Lamine Nahdi: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

A'Rab

1989 | Oorlogsfilm, Misdaad

Frankrijk​/​​Tunesië 1989. Oorlogsfilm van Fadhel Jairi en Fadhel Jaziri. Met o.a. Jalila Bakkar, Lamine Nahdi, Fadhel Jaziri, Zahira ben Ammar en Fathi El Haddaoui.

Houria is stewardess bij een Arabische luchtvaartmaatschappij. Zij reist naar een Tunesisch dorpje op zoek naar de oorlogsfotograaf Khalil. Hij kan haar misschien nieuws verschaffen over haar in Beiroet verdwenen vriend. Zij belandt midden in een strijd tussen allerlei partijen over een stuk grond en een ontvoering. In een maalstroom van haat en woede maakt iedereen elkaar af. Alleen Houria overleeft het. De regisseurs van deze meervoudige slachtpartij schreven niet alleen het scenario, dat slecht in elkaar zit, maar ook de dialogen. De doldwaze sfeer doet de toeschouwer dermate versteld staan, dat het wat naargeestige tintje dat aan het geheel kleeft niet eens zo opvalt.

Par où t'es rentré, on t'a pas vu sortir

1985 | Komedie

Frankrijk 1985. Komedie van Philippe Clair. Met o.a. Jerry Lewis, Philippe Clair, Marthe Villalonga, Jackie Sardou en Philippe Castelli.

Frankrijk is het enige land ter wereld waar Jerry Lewis nog artistiek aanzien heeft en af en toe nog eens in een film mag aantreden. In dit geval is het resultaat ronduit gênant, pijnlijk voor alle betrokkenen en in het bijzonder een onthutsend dieptepunt voor Lewis, die toch ooit geestige films heeft gemaakt, en die hier, in het Frans gedoubleerd, gedegradeerd wordt tot aangever voor de luidruchtige onbenul Clair. Onbeschrijflijk ziek is deze film, bah. Scenario van regisseur Clair, Daniel Saint-Hamont en Bruno Tardon.

Les Agnes

1985 | Drama

Koeweit​/​​Tunesië 1985. Drama van Ridha Behi. Met o.a. Mediha Kamel, Kamel Chenaoui, Lamine Nahdi, Leila Faouzi en Naji Najeh.

Vinnig portret van de Arabische manier van zaken doen die verderf zaait en alles verwoest in Tunesië. Een rijke arts besluit hier niet meer aan mee te doen, maar zijn vrouw laat hem liever in een gesticht opsluiten dan rijkdom in te leveren. Een erg conventionele intrige voor een, stylisch en sociaal gezien, interessante film.