Alvaro de Luna: cast.
Er zijn 5 films gevonden.

El Tesoro

1989 | Avonturenfilm

Spanje 1989. Avonturenfilm van Antonio Mercero. Met o.a. José Coronado, Ana Alvarez, Alvaro de Luna en Javier Escrivá.

Een jonge archeoloog en vier van zijn leerlingen komen naar een Castiliaans dorpje om een schat die hier door een boer werd ontdekt, onder hun hoede te nemen. De veelbelovende benadering wordt bedorven door de onbeholpen uitvoering en de middelmatige vertolking.

la Guerra de los locos

1987 | Drama

Spanje 1987. Drama van Manuel Matji. Met o.a. Alvaro de Luna, José Manuel Cervino, Juan Luis Galiardo en Pep Mune.

Tijdens de Spaanse Burgeroorlog ontsnappen vijf patiënten uit het gekkenhuis om zich aan te sluiten bij een revolutionaire partij. Eerste film van Matji, niet slecht gemaakt, maar uitermate slap verhaal. Bleef onopgemerkt.

El Cabezota

1982 | Familiefilm, Komedie

Spanje​/​​Mexico 1982. Familiefilm van Francisco Lara Polop. Met o.a. Alvaro de Luna, Jacqueline Andere, Manuel Alexandre en Antonio Gamero.

Tijdens de Eerste Spaanse Republiek is een boer er op tegen dat zijn kinderen onderwijs krijgen... Een zeer slechte film.

Donde hay patrón

1978 | Komedie, Musical

Spanje 1978. Komedie van Mariano Ozores. Met o.a. Manolo Escobar, Sara Lezana, Manolo Gómez Bur en Alvaro de Luna.

Een zeeman is amateur-zanger. Het succes van Escobar behoorde al tot het verleden en zijn oude getrouwen kwamen de film niet eens zien.

Un dollaro a testa

1966 | Western

Italië​/​​Spanje 1966. Western van Sergio Corbucci. Met o.a. Burt Reynolds, Aldo Sambrell, Tanya Lopert, Nicoletta Machiavalli en Antonio Imparato.

De leden van een bende `outlaws` wordt wordt stuk voor stuk geliquideerd door een geheimzinnige vreemdeling die het opperhoofd van een door hen uitgeroeide Navajostam is. Hij weet de dorpsbevolking ertoe te bewegen verzet tegen hen te organiseren, maar merkt bijna te laat de medeplichtigheid van een achtenswaardige notabel. Spaghetti-western vol verwikkelingen, die zich niet alleen onderscheidt door het uitblinken van de vrouwenrollen maar ook door de keuze van een Indiaan in de traditionele wrekersrol (voornamelijk om zijn acties door het aanbrengen van stamsymbool op de hoofden van de slachtoffers extra bloedige accenten te geven). Voor die rol werd Reynolds voordat hij de status had van superster uit Hollywood ge[KA3]importeerd - toen al bleek zijn gewoonte, later een traditie, van merkwaardige coiffures (pruiken) te zijn begonnen. Scenario van Dean Craig en Fernando di Leo naar een idee van Ugo Pirro. Camerawerk Silvano Ippoliti.