Michael Matthews: regie en cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Love and Monsters

2020 | Actie, Avonturenfilm, Komedie

Verenigde Staten 2020. Actie van Michael Matthews. Met o.a. Dylan O'Brien, Jessica Henwick, Michael Rooker, Dan Ewing en Ariana Greenblatt.

Joel Dawson (Dylan O'Brien, bekend van de Maze Runner-trilogie) is een van de spaarzame overlevenden van de apocalyps. Sinds zeven jaar woont hij in een ondergrondse bunker, waar hij schuilt voor de reusachtige monsters die de planeet hebben overgenomen. Aangezien hij nogal bang is aangelegd zet hij nooit een voet buiten de deur, maar dat verandert als hij ontdekt dat zijn jeugdliefde nog in leven is. Vermakelijke avonturenfilm die zichzelf niet al te serieus neemt, met mooie special effects (genomineerd voor een Oscar) en komische bijrollen van o.a. Michael Rooker. Opmerkelijk: voor de verandering eens niet gebaseerd op een young adult-roman of stripboek.

Luba

1991 | Drama, Oorlogsfilm, Experimenteel

Nederland​/​​Argentinië 1991. Drama van Alejandro Agresti. Met o.a. Elio Marchi, Bozena Lasota, Adrian Brine, Michael Matthews en Viveca Lindfors.

Eerste helemaal in Nederland geproduceerde en opgenomen film van de Argentijn Agresti, gesitueerd in Rotterdam, anno 1941, met Marchi als Argentijns schrijver-uitvinder-politiek-vluchteling die in een bordeel bij hoertje Lasota een toevluchtsoord vindt en er een dramatische nacht doorbrengt. Hij filosofeert veel, Brine is de bordeelbaas. Veel sfeer maar weinig verhaal.

Alissa in concert

1990 | Komedie, Muziek, Experimenteel

Nederland 1990. Komedie van Erik van Zuylen. Met o.a. Frances-Marie Uitti, Michael Matthews, Pim Lambeau, Johan Leysen en Jacques van Heijningen.

Experimentele film waarin de bekende celliste Uitti met haar onafscheidelijk instrument de wereld afzoekt naar haar minnaar, de Amerikaanse acteur Matthews, die vier rollen speelt. Ook Leysen speelt drie verschillende rolletjes en Lambeau is een soort ceremoniemeester. Maar de acteurs hebben het moeilijk om iets zinnnigs uit hun mond te krijgen. Gelukkig is er de fotografie van de jonge maar getalenteerde Argentijn Alejandro Agresti die met nerveuse camerahoeken van het ordinaire naar het fantastische of van het tragische naar het komische (?) wipt.