Desmond Kelly: cast.
Er zijn 5 films gevonden.

The Fury Within

1998 | Horror

Australië​/​​Verenigde Staten 1998. Horror van James Legge en Noel Nosseck. Met o.a. Ally Sheedy, Costas Mandylor, Vincent Berry, Steve Bastoni en Emily Borg.

Juist wanneer Jill (Sheedy) en Mike (Mandylor) besluiten uit elkaar te gaan wordt hun huis geteisterd door bovennatuurlijke elementen. Keukenapparatuur keert zich tegen Jill en de basketbal van haar zoon veroorzaakt spontaan een ravage. Voor televisie gemaakte horrorfilm, een co-productie van de doorgewinterde Nosseck en beginnend filmmaker Legge, heeft een rammelende plot maar Sheedy (The Breakfast Club, High art) overtuigt in enkele toch griezelige sequenties. (RdL/VPRO Gids)

Duggan: Death in Paradise

1996 | Misdaad, Mysterie, Thriller

Nieuw-Zeeland​/​​Verenigde Staten 1996. Misdaad van Yvonne Mackay. Met o.a. Michele Amas, John Bach, Miranda Harcourt, Desmond Kelly en Michael Lawrence.

Juist wanneer Jill (Sheedy) en Mike (Mandylor) besluiten uit elkaar te gaan wordt hun huis geteisterd door bovennatuurlijke elementen. Keukenapparatuur keert zich tegen Jill en de basketbal van haar zoon veroorzaakt spontaan een ravage. Voor televisie gemaakte horrorfilm, een co-productie van de doorgewinterde Nosseck en beginnend filmmaker Legge, heeft een rammelende plot maar Sheedy (The Breakfast Club, High art) overtuigt in enkele toch griezelige sequenties. (RdL/VPRO Gids)

Thyphon's People

1993 | Sciencefiction, Actiefilm

Nieuw-Zeeland 1993. Sciencefiction van Yvonne Mackay. Met o.a. Greg Wise, Sophie Lee, Alfred Molina, John Bach en Michael Hurst.

De beroemde celbioloog Dr. David Thyphon (Smyth) wordt in Wellington, Nieuw Zeeland, vermoord kort voordat hij op een persconferentie belangrijke verklaringen kan afleggen over de genetische experimenten die hij, onder auspici[KA3]en van de Britse politicus Andreus (Mollina), op enkele kinderen heeft uitgevoerd. Alvorens te sterven vernietigt hij de gegevens in zijn computer. Huurmoordenaar Constantine (Hurst) doodt de geleerde Vogel en neemt diens plaats in, teneinde de reservegegevens terug te vinden. Thyphons medewerkster Ainsley Starling (Lawley) is ervan overtuigd dat Andreus achter de zaak zit en ze neemt contact op met de Britse computerexpert Coto MacGill (Wise), maar voordat ze kan praten wordt ook zij vermoord. Samen met Thyphons secretaresse gaat Coto op onderzoek in diens fabriek. Ze komen op het spoor van een vreselijk geheim. Het klinkt allemaal erg ingewikkeld en dat is het ook. Je raakt al vlug de draad kwijt en veel moeite doe je dan niet meer om het allemaal te volgen en op het einde ben je nog niet veel slimmer. Gemaakt in de beginperiode van het 'klonen-tijdperk', maar het geheel lijdt erg onder het beperkte budget. Margaret Mahy schreef het scenario en achter de camera stond Wayne Vinten.

Absent without Leave

1992 | Drama, Oorlogsfilm

Nieuw-Zeeland​/​​Verenigde Staten 1992. Drama van John Laing. Met o.a. Craig McLachlan, Katrina Hobbs, Judie Douglass, Tony Barry en Ken Blackburn.

Nieuw-Zeeland, 1942. De troepen maken zich gereed om te strijden tegen het Japanse leger. McLachlan hoort dat zijn echtgenote Hobbs een miskraam heeft gehad. Bovendien is ze niet gelukkig bij zijn tante waar ze onderdak kreeg. De dag voordat hij met zijn eenheid naar het front moet, deserteert hij. Samen met zijn vrouw gaat hij naar Auckland waar haar vader woont. McLachlan wordt herkend en gearresteerd. Hij krijgt zestig dagen strafkamp. Teder liefdesverhaal in oorlogstijd. Voor hem gaat liefde boven alles, maar dat is niet de opvatting van het leger. Zijn emotionele dilemma brengt hem dan ook in moeilijkheden. Goed gespeeld door beide hoofdrolspelers. Het voorspelbare en niet bijster originele scenario is van James Edwards en Graeme Tetley. Nostalgische fotografie van Allen Guilford.

Smash Palace

1981 | Drama

Nieuw-Zeeland 1981. Drama van Roger Donaldson. Met o.a. Bruno Lawrence, Anna Jemison, Greer Robson, Keith Aberdein en Desmond Kelly.

Lawrence houdt meer van zijn auto`s dan van zijn vrouw Jemison, die hunkert naar aandacht en liefde. De film is soms verwarrend en nogal melodramatisch, maar niettemin de moeite waard, vooral op de momenten waarop het gaat om hun zevenjarige dochtertje (Robson).