Ellen David

Acteur

Ellen David is acteur.
Er zijn 7 films gevonden.

Baby for Sale

2004 | Drama

Canada/Verenigde Staten 2004. Drama van Peter Svatek. Met o.a. Dana Delany, Hart Bochner, Bruce Ramsay, Billie Calmeau en Romano Orzari.

Adoptie is in de meeste westerse landen een zaak, die verschrikkelijk lang duurt en zwaar gehinderd wordt door de wet. Overigens die wetten zijn dan toch weer noodzakelijk om misbruik te voorkomen. Vreemd genoeg is in Amerika de verkoop van een baby in sommige staten helemaal geen vergrijp en in de meesten een licht vergrijp. Geslepen Hongaarse advocaat Gabor Szabo (Ramsay) maakt hiervan handig gebruik en tegelijkertijd explo[KA3]iteert hij de sociale nood in zijn eigen land. Hij biedt babies te koop aan en ze gaan naar de hoogste bieder. Nathalie Johnson (Delany) uit Minnesota is getrouwd met Steve (Bochner). Nathalie zou zo graag haar eigen kind willen, want Steve`s acht-jarige zoon uit een eerder huwelijk kan haar moedergevoel niet compenseren. Zo komen ze in contact met Szabo, via het internet, die hen de baby Gitta (Calmeau) aanbiedt. Voor Nathalie is het liefde op het eerste gezicht. Ze worden het eens over de prijs van honderdduizend dollar, maar korte tijd later gaat deze prijs omhoog, omdat er meer bieders zijn. Bij honderdvijftigduizend krijgen Nathalie en Steve contact met een ander stel, dat in feite van de FBI is en al jaren achter Szabo aan zit. Vooral voor vrouwelijke kijkers een spannende film, die gebaseerd is op een waargebeurd voorval. Hoe het afloopt en wie de baby krijgt, onthullen we niet. Het spel is heel adequaat voor een film over de gebeurtenis-van-de-week. Idem voor de regie. Het scenario is van John Wierick. Het camerawerk is van Pierre Jodoin. Uitgebracht in de reeks van omroep Lifetime en dat zegt meer dan genoeg.

2001: A Space Travesty

2000 | Komedie, Sciencefiction

Canada/Duitsland 2000. Komedie van Allan A. Goldstein. Met o.a. Leslie Nielsen, Ophélie Winter, Ezio Greggio, Peter Egan en Alexandra Kamp.

Marshall Richard `Dick` Dix (Nielsen) krijgt van zijn baas Osgood (Fox) een nieuwe, geheime missie. Op het maanstation Vegan zou de Amerikaanse president gevangen zitten, maar hij is inmiddels vervangen door een kloon. Aliens die op dit station aan de touwtjes trekken willen de aarde overnemen (en dat begint dus bij Amerika) en hebben een groot tekort aan siliconen. Dix moet hem bevrijden en krijgt daarom hulp van Cassandra M[KA1]enage (Winter) als assistente, die gezien haar voorgevel behoefte heeft aan nog meer siliconen. Op de maan wordt de blunderende Dix ingepakt door Dr. Uschi K[KA3]unstler (Kamp). Het klonenlab staat onder leiding van Dr. Griffin Pratt (Egan), die als assistente de weelderig gevormde Yetta Pussel (Feldbusch) heeft. De domme Dix heeft niet in de gaten dat de Amerikaanse president die hij meeneemt, een kloon is, en dat de president die hij verwijdert, de echte is. Dan moet hij zich in allerlei bochten wringen en zich vooral haasten om zijn fout weer recht te trekken. Wie van poep- en piesmoppen houdt, intens genoten heeft van de laatste twee delen uit de POLICE ACADEMY reeks en zich niet stoort aan de banale bekkentrekkerij van Nielsen (die dat uitsluitend doet om zichzelf te vermaken), zal deze flauwe film zeer beslist als een meesterwerk beschouwen. Gewone kijkers die willen lachen om geslaagde grappen, mogen zich vooral niet ergeren aan de zoutloze persiflages op voorbije, lang vergeten figuren of personalities die niet meer of nauwelijks in de picture zijn zoals Bill Clinton en Madonna enz. De waardering voor deze film, waarin Nielsen geheel nodeloos zijn personage Frank Debrin uit THE NAKED GUN reeks heeft willen herhalen met een andere naam en een ander pak, is gegeven voor Winter en alle camera-instellingen op achterwerken van dames die een string dragen. Overigens een hoop lekkermakerij, maar er is geen bloot bij. Het scenario van Alan Shearman en Francesco Lucente is zo plat als een dubbeltje en lichtjaren verwijderd van de reeks FROM THE FILES OF THE POLICE SQUAD. Het camerawerk is van Sylvain Brault. Het productiebudget van de film was niet onaanzienlijk: 26 miljoen dollar, aan de speciale effecten is dat niet te zien en wat hij opgeleverd heeft, lijkt geheim te zijn. Dolby digital.

Random Encounter

1998 | Thriller

Verenigde Staten/Canada 1998. Thriller van Douglas Jackson. Met o.a. Elizabeth Berkley, Barry Flatman, Mark Walker, Frank Fontaine en Joel Wyner.

Allie Keller is een van de beste PR-vrouwen in het vak. Als ze op een feest de charmante Kyle Jones ontmoet gaat ze met hem mee naar huis. Hun affaire wordt opeens onderbroken door een vrouw die Kyle thuis gewapend met een mes aanvalt. Allie verdedigt zich door de vrouw met een beeld neer te slaan. De vrouw blijkt de klap niet te hebben overleefd. Kyle, die de vrouw herkent als een jaloerse ex-vriendin, overtuigt Allie ervan dat ze zich van het lichaam moeten ontdoen

Fatal Affair

1998 | Thriller

Canada/Verenigde Staten 1998. Thriller van Marc S. Grenier. Met o.a. C. Thomas Howell, Maxim Roy, Jay Underwood, Mark Camacho en Louis Di Bianco.

Aan het mooie leven van Mack Maddox komt op een dag een einde als hij jurylid wordt bij de rechtszaak van Ezra Tyler, die wordt beschuldigd van de moord op zijn vrouw Justine. Kort voor haar dood had Mack een affaire met Justine. Nu Ezra vrijgesproken wordt, weet Mack dat het gedaan is met zijn rust

The Hunger: But at My Back I Always Hear

1997 | Horror

Canada 1997. Horror van Patricia Rozema. Met o.a. Michael Gross, Karen Elkin, Cary Lawrence, Ellen David en Stephen Mendel.

Frank Ingram (Gross), docent literatuur, wordt lastig gevallen door zijn studente Samantha Perry (Elkin). Ze belt hem 's nachts op om te zeggen dat ze hem hoorde roepen. Wat Frank ook doet, ze weet van geen ophouden, zelfs niet nadat het meisje naar een andere staat getrokken is. Haar toon wordt alsmaar agressiever en hij begint te vrezen voor het leven van zijn vrouw en baby. Korte griezelfilm onder hoogspanning. De chaotische waanzin van de man wordt steeds realistischer en krijgt de kijker in zijn greep. De climax is even schitterend als onverwacht. Met veel fantasie in beeld gebracht door een talentvolle cineaste. Marianne Ackerman en Rozema baseerden hun scenario op een kort verhaal van David Morrell. Achter de camera stond François Protat.

Suspicious Minds

1997 | Drama, Thriller

Verenigde Staten 1997. Drama van Alain Zaloum en Alian Zaloum. Met o.a. Patrick Bergin, Jayne Heitmeyer, Vittorio Rossi, Gary Busey en Daniel Pilon.

Privé-detective Jack Ramsey is ingehuurd om Isabelle te volgen, omdat haar steenrijke man Richard vermoedt dat ze hem belazert met een andere man. Als haar minnaar dood wordt aangetroffen, wordt Richard verdacht van de moord. Maar mensen met geld hebben de macht dus Jack krijgt de opdracht zijn mond te houden en een ander aan te wijzen als verdachte. Als Isabelle en Jack smoorverliefd op elkaar worden en een relatie beginnen, loopt de hele situatie uit de hand. Niemand is meer veilig en iedereen is verdacht

Afterglow

1997 | Komedie, Romantiek, Drama

Verenigde Staten/Canada 1997. Komedie van Alan Rudolph. Met o.a. Julie Christie, Nick Nolte, Lara Flynn Boyle, Jonny Lee Miller en Jay Underwood.

Jeffrey Byron (Miller uit TRAINSPOTTING) en Marianne Byron (Boyle) zijn yuppies van nog geen dertig en wonen in Montreal in Canada. Jeffrey heeft een zeer goed betaalde baan en volgt de koersen van de aandelen om nog meer welstand te verwerven, terwijl de jongere Marianne verlangt naar het moederschap, maar daar komt het niet van. Jeffrey heeft Marianne niet gehuwd omdat hij van haar hield, maar omdat hij dit voor de buitenwacht aan zijn stand verplicht meende te zijn. Marianne verveelt zich, hunkert naar genegenheid en voldoening schenkende seks. In dezelfde stad woont het echtpaar Lucky (Nolte) en Phyllis Mann (Christie). Phyllis is een gewezen actrice uit de B-film, kijkt op de tv naar haar oude successen en drinkt een glas teveel. Haar huwelijk is verkild door een hoog opgelopen ruzie met Lucky, waarop hun dochter het huis voorgoed verliet. Lucky doet klusjes in huizen en zo komt hij bij de Byrons terecht: de kinderkamer van het peperdure appartement moet bij de slaapkamer getrokken worden. Marianne valt (uiteraard) in de armen van Lucky. Als Jeffrey Phyllis leert kennen, interesseert hij zich (uiteraard) voor de rijpere, maar nog altijd stralende vrouw. In het Ritz Hotel moeten de echtparen tenslotte de balans opmaken van elkaars gedrag en hun onderlinge verhoudingen. Een mooi gemaakte film over een jong en modern echtpaar versus een ouder, maar rijper stel dat elkaar heel goed kent. Christie domineert bijna iedere scène, waarin zij zit - dat is schitterend en niet hinderlijk. Ze wordt voortreffelijk ondersteund door Nolte. Miller en Boyle zijn helaas geen partij. Boyle mist zelfs enige dimensie; wellicht ligt dat minder aan de jongere rollen dan men zou denken, maar werd dit door Rudolph's regie opzettelijk veroorzaakt. Het scenario is van regisseur Rudolph en het is jammer dat in het laatste half uur de verwikkelingen onzinnig worden. Niettemin is het een hele mooie film, die op talloze festivals bekroond werd en het bleef voor Christie helaas bij een nominatie voor een Oscar. Het camerawerk is van Toyomichi Kurita. DeLuxe color.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Ellen David op televisie komt.

Reageer