Lise Fjeldstad: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Brennende blomster

1986 | Familiefilm

Noorwegen 1986. Familiefilm van Eva Dahr en Eva Isaksen. Met o.a. Lise Fjeldstad en Torstein Hølmebakk.

In de leuke jaren 1960-1970 moet een jongen bloemen brengen bij een geheimzinnige dame, die erg belangrijk voor hem wordt, waardoor hij bijna zijn vriendinnetje vergeet. Hartelijke en geestige jeugdfilm.

Liten Ida

1981 | Oorlogsfilm, Drama

Zweden​/​​Noorwegen 1981. Oorlogsfilm van Laila Mikkelsen. Met o.a. Sunniva Lindekleiv, Lise Fjeldstad, Howard Halvorsen, Ellen Westerfjell en Minken Fosheim.

Het zeven-jarige dochtertje van een vrouw die tijdens WO II een relatie met een Duitse soldaat heeft, is evenals haar moeder het doelwit voor afkeer en beledigingen van Noorse dorpelingen. Ze wordt tot D-day naar een oud boerengezin gestuurd. Hoewel ze had gehoopt op vrede, wordt ze bij thuiskomst het slachtoffer van ongeremde wraakgevoelens. Deze debuutfilm, naar de autobiografische roman van Marit Paulsen, weet op opmerkelijke wijze ieder vals sentiment te vermijden en van de in zichzelf gekeerde hoofdrol een 'overleefster-ondanks-alles' te maken. Een prachtige rol van Fjeldstad als de tussen verbittering en ijdele hoop verscheurde moeder. Scenario van Paulsen en Laila Mikkelsen. Camerawerk van Hans Welin en Kjell Vassdal.

Dagny

1977 | Biografie, Historische film

Noorwegen​/​​Polen 1977. Biografie van Haakon Sandy. Met o.a. Lise Fjeldstad, Daniel Olbrychski, Per Oscarsson, Nils Ole Oftebro en Maciej Englert.

Op het eind van de vorige eeuw leefden de Poolse romancier Przybyszowski, de Zweedse toneelschrijver Strindberg en de Noorse schilder Munch gelijktijdig in Berlijn, tijdens welk verblijf de Noorse vrouw van de Pool [KA1]o[KA1]ok verhoudingen had met de twee andere kunstenaars (hoewel Strindberg impotent bleek). Eenmaal in Krakau verliet de Pool haar voor een andere vrouw en pleegde Dagny samen met een nieuwe minnaar zelfmoord. Deze interessante literaire biografie kreeg een oppervlakkig pittoreske verfilming, waarbij de beroemde namen van de personages bepaalde associaties moeten wekken, zonder dat de film hun karakters uitdiept.