Charles Redgie: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Ne t'promène donc pas toute nue !

1936 | Komedie

Frankrijk 1936. Komedie van Léo Joannon. Met o.a. Arletty, Félix Oudart, Sinoël, Charles Redgie en Jean Tissier.

Volksvertegenwoordiger Ventroux (Oudart) is niet erg gelukkig met het feit dat zijn vrouw Clarisse (Arletty) graag schaars gekleed rondloopt in hun appartement, temeer daar hun knecht hier duidelijk helemaal geen aanstoot aan neemt. Maar ze heeft het ook altijd zo warm en haar man heeft de tijd niet om met haar naar het strand te gaan. Zo is het zesendertig graden en ze zijn nog altijd in een uitgestorven Parijs dank zij het parlement. Maar Ventroux ontvangt belangrijke mensen en Clarisse blijft maar rondlopen in haar lingerie. Erg theatrale, maar leuk gespeelde komedie met goede dialogen. Het geheel is sterk verouderd, maar is een waardevol document dat een idee geeft van wat de mensen ontspannend vonden in de jaren voor de televisie en bovendien geeft het de gelegenheid om Arletty nog eens te bewonderen. Georges Feydeau baseerde het scenario op zijn eigen eenakter. Achter de camera werd plaatsgenomen door Christian Matras.

Le Dernier milliardaire

1934 | Komedie

Frankrijk 1934. Komedie van René Clair. Met o.a. Max Dearly, Renée Saint-Cyr, Marthe Mellot, Paul Ollivier en Charles Redgie.

Staatskas van Balkanlandje is leeg waardoor enige rijkaard zich als dictator kan opwerpen. Ongeluk tast zijn oordeelsvermogen aan en eenmaal hersteld heeft hij zich geruïneerd. Hij blijft toch staatshoofd als prins-gemaal. Hoewel satirische toespelingen weinig actualiteit verloren hebben blijft Clair in scenario zo uitdrukkelijk vriendelijk dat film eerder operette-zonder-zang lijkt dan sociale parodie. Als zodanig sierlijk en onderhoudend gemaakt.

Théodore et Cie

1933 | Komedie

Frankrijk 1933. Komedie van Pière Colombier. Met o.a. Alice Field, Germaine Auger, Raimu, Albert Préjean en Pierre Alcover.

Komedie der verwisselingen en misverstanden. Th[KA1]eodore (Pr[KA1]ejean) werkt bij zijn oom Clodomir (Raimu), die goed geboerd heeft in de kaas. In plaats van zich in te spannen en in het zweet des aanschijns de kaas op zijn brood te verdienen, wringt Théodore zich in allerlei bochten om met niets doen carrière te maken. Zo moet de schlemielige Clodomir horen dat zijn vrouw hem bedriegt en dat zijn neef misbruik van hem maakt. Hij wil berusten in de feiten, maar dan nemen de gebeurtenissen een onverwachte wending. Deze verfilmde boulevardklucht is alleen maar interessant voor de liefhebbers van het werk van Raimu. Het scenario is van René Pujol naar het toneelstuk van Paul Armont en Nicolas Nancey. Het camerawerk is van Victor Arménise en Henri Barreyre. Mono.

Allo Berlin, ici Paris

1931 | Komedie

Frankrijk​/​​Duitsland 1931. Komedie van Julien Duvivier. Met o.a. Germaine Aussey, Josette Day, Marthe Mussine, Wolfgang Klein en Charles Redgie.

Een Duitse werknemer van de telefooncentrale Berlijn-Parijs heeft een mondelinge flirt met een Franse collega en zal haar in Parijs ontmoeten. Misverstanden resulteren in ontmoeting van de Duitser met de vriendin van het contact en van zijn vriend met de telefoniste. Deze simpele komedie vol met identiteitsverwisseling heeft de charme van zijn gedateerdheid, opmerkelijke fotografie en zeker voor die periode ongewone tweetaligheid (Duitsers en Fransen spreken hun eigen taal), maar is een van de mindere voor-oorlogse Duvivier-films. Scenario Van Rolf E. Vanloo. Camera Van Reimar Kuntze, Heinrich Balasch en Max Brinck.