Edith Peters: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Reste avec nous, on s'tire

1981 | Misdaad, Komedie

Frankrijk​/​​Italië 1981. Misdaad van Michele Massimo Tarantini. Met o.a. Edwige Fenech, Aldo Maccione, Alvaro Vitali, Giacomo Rizzo en Edith Peters.

Een vreselijk rotzooitje: de politie neemt het op tegen twee elkaar beconcurrerende gangsterbendes. Het recht zegeviert uiteindelijk, maar dan wel op zijn Frans/Italiaans. Zoals gebruikelijk bij een film van Jacques Leitienne is dit weer een opeenhoping van domme en ordinaire grappen (d'r wordt letterlijk tegen Fenech aangepiest, om maar een voorbeeld van het 'fijne' soort humor te geven). Alles rammelt aan deze film, de regie, het acteerwerk en het scenario.

Il bisbetico domato

1980 | Komedie

Italië 1980. Komedie van Castellano en Pippolo. Met o.a. Adriano Celentano, Ornella Muti, Edith Peters, Pippo Santonastaso en Milly Carlucci.

Een boer blijft een verstokt vrijgezel, ondanks de aandrang van zijn huishoudster dat hij een vrouw moet zoeken. Een Milanese schoonheid met autopech doorbreekt zijn isolement en tracht hem met haar verleidingskunsten in te palmen. Hij weerstaat haar, maar volgt haar tenslotte toch naar de stad. De werkzame combinatie van Celentano's opzettelijk primitieve humor met Muti's raffinement veroorzaakte als omgekeerde versie van Shakespeares The Taming of the Shrew een internationale doorbraak. De eindeloze slapstick-finale, waarin de held een basketbalwedstrijd wint, slaat in deze context nergens op. De karikaturale rol van de zwarte huishoudster grijpt terug op de ergste clichés van het vooroorlogse Hollywood.

Cartagine in fiamme

1958 | Avonturenfilm

Frankrijk​/​​Italië 1958. Avonturenfilm van Carmine Gallone. Met o.a. Daniel Gélin, Anne Heywood, José Suarez, Pierre Brasseur en Paolo Stoppa.

Tijdens het beleg van Carthago door de Romeinen wordt de schone Fulvia bedreigd met dood op de brandstapel, maar twee rivalen proberen haar te redden. De idealistische banneling lukt het, maar tijdens de vlucht krijgen ze het Carthaagse leger achter zich aan. Een spektakelfilm met een degelijker scenario en sterkere rolbezetting dan gebruikelijk. Imponerende massascènes compenseren de matte vormgeving.