Mabel Escano: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

Amantes

1991 | Drama

Spanje 1991. Drama van Vicente Aranda. Met o.a. Victoria Abril, Jorge Sanz, Enrique Cerro, Mabel Escano en Maribel Verdú.

Het hartstochtelijke verhaal van een fatale liefde: de jonge Sanz, net met groot verlof uit het leger, wil trouwen met Verdu, de maagdelijke dochter van zijn commandant. Hij wil ook met haar tussen de lakens duiken, maar daar wil zij pas van weten nadat ze samen het altaar hebben verlaten. Om te kunnen trouwen heeft hij een baan nodig. Hij gaat werken aan de lopende band in een steenfabriek, maar dat vindt hij niks. Hij neemt een kamer bij hospita Abril - net weduwe - en maakt Verdu wijs, dat hij bakker wordt. Algauw geeft Abril wat Verdu aan Sanz heeft ontzegd en gaan de huurder en de verhuurster heel dikwijls voor het zingen de kerk uit... Verdu krijgt het door en laat Sanz met haar de liefde bedrijven, maar dan is het al te laat, want hij is al verslingerd aan Abril. Beiden vrouwen worden gedreven door een ziekelijke jaloezie en het eindigt tragisch in een bloederige crime passionel. Sfeervol, latijns sexy, vlot gefilmd met doeltreffende fotografie en vernieuwende camera-instellingen van José Luis Alcaine. Avaro Del Amo, Carlos Perez Merinero en regisseur Arande schreven het scenario met frisse ideeën naar een ware geschiedenis uit 1955. Abril kreeg de Zilveren Beer in Berlijn voor haar spelprestatie.

Eugenie

1980 |

Duitsland​/​​Spanje 1980. Jesús Franco. Met o.a. Antonio Mayans, Katja Bienert, Mabel Escaño, Lina Romay en Robert Forster.

Een losbandige zuster (Escano) en haar steenrijke stiefbroer Foster raken gefascineerd door het naakte lichaam van het zestien-jarige, vroegrijpe, maar na[KA3]ieve meisje Lolita (Bienert) dat ze willen verleiden. Daartoe haalt ze haar vader over om haar bij hen te laten komen; met drugs maken ze haar lam en verkrachten haar. In hun huis bevinden zich vreemde figuren zoals het meisje Coster en de blinde gitaarspeler Costa. Daarna wil de waanzinnige Foster haar vermoorden, maar Bienert ontkomt ternauwernood. Een vreemde, weinig opvallende erotisch- sadistische fantasie, die niet lijkt op de vroegere EUGENIE van Franco, maar op zijn DE SADE 70.