Marceline Day: cast.
Er zijn 15 films gevonden.

Via Pony Express

1933 | Western

Verenigde Staten 1933. Western van Lewis Collins. Met o.a. Jack Hoxie, Marceline Day, Lane Chandler, Julian Rivero en Doris Hill.

Hoxie was in de jaren twintig een grote ster, hij behoorde tot de beroemdheden in het western-genre. De geluidsfilm deed hem echter de das om; hij voelde zich er niet in thuis. Die onbehaaglijkheid kan men ook in deze western aantreffen, terwijl echt wel geprobeerd is er iets goeds van te maken. Collins en Oliver Drake schreven het verhaal over de pony-expresrijder gedurende de Burgeroorlog richting Californië. Hoxie hield het na zes van deze produkties in 1932/33 voor gezien.

The Telegraph Trail

1933 | Western

Verenigde Staten 1933. Western van Tenny Wright. Met o.a. John Wayne, Marceline Day, Frank McHugh, Otis Harlan en Yakima Canutt.

Een nogal slappe western waarin Wayne het moet opnemen tegen Canutt die, samen met de Indianen, de aanleg van een telegraaflijn door de prairie tegen wil houden. De actiescènes zijn overgenomen uit de befaamde Ken Maynard- western THE RED RAIDERS uit 1927. Canutt was Waynes tegenstander in de jaren dertig. Hij was een ster in de jaren twintig en werd daarna de grootste stuntman van Hollywood. Hij regisseerde befaamde actiescènes in beroemde films als BEN HUR.

The Fighting Parson

1933 | Western

Verenigde Staten 1933. Western van Harry Fraser. Met o.a. Hoot Gibson, Marceline Day, Robert Frazer, Stanley Blystone en Skeeter Bill Robbins.

De laatste van een serie van elf westerns die Hoot Gibson maakte voor Allied Pictures en producent Max Hoffman Jr. Pas in 1935 zou Hoot weer filmen. In deze aflevering wordt hij in een western-stadje waar hij aankomt aangezien voor een dominee. Fraser schreef een zwak scenario maar de actie vergoedt veel, Hoot geeft een fijne rol weg en het camerawerk van Harry Munson is eveneens goed.

The Fighting Fool

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van Lambert Hillyer. Met o.a. Tim McCoy, Marceline Day, Robert Ellis, Ethel Wales en Dorothy Granger.

In deze matige western staat sheriff McCoy tegenover een geheimzinnige bandiet die bekend staat als The Shadow. Het scenario van Frank Clark biedt te weinig gemotiveerde actie; overigens wordt er héél wat afgereden. Benjamin Kline deed het camerawerk.

From Broadway to Cheyenne

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van Harry Fraser. Met o.a. Rex Bell, Marceline Day, Robert Ellis, Roy D'Arcy en Gwen Lee.

Een bende gangsters in Broadway vindt dat de grond onder hun voeten te heet wordt en verwisselt de grote stad voor het wilde westen. Detective Rex Bell gaat ze achterna. Wellyn Totman schreef met gevoel voor humor een scenario vol actie, zodat dit een fijne western is geworden.

Arm of the Law

1932 | Mysterie

Verenigde Staten 1932. Mysterie van Louis King. Met o.a. Rex Bell, Lina Basquette, Dorothy Revier, Robert Frazer en Marceline Day.

Leon Lee bewerkte THE BUTTERFLY MYSTERY van Arthur Hoerl met Rex Bell als de journalist die betrokken raakt bij de dood van een cabaretzangeres en die van haar minnaar, waarvan de vrouw in scheiding lag terwille van de zangeres. Het was de eerste van een serie van acht films die Rex maakte voor producent Trem Carr en die door Monogram werd uitgebracht. Na deze aflevering volgden zeven westerns - en dat beviel het publiek een stuk beter.

The Pocatello Kid

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van Phil Rosen. Met o.a. Ken Maynard, Marceline Day, Dick Cramer, Charles King en Lafe McKee.

Maynard speelt een dubbelrol als twee broers: de één zit in de bajes maar blijkt daar onschuldig te verblijven. De ander is de sheriff, maar die is nu juist de schurk. W.Scott Darline bedacht het en gaf een belangrijke rol in zijn scenario aan Kens paard Tarzan. Arthur Reed stond achter de camera.

The Wild Party

1929 | Komedie

Verenigde Staten 1929. Komedie van Dorothy Arzner. Met o.a. Clara Bow, Fredric March, Jack Oakie, Shirley O'Hara en Joyce Compton.

Bow speelt het vastberaden meisje van de universiteit dat er op uit is om professor March te strikken. De geluidsfilm was er nog maar net en dat maakt deze film bijzonder interessant om kennis te nemen van de dialogen zoals die toen plaatsvonden.

The Cameraman

1928 | Komedie, Zwijgende film

Verenigde Staten 1928. Komedie van Edward Sedgwick. Met o.a. Buster Keaton, Marceline Day, Harold Goodwin, Harry Gribbon en Sidney Bracy.

Een briljante zwijgende film met Buster die graag een goed cameraman voor het journaal wil worden, maar steeds te laat is. Uiteindelijk komt alles toch nog goed als hij per ongeluk uniek filmmateriaal aflevert. Scenario van Richard Schayer en Clyde Bruckman. Camerawerk van Elgin Lessley en Reggie Lanning.

The Beloved Rogue

1927 | Avonturenfilm, Romantiek

Verenigde Staten 1927. Avonturenfilm van Alan Crosland. Met o.a. John Barrymore, Conrad Veidt, Marceline Day, Henry Victor en Lawson Butt.

Opwindend, magnifiek verfilmd verhaal over de dichter- avonturier Fran[KA10]cois Villon, zijn woordenstrijd met Louis XI (Veidt) en zijn verpletterende romance met een droevige jonkvrouw. Het heeft niets met geschiedenis te maken, maar is een boeiend, soms ontroerend en soms kostuumstuk vol ironie; Barrymore in optima forma.

Western Pluck

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Travers Vale. Met o.a. Art Acord, Marceline Day, Ray Ripley, Robert Rose en William Welsh.

Een fijne rol voor Acord in deze western, waarin hij wordt aangenomen door rancher Welsh om een beetje te passen op diens zwakke zoon Rose. Acord kwijt zich zo goed van zijn taak dat uit de jongen een man wordt en hij met diens zuster in het huwelijk treedt. Wyndham Gittens bewerkte het verhaal van W.C. Tuttle, Eddie Linden en Harry Neumann waren er voor het camerawerk.

The Barrier

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van George William Hill. Met o.a. Norman Kerry, Henry B. Walthall, Lionel Barrymore, Marceline Day en George Cooper.

Dit is een goede verfilming van het boek van Rex Beach uit 1908. Day is het meisje dat door Walthall wordt meegenomen nadat haar vader, Barrymore, zijn vrouw ernstig mishandelde. Het meisje groeit op en weet niets van haar afkomst. Zij krijgt een verhouding met officier Kerry maar dan komt Barrymore boven water. Hij vertelt wie ze is. In de dramatische climax krijgen ze elkaar toch; Barrymore vindt de dood. Het was Barrymore's eerst film voor MGM, de studio waar hij daarna 27 jaar lang zou blijven, tot aan zijn dood in 1954. Het camerawerk was van Max Fabian en Ira Morgan, de laatste zou later voor diverse maatschappijen werken en o.a. Charles Starrett-westerns doen.

Looking For Trouble

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Robert North Bradbury. Met o.a. Jack Hoxie, Marceline Day, J. Gordon Russell, Clark Comstock en Edmund Cobb.

Een kranteuitgever, die dat beroep overigens alleen maar uitoefent als dekmantel voor zijn juwelendiefstalpraktijken, beschuldigt Jack Hoxie ervan dat deze geprobeerd heeft hem te vermoorden. Jack is een opgejaagd mens, maar slaat terug als hij achter de louche praktijken van Gordon Russell komt. George Hively bewerkte het verhaal van Stephen Chalmers. Het camerawerk lag in handen van William Nobles en Harry Mason.

The White Outlaw

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Clifford Smith. Met o.a. Jack Hoxie, Marceline Day, William Welsh, Duke Lee en Floyd Shackelford.

Ranch-voorman Lee wil met een valse beschuldiging van paardendiefstal Hoxie uit de weg krijgen in zijn relatie met Day, dochter van de ranche-eigenaar Welsh. In werkelijkheid is een paard, White Outlaw, bezig overal ingesloten paarden te bevrijden met een truc die Hoxie hem destijds heeft geleerd voordat het dier uitbrak. Hoxie gaat weer op jacht om White Outlaw te vangen. Isadore Bernstein schreef deze ietwat rustige western en Harry Neumann was de cameraman.

The Taming of the West

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Arthur Rosson. Met o.a. Hoot Gibson, Marceline Day, Morgan Brown, Edwin Booth Tilton en Herbert Prior.

Gibsons vader zendt zijn zoon naar het Wilde Westen in de hoop dat hij daar man wordt. Dat gebeurt, en Gibson weet al spoedig bij de glimlachende cowboys respect af te dwingen. Vervolgens brengt hij zelfs een aantal problemen tot een oplossing. Raymond Schrock bewerkte het boek The Range Dwellers van Bertha Sinclair Muzzy. Het was de eerste film sinds lange tijd zonder cameraman Virgil Miller; Harry Neumann nam het van hem over.