Iain Gardiner: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

Redheads

1992 | Thriller

Australië 1992. Thriller van Danny Vendramini. Met o.a. Claudia Karvan, Catherine McClements, Alexander Petersens, Mark Hembrow en Sally McKenzie.

Vendramini, die zelf het onlogische scenario schreef naar het toneelstuk van Rosie Scott, nam met zijn regiedebuut te veel hooi op zijn vork waardoor de verkeerd gecaste bezetting (met uitzondering van Karvan) er niet meer uit kwam. Het verhaal gaat over een jonge vrouw met rood haar - Lucy Darling (Karvan) - en een strafblad, die een intieme relatie onderhoudt met advocaat James Brewster (Hembrow). Brewster wordt vermoord als zij de liefde bedrijven en Lucy heeft de moordenaar niet gezien. Wel draaide er een videocamera. Lucy wordt later wegens vernieling van een auto opgepakt. Diana Ferraro (McClements) - ook met rood haar - krijgt de zaak toegewezen, wint haar vertrouwen en trekt een beerput open van corruptie en onrecht, waarbij zelfs haar slijmerige vriend, aalgladde smeris Terry Quigley (Phelan) een vuile rol bleek te spelen. Adequaat camerawerk van Steve Mason. Eastman-color. Dikwijls 2m korter, vooral op video (voor welk medium deze film als zeer geschikt wordt bestempeld).

I Own The Racecourse

1986 | Familiefilm

Australië 1986. Familiefilm van Stephen Ramsey. Met o.a. Gully Coote, Tony Barry, Norman Kaye, Safier Redzeposki en Rooney Burke.

De jonge Coote leeft in zijn eigen fantasiewereld. Op een dag 'koopt' hij van een dronken zwerver het plaatselijke race- parcours voor twintig dollar. Hij is ervan overtuigd de nieuwe eigenaar te zijn en de opzichter Barry speelt dit spelletje mee. De renbaan wordt echter regelmatig 'bezocht' door vandalen en de ware eigenaar heeft de politie ingeschakeld. Sympathieke onschuldige jeugdfilm met een gezonde dosis humor en spanning, ook al is het verhaal wat aan de naïeve kant. Vertolking van zowel jongeren als volwassenen is goed. De vriendschap tussen Coote en Barry staat in schril contrast met de ijdelheid van de eigenaar. Ramsey en John Edwards baseerden hun script op een roman van Patricia Wrightson. Knappe fotografie van Geoff Burton.