David Janssen.

Een ongelijkmatige smartlap over Hudson en Borchers die na een lange periode van scheiding elkaar hervinden en een passend thuis voor hun kind opbouwen. In feite de remake van RHIS LOVE OF OURS. Scenario van Charles Hoffman naar het toneelstuk [KL]Come prima, meglio di prima[KLE] van Luigi Pirandello. Clint Eastwood is even te zien als laboratoriumassistent van Dr. Michael Parker (Hudson). Camerawerk van Maury Gertsman.

Headline Hunters

1955 | Misdaad

Verenigde Staten 1955. Misdaad van William Witney. Met o.a. Rod Cameron, Julie Bishop, Ben Cooper en Raymond Greenleaf.

Ongeïnspireerd verhaal over een aankomend journalist die een boevenbende op het spoor is. Remake van BEHIND THE NEWS.

The Last Posse

1953 | Western

Verenigde Staten 1953. Western van Alfred L. Werker. Met o.a. Broderick Crawford, John Derek, Charles Bickford, Wanda Hendrix en Warner Anderson.

Connie en Seymour Bennett schreven het verhaal dat zij zelf met Kenneth Gamet tot een scenario bewerkten voor producent Harry Joe Brown. Werker deed een perfecte job en dat gold ook voor zijn cameraman Burnett Guffy, en voor acteur Derek, die erbovenuit stak. Homeier berooft Bickford en dan gaat er een posse achter hem aan. Hiervan maken deel uit: de bezopen sheriff Crawford en Derek, zoon van Bickford. Ze krijgen Homeier maar de leden van de posse willen veel liever zelf de centen verdelen in plaats van ze terug te geven aan Bickford.

Powder River

1953 | Western

Verenigde Staten 1953. Western van Louis King en Lewis King. Met o.a. Rory Calhoun, Corinne Calvet, Cameron Mitchell, Penny Edwards en Carl Betz.

Een bescheiden, maar niet onplezierige western. Calhoun, de marshal, wil de moord op zijn vriend oplossen. Hij raakt bevriend met Mitchell, een dokter die aan een hersentumor lijdt. Hij moet vervolgens vaststellen dat hij de moordenaar was. De climax, zo wil het scenario van Geoffrey Holmes (naar een verhaal van Sam Hellman en de roman van Stuart Lake), is heel verrassend en bepaald origineel. Edward Cronjager stond achter de camera voor producent Andre Hakim.

Angel Face

1952 | Film noir, Drama

Verenigde Staten 1952. Film noir van Otto Preminger. Met o.a. Robert Mitchum, Jean Simmons, Herbert Marshall, Barbara O'Neill en Mona Freeman.

Otto Preminger was een flamboyante persoonlijkheid die zoveel mogelijk onafhankelijkheid wenste als filmmaker. In Angel Face verwerkte hij Freudiaanse motieven en het Oedipuscomplex, en maakte hij gebruik van een bewegende camera. Hierdoor maakte hij van Angel Face een sexy thriller die zijn tijd vooruit was. Diane Tremayne (Simmons) wordt door cameraman Harry Stradling (A Streetcar Named Desire) spierwit en eng mooi afgeschilderd. Als Diane van haar vader (Marshall) gescheiden dreigt te worden, maakt ze een plan om de in haar ogen verantwoordelijke stiefmoeder (O'Neal) te vermoorden en betrekt in haar misdadig plot de familiechauffeur (Mitchum). Angel Face is meesterlijke, vergeten film noir.

Al Jennings of Oklahoma

1951 | Western

Verenigde Staten 1951. Western van Ray Nazarro. Met o.a. Dan Duryea, Gale Storm, Dick Foran, Gloria Henry en Guinn Williams.

Western naar het boek van de befaamde bankrover Al Jennings, maar de inhoud kan nauwelijks serieus worden genomen. Het boek (en ook de film) zijn één grote verontschuldiging voor het misdaadleven van Jennings die trouwens zelf ook in films heeft gespeeld. Duryea geeft de van hem bekende vertolking en Nazarro is een routinier.

On the Isle of Samoa

1950 | Drama

Verenigde Staten 1950. Drama van William Berke. Met o.a. Jon Hall, Susan Cabot, Raymond Greenleaf en Henry Marco.

Een flodderig kleinzielig verhaaltje waarin Hall verliefd wordt op een inheems meisje, wat hem inspireert tot de afrekening met zijn twijfelachtig verleden.