Pietro Biondi: cast.
Er zijn 9 films gevonden.

Commissario Montalbano : La voce del violino

2000 | Misdaad, Mysterie

Italië 2000. Misdaad van Alberto Sironi. Met o.a. Luca Zingaretti, Katharina Böhm, Peppino Mazzotta, Biancamaria D'Amato en Mario Erpichini.

Commissario Montalbano : La forma dell'acqua

2000 | Misdaad, Mysterie

Italië 2000. Misdaad van Alberto Sironi. Met o.a. Luca Zingaretti, Katharina Böhm, Peppino Mazzotta, Isabella Sollman en Pietro Montandon.

Commissario Montalbano : Il cane di terracotta

2000 | Misdaad, Mysterie

Italië 2000. Misdaad van Alberto Sironi. Met o.a. Luca Zingaretti, Katharina Böhm, Peppino Mazzotta, Giuseppe Lo Presti en Leopoldo Trieste.

Commissario Montalbano : Il ladro di merendine

1999 | Misdaad, Mysterie

Italië 1999. Misdaad van Alberto Sironi. Met o.a. Luca Zingaretti, Katharina Böhm, Peppino Mazzotta, Guija Jelo en Mouna Noureddine.

La morte di una strega

1995 | Thriller

Italië 1995. Thriller van Cinzia Torrini. Met o.a. Christine Reinhart, Remo Girone, Eleonora Giorgi, Vanny Corbellini en Ida Di Benedetto.

Een persfotograaf, Giovanni Riccardi (Girone) en een vasthoudende inspecteur van politie, Caruso (Pistoia) komen beiden heel dicht bij de oplossing van de moorden - er gebeurt een tweede - maar het zou flauw zijn om te onthullen wie nu de zaak klaart. De verdachten zijn de bewoners van een ouderwets Romeins appartement.

Dopo la tempesta

1995 | Drama

Duitsland​/​​Italië 1995. Drama van Andrea Frazzi, Antonio Frazzi, Antonia Frazzi en Andrea en Antonio Frazzi. Met o.a. Senta Berger, Omero Antonutti, Judith Kernke, Adelmo Togliani en Gudrun Gabriel.

Moord op een 15-jarig meisje in hautaine Romeinse kringen van jeugdige ballen en kwallen, die kunnen liegen dat het gedrukt staat. Moeder Sara Renzi (Berger) gelooft niet dat haar 18-jarige zoon Matteo (Rocco) een moordenaar is.

Amo, non amo

1979 | Drama

Italië 1979. Drama van Armenia Balducci en Armenia Balducci. Met o.a. Jacqueline Bisset, Maximilian Schell, Terence Stamp, Monica Guerritore en Gian Luca Venantini.

Een bourgeoise probeert na tien jaar huwelijk een nieuw leven te beginnen met een minnaar en begint bovendien een zelfstandige carri[KA2]ere, maar ze merkt dat ze in haar relatie met mannen in steeds dezelfde fouten vervalt. Glamour-milieu en strandlocaties contrasteren in deze interessante debuutfilm met een kritische visie op de oppervlakkige en passieve heldin. (De Amerikaanse versie probeert de heldin in een nieuwe montage van 102m sympathieker te maken, compleet met sentimentele songs van Burt Bacharach en Paul Anka, waardoor de strekking wezenloos wordt.) Bisset speelt trefzeker, maar wordt overtroffen door de ironische Guerritore als rivale/vertrouwelinge. Oorspronkelijk uitgebracht in de USA als I LOVE YOU, I LOVE YOU NOT.

Le Mani sporche

1978 | Drama

Italië 1978. Drama van Elio Petri. Met o.a. Marcello Mastroianni, Giuliana de Sio, Giovanni Visentin, Massimo Foschi en Anna Maria Gherardi.

De leider van een communistische verzetsgroep wil onderhandelen met zijn tegenstanders en moet daarom geliquideerd worden door een jonge idealist die eerst zijn vertrouwen probeert te winnen. Uiteindelijk zal hij hem doden op de onware verdenking van een verhouding met zijn vrouw en worden de verfoeide compromissen als officiële partijprincipes aangenomen. Deze zorgvuldig gemaakte en vooral door Mastroianni als de gedesillusioneerde Hoederer goed geacteerde tv-film naar Sartres Les mains sales, is door het ontbreken van een eigen, inhoudelijke interpretatie gedateerder dan het stuk verdient, maar blijft toch boeien.

Sospetto, Il

1974 | Thriller, Drama

Italië 1974. Thriller van Francesco Maselli. Met o.a. Gian Maria Volonté, Annie Girardot, Renato Salvatori, Gabriele Lavia en Bruno Corzzari.

Het centraal comité van de ontbonden Italiaanse communistische partij is in de jaren dertig naar Frankrijk uitgeweken en onderhoudt van daaruit contacten en bereidt ontsnappingen voor. Een eenvoudig lid van de organisatie komt naar Frankrijk en rond hem wordt de suggestie gewekt dat hij een vooraanstaand leider is, om zo een eventuele infiltratie van fascistische spionnen te ontdekken. De film stelt het conflict tussen individueel belang en groeps- of ideologisch belang boeiend aan de orde, maar heeft een onevenwichtige bouw met een didactisch eerste helft en een uitvoerige dialoog om vervolgens het accent naar de thriller te verleggen.