Helen Watts

Producer

Helen Watts is producer.
Er zijn 11 films gevonden.

Twisted: Third Party

1996 | Thriller

Australië 1996. Thriller van Stephen Wallace. Met o.a. Rachel Ward, Marshall Napier, Mitchell Butel en Anthony Hayes.

Via een contactvideo maakt de gehuwde Tom (Napier) een afspraakje met Sarah (Ward). Hij liegt er maar op los, zegt dat hij piloot en ongehuwd is. Zij windt er geen doekjes om en nodigt hem na het etentje uit op haar appartement. Ze laat de verbaasde Tom rustig zijn gang gaan terwijl ze hem verleidt. Ze merkt echter niet dat hij een lange koord bij zich heeft. De volgende ochtend hoort Tom op de radio zeggen dat het lijk gevonden werd van een onbekende vrouw. Eerder zwakke psychologische thriller die weinig spannende momenten kent. Het einde komt al evenmin echt als een donderslag uit de heldere hemel aan. Ward speelt haar rolletje met niet al te veel overtuiging. Wallace schreef zelf het scenario en achter de camera werd plaatsgenomen door James Bartle. Ingeleid door Bryan Brown.

Twisted: The Crossing

1996 | Thriller

Australië 1996. Thriller van Kate Dennis. Met o.a. Nadine Garner, Justine Clarke, Lex Foxcroft, Joy Hruby en Louise Howitt.

Na haar eerste nacht met een nieuwe vriend is Mallory (Garner) erg opgewonden. Ze rijdt veel te snel naar huis en kan haar aandacht niet bij de weg houden. Het onvermijdelijke gebeurt: in een bocht maait ze een voetgangster neer. Ze heeft gedronken en is in paniek, dus zet ze haar voet op het gaspedaal en raast weg. Ze is erg gespannen en wanneer haar vriendin Pip (Clarke) haar over het ongeval vertelt is Mallory een zenuwinzinking nabij. Ze wil weg uit het stadje, zeker als de politie bij haar aan de deur geweest is. Knap staaltje van ingehouden spanning die elk ogenblik onvoorspelbaar kan exploderen. Garner zet haar personage met heel wat overtuiging neer. Het einde is even aangrijpend als onverwacht. Gabiann Marin schreef het scenario en James Bartle bediende de camera. Bryan Brown leidt de film in.

Twisted: The Confident Man

1996 | Thriller

Australië 1996. Thriller van Gregor Jordan. Met o.a. Bryan Brown, Josephine Byrnes, Steve Bastoni, Aaron Blabey en Mark Lee.

Jack Jackson (Brown) is een aalgladde zakenman die zich uit de meest benarde situaties kan lullen. Hij droomt ervan zijn eigen wijngaard en slijterij te hebben. Daar heeft hij geld voor nodig. Dus verleidt hij Jules (Byrnes), de dochter van een miljonair. Hij belooft zelfs met haar te trouwen als ze haar vader kan overhalen om hem het startkapitaal te geven. Terwijl hij haar versiert wordt zijn zaak overvallen door een jonge drugsverslaafde. Het enige wapen dat hij onder handen heeft is een boor. De overvaller overtuigen dat die boor een Colt 45 is wordt een van de meest beslissende blufpogingen in zijn leven. Knap opgebouwde thriller met een onverwachte climax. Serie- gastheer Brown speelt nu ook de hoofdrol. De spanning wordt vaardig opgedreven in dit scenario van Tim Polee. Fotografie is van James Bartle.

Twisted: One Way Ticket

1996 | Thriller

Australië 1996. Thriller van Michael Offer. Met o.a. Claudia Karvan, Richard Roxburgh, Andy Clarke, Andrew Marshall en Irene Rowland.

Net op de avond dat de kranten vol staan van ontsnapte moorddadige gekken mist Cassie (Karvan) haar laatste trein. Ze staat alleen in de verlaten metrohal waar ze opgeschrikt wordt door allerlei vreemde geluiden. Gelukkig is er de stationschef Ben (Roxburgh) nog die zich, na lang aandringen, over haar ontfermt. Toch voelt ze zich niet helemaal op haar gemak bij deze man, die erg joviaal overkomt. Knap opgebouwde thriller die uiteindelijk helemaal anders verloopt dan je verwacht. De spanning gaat steeds maar crescendo en bij de minste tik gieren de zenuwen je door de keel. Een half uurtje huiveringwekkende hoogspanning. Uitstekend scenario van Daniel Krige. Voor de fotografie werd weerom beroep gedaan op James Bartle. Zoals steeds is Bryan Brown de gastheer.

Twisted: Night of The Monster

1996 | Horror, Thriller

Australië 1996. Horror van Stephen Wallace. Met o.a. Brittany Byrness, Jessica Napier, Boris Brkic, John Walton en Matthew Krok.

Jessie Courtney (Byrness) was getuige van de moord op haar moeder toen ze vier was. We zijn nu vijf jaar later en niemand weet in welke mate het meisje hier een trauma aan heeft overgehouden. Feit is dat ze een soms ziekelijke fantasie heeft over monsters. Terwijl haar vader met haar broer een nacht in de stad doorbrengen komt het bericht dat Pendle (Brkic), de moordenaar, uit de gevangenis is ontsnapt. Die nacht voelt Jessie zijn aanwezigheid, maar Michelle (Napier), haar babysit, gelooft haar niet. Tot het te laat is. Voorspelbare routine- griezelthriller die echter een onverwacht sterke climax heeft. De kleine Byrness draagt haar moeilijke rol uitstekend. De andere acteurs hebben eigenlijk niet veel om handen. Het scenario werd geschreven door Heather Christie. James Bartle tekende voor de fotografie. De film wordt ingeleid door Bryan Brown.

Twisted: Directly from My Heart to You

1996 | Sciencefiction, Thriller

Australië 1996. Sciencefiction van Catherine Millar. Met o.a. Kimberley Davies, Gary Day, Simon Westaway, Salvatore Coco en Maria Deane-Johns.

Betty (Davies), een wereldvreemde sensuele jonge vrouw, schiet koelbloedig en schijnbaar zonder reden, enkele wetenschappers neer. Juist voordat deze sterven herkennen de slachtoffers haar. Met John Berryman (Westaway) mislukt het haast, maar toch slaagt ze erin hem te doden. Op dat ogenblik belt een pizzabesteller (Coco) aan, die ze ook neermaait. Haar opdrachtgever, Hart Lowell (Day), is niet erg gelukkig met de dode pizzaman. Berryman was haar laatste opdracht. Dan ontdekt Betty de waarheid over zichzelf: ze is een androïd en staat op het punt vernietigd te worden. Een eigenaardige kruising tussen NIKITA en BLADE RUNNER met een koel en afstandelijk hoofdpersonage. Dit laatste werkt bijzonder intrigerend. De spanning wordt erin gehouden tot de onverwachte climax. Het scenario werd geschreven door Louis Noura. Achter de camera nam James Bartle plaats. Ingeleid door Bryan Brown.

Twisted: Dancing Partners

1996 | Thriller

Australië 1996. Thriller van Ian Gilmour. Met o.a. David Webb, Noni Hazlehurst, Matilda Brown, Treffyn Koreshoff en Cary Witaker.

Anne (Hazlehurst) en Clive (Webb), de ouders van John (Korshoff) en Fiona (Brown) en ooit een populair dansduo van de Ballrooms, zijn gescheiden en zoals alle twee weken brengen de kinderen de zaterdag door bij papa. In de eetkamer vinden ze een handtas en dit doet hen vermoeden dat hun vader een nieuwe vriendin heeft. Clive gaat niet in op hun vraag en geeft hen, zoals gewoonlijk dansles, iets waaraan John een hekel heeft. Als John de slaapkamer betreedt wordt zijn vader razend. Zijn stemming verbetert er niet op als hij verneemt dat ze weldra gaan verhuizen omdat mama's nieuwe vriend overgeplaatst wordt. Als Anna de kinderen komt halen komt het tot een fikse ruzie. Weinig spannende thriller met een ronduit idiote climax. Vanaf het begin wordt een dreigende sfeer opgebouwd, maar deze lost compleet op naar het einde toe. Acteerdebuut van Matilda Brown, het dochtertje van Bryan Brown en Rachel Ward. Graeme Nixon schreef het scenario en James Bartle stond in voor de fotografie. De film wordt ingeleid door Bryan Brown.

Twisted: Cold Revenge

1996 | Thriller, Actiefilm

Australië 1996. Thriller van Daniel Krige. Met o.a. Dee Smart, Robert Mammone, Ken Bromlow en Daniel Krige.

Judy (Smart) geeft huurmoordenaar Steven Gaines (Mammone) de opdracht om haar broer te doden. Ze begeven zich samen naar diens huis, maar onderweg valt de wagen stil. Er werd suiker in de benzinetank gedaan. Het komt tot hevige spanningen tussen de paranoïde Gaines en de nuchtere Judy. Niets verloopt volgens plan en met elke verrassing wordt Gaines zenuwachtiger. Knap opgebouwde oefening in suspense. Niets verloopt zoals verwacht in deze spannende thriller, waarbij het vooral gaat om de relatie tussen de huurmoordenaar en zijn opdrachtgeefster. De man kan elk ogenblik ontploffen, maar het meisje blijft er doodkalm onder. Sterk scenario van regisseur Krige zelf, waarin weinig gebeurt, maar waarvan de sfeer met elke scène broeieriger wordt. Achter de camera stond James Bartle. Bryan Brown leidt de film in.

Twisted: Borrowing Bazza

1996 | Thriller, Komedie

Australië 1996. Thriller van David Caesar. Met o.a. Bruce Spence, Barry Crocker, Richard Carter, Justin Case en Mark Connolly.

Colin Condon (Spence), een kunstschilder die ooit als beloftevol bestempeld werd, zit zonder inspiratie en dus ook zonder succes. Hij schilderde zojuist het portret van een populaire politicus, dat hij wil insturen voor een belangrijke wedstrijd die hem op slag terug bekend kan maken. In een vlaag van verbittering zet hij het mes in zijn eentonige landschappen. Per ongeluk vernietigt hij ook het portret. Nu moet hij het schilderij binnen de drie dagen opnieuw maken, maar er is een probleem: zijn model is onverwacht overleden en hij maakt nooit schetsen of foto's. Radeloos bedenkt hij eensklaps dat er maar een oplossing is voor zijn probleem. Leuke, maar weinig overtuigende, komische thriller die gul knipoogjes uitdeelt naar bekende films in het genre. Spence is chaotisch genoeg om de kijker het geheel te doen slikken, maar nadenken mag je niet over het scenario van Duncan Ball, want dan vallen alle onlogische wendingen te erg op. James Bartle stond achter de camera. Zoals steeds is Bryan Brown de gastheer.

Dead Heart

1996 | Drama, Misdaad, Thriller

Australië 1996. Drama van Nick Parsons. Met o.a. Bryan Brown, Ernie Dingo, Angie Milliken, Aaron Pedersen en Lewis Fitz-Gerald.

Omdat debuterend regisseur Parsons zijn scenario niet kon slijten voor een film, werkte hij het om tot een toneelstuk. Na het theatersucces vond hij Brown bereid de film te produceren en de hoofdrol te aanvaarden. Dus bewerkte Parsons zijn stuk opnieuw, maar nu weer als filmscenario. De sporen van de schouwburg zijn er nog steeds, maar dit is beslist niet hinderlijk. Het verhaal is gesitueerd in Wala Wala, een kleine gemeenschap ten Westen van Alice Springs, midden in Australi[KA3]e, het onvruchtbare en dorre hart, waar men op het vijfde continent naar refereert als `dead heart`. Centraal staat politieman Ray Lorkin (Brown) die de orde handhaaft en op zijn manier rekening houdt met de eeuwenoude gewoontes en de gebruiken van de oorspronkelijke bewoners, de aborigines (om het populair en oneerbiedig uit te de drukken de Papoea`s van Australi[KA3]e). Hoewel de blanken in de minderheid zijn, hebben ze het toch voor het zeggen. Er zijn aborigines die de kloof tussen hun overheersers en hun eigen mensen willen overbruggen en in de film is dat de zwarte predikant David (Dingo), maar er zijn ook rebellerende jongeren - die de macht en welvaart van de blanken zelf willen bereiken, terwijl ze minachting voor hun eigen cultuur hebben. Macho Tony (Pedersen) is er zo eentje. Lorkins assistent is Billy (Charlton), uiteraard een aborigine, die dus succesvol `ge[KA3]integreerd` is in de blanke maatschappij, maar harteloos door zijn baas geofferd wordt als daarmee de vrede bewaard kan worden: Billy krijgt een houten spies door zijn dijbeen als een gevangene zich in zijn cel heeft opgehangen. De blanken zijn goed bedoelende lieden, maar soms zijn ze arrogant door hun superieure gevoelens en tegelijkertijd onkundig: Kate (Milliken) is zo`n perfect voorbeeld. Ze is de verveelde echtgenote van schoolmeester Les (Fitz-Gerald), moeder van twee kinderen en een burgerlijke trut met een aardig kopje, die zich laat verleiden door Tony. Wat zij niet weet, is dat het bedrijven van de liefde in de vrije natuur op een door rotsen beschutte plek, de ontheiliging is van een plaats, waar jongens ingewijd worden in de volwasenheid. Tony betaalt hiervoor met zijn leven en Ray zit met een lijk zonder sporen van geweld, terwijl hij aanvoelt met een misdaad te maken te hebben die hij niet kan oplossen. De media krijgen lucht van de zaak en komen erop af. Parsons' filmdebuut is een fraaie verzameling van overtuigende karakterstudies met de juiste dosering van spanning en hartstocht. Het spel, zowel van de hoofd- als bijrollen, is geloofwaardig en goed. Het camerawerk van James Bartle is sfeervol en bevat prachtige opnames met wijdse beelden. Zou gebaseerd zijn op een ware gebeurtenis in de jaren 1930. Kortom allemaal ingrediënten om naar een interessante en boeiende film te kijken tegen een exotisch decor, al is de finale niet bepaald optimistisch. Beslist een aanrader. Atlab color, Dolby.

Hotel Sorrento

1995 | Komedie

Australië 1995. Komedie van Richard Franklin. Met o.a. Caroline Goodall, Caroline Gillmer, Tara Morice, Joan Plowright en Ray Barrett.

De in Engeland wonende Australische Meg Moynihan (Goodall) werd genomineerd voor de prestigieuze Booker-Prize voor haar roman Melancholy. In haar geboortestadje Sorrento, Australi[KA3]e, wordt het boek minder gunstig ontvangen, zeker door haar zusters Pippa (Morice), die in Amerika woont, maar nu in haar geboortestadje is om voor rekening van haar bedrijf hier een sandwichbar-keten op te zetten, en Hilary (Gillmer), de enige die ter plekke bleef. Haar man is dood en nu zorgt ze voor haar vader (Barrett) en haar zoon (Thomas). Wanneer ook Meg overkomt zijn de drie zusters voor het eerst sinds jaren weer samen, maar vormen ze nog wel een geheel? Zalige personages, w.o. ook nog toeriste Marge (Plowright) en haar vriend/journalist Dick (Hargreaves), evolueren in een dramatische culturele schok met mensen die voortdurend veranderen voor je ogen. Geen actiefilm, maar een prent met levende personages met al hun zwakheden, ijdelheden, leugens, hoop en depressies. Over heel de lijn schitterend vertolkt. Franklin en Peter Fitzpatrick baseerden hun scenario op een toneelstuk van Hannie Rayson. Dromerige fotografie van Geoff Burton. Ook bekend als SORRENTO BEACH. Dolby S.R. Digital.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Helen Watts op televisie komt.

Reageer