Alexis Kanner: regie en cast.
Er zijn 8 films gevonden.

Nightfall

1988 | Sciencefiction

Verenigde Staten 1988. Sciencefiction van Paul Mayersberg. Met o.a. David Birney, Sarah Douglas, Alexis Kanner, Andra Millian en Charles Hayward.

Een hopeloos verwarde bewerking van het klassieke verhaal van Isaac Asimov over een verre planeet met drie zonnen, waarvan de bewoners de dreiging voelen van een onbekende natuurramp, die ééns in de duizend jaar voorkomt, bij het invallen van een duisternis. Birney is niet op zijn plaats in deze waardeloze film.

Kings and Desperate Men

1983 | Misdaad, Thriller

Canada 1983. Misdaad van Alexis Kanner. Met o.a. Patrick McGoohan, Alexis Kanner, Andrea Marcovicci, Margaret Trudeau en Robin Spry.

De scherp van de tongriem gesneden presentator van een praatprogramma, Mc Goohan, wordt gegijzeld in zijn studio door amateuristische terroristen. Ze zoeken publiek aan wie ze de benarde toestand van hun kameraad voorleggen, die beschuldigd is van doodslag. Een interessant gegeven dat te lijden heeft van een slechte regie en hakkerige montage. McGoohan overdrijft zijn rol schandelijk. Trudeau heeft een klein rolletje als zijn vrouw.

Mahoney's Estate

1971 | Drama

Canada 1971. Drama van Harvey Hart. Met o.a. Alexis Kanner, Maud Adams, Sam Waterston en Diane Leblanc.

De generatie van de jaren zestig is tien jaar later op weg volwassen te worden. Mahoney zou een opgeblazen windbuil kunnen zijn, een moderne Don Quichot, maar misschien ook niet. Hij zit vol tegenstrijdigheden.

Connecting Rooms

1971 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1971. Drama van Franklin Gollings. Met o.a. Bette Davis, Michael Redgrave, Alexis Kanner, Kay Walsh en Olga Georges-Picot.

Onduidelijk melodrama over de onderlinge relaties in een huis met kamerbewoners. Davis is straatmuzikante, Redgrave een voormalige schoolmeester en Kanner de opstandige jongeling die hun evenwicht verstoort. Gemaakt in 1969 en pas twee jaar later uitgebracht.

Goodbye Gemini

1970 | Drama, Thriller

Verenigd Koninkrijk 1970. Drama van Alan Gibson. Met o.a. Judy Geeson, Martin Potter, Michael Redgrave, Alexis Kanner en Marian Diamond.

De tweelingen Jacki (Geeson) en Julian (Potter) zijn sterk op elkaar aangewezen na de scheiding van hun ouders. Hun verstandhouding grenst aan telepathie. Hun enge, onvolwassen wereld wordt verstoord door Clive (Kanner) en Denise (Diamond), die de tweeling chanteren met bedenkelijke foto's. Dit leidt tot moord. Gesitueerd in maffe kringen van rijkeluiszonen en - dochters in swingend Londen, waar men weinig meer doet dan zich te pletter vervelen, en dat ondermijnt het idee van Jenni Halls duistere, claustrofobische en incestueuze roman volkomen. Oninteressant. Ook bekend als TWINSANITY.

Crossplot

1969 | Avonturenfilm, Thriller, Actiefilm

Verenigd Koninkrijk 1969. Avonturenfilm van Alvin Rakoff. Met o.a. Roger Moore, Martha Hyer, Claudie Lange, Alexis Kanner en Francis Matthews.

Een reclameman in Londen (Moore) gaat op zoek naar een geschikt model voor een van zijn campagnes en raakt verzeild in een internationaal spionagecomplot. Spannend amusement met veel vaart. De film blaast nieuw leven in de standaardgegevens van het genre en gebruikt deze op een originele manier.

The Ernie Game

1967 | Drama

Canada 1967. Drama van Donald Owen. Met o.a. Alexis Kanner, Judith Gault en Jackie Burroughs.

Een deprimerend psychologisch drama over een zogeheten kansarme en sociaal gestoorde jongeman die, na uit een psychiatrische instelling te zijn ontslagen, doelloos door Quebec zwerft. Hij voert een overval uit, maar die is zo stuntelig dat niemand er zich aan stoort. Uiteindelijk pleegt hij zelfmoord. De conventionele regie (met locatiewerk van Robin Spry) benadrukt nog de depressieve toon van het overigens vrij boeiende, zij het soms nogal langdradige geheel.

Reach for Glory

1963 | Drama, Oorlogsfilm

Verenigd Koninkrijk 1963. Drama van Philip Leacock. Met o.a. Harry Andrews, Kay Walsh, Oliver Grimm, Michael Anderson jr en Martin Tomlinson.

Gevoelig, maar niet al te belangwekkend drama over Engeland in WO II en een groep jongelui met hun eigen ethische code die de dood van één van hen tengevolge heeft.