Liliane Becker: cast.
Er zijn 8 films gevonden.

JCVD

2008 | Fake documentaire, Actiefilm, Komedie

België​/​​Luxemburg​/​​Frankrijk 2008. Fake documentaire van Mabrouk El Mechri. Met o.a. Jean-Claude Van Damme, Hervé Sogne, Valérie Bodson, Zinedine Soualem en François Damiens.

Wat een ironie. De beste film met de Belgische kickbokser/actieheld Jean-Claude Van Damme is een film waarin hij zijn imago op de korrel neemt. JCVD, van de Frans/Algerijnse regisseur Mabrouk El Mechri, is de eerste postmoderne actiefilm. Waarin de 'Muscles from Brussels' zichzelf, roem en het actiegenre aan een kritisch en vaak droogkomisch onderzoek onderwerpt. Hoogtepunt is een zeker tien minuten durende dialoog waarin anti-held Van Damme zichzelf en Hollywood bespreekt, en ondanks enige overacting wel degelijk weet te ontroeren.

Les roues de la fortune

1990 | Familiefilm

België 1990. Familiefilm van Teff Erhat. Met o.a. Pascal Mitevoy, Liliane Becker, Jean-Paul Dermont, Louis Fievetz en Gilbert Charles.

De dertien-jarige Cyrille woont in de streek Namen en droomt ervan, net als al haar klasgenoten, fietskampioene te worden. Een mager thema, waarvoor de regisseur een hele reeks sc[KA2]enes van zeer uiteenlopende inhoud bij elkaar heeft gekregen. Het eindresultaat is een onsamenhangende tv-film, die vele rake toespelingen en een goede observatie van het dagelijks bestaan in het Waalse dorp Hainaut bevat. Niettemin bestaat er een groot risico dat degenen die niet zo ge[KA3]interesseerd zijn in `de kleine koningin` het verhaal al gauw langdradig zullen vinden en afhaken. Overtuigend acteerwerk van Mitevoy (Cyrille), wat minder opgaat voor dat van enige volwassenen.

Ernest Solvay et son oeuvre

1979 | Biografie

België 1979. Biografie van Jean Brismée. Met o.a. Michel de Warzée, Roger Dutoit, Renée Fonck, Liliane Becker en Jules-Henri Marchant.

Het leven en werk van deze avontuurlijke scheikundige, tevens liberaal, voor zijn tijd vooruitstrevend politikus, filosoof, groot mensenvriend en oprichter van de multinational en een industriële dynastie. Een tv-film, die met aardig wat financiële middelen werd vervaardigd, door een deskundige op wetenschappelijk gebied. Vandaar het nauwgezette en zorgvuldig geconstrueerde tijdsbeeld. In de begeleiding van de acteurs is het project minder geslaagd. Hoewel Warzée overtuigend is als Solvay, is Becker zoals altijd onverdraaglijk, en denkt Rensonnet dat hij op het toneel staat.

Mariages

1977 |

België 1977. Teff Erhat. Met o.a. Chantal Nobel, Jean-Pierre Dauzun, Jean-Marie Deblin, Roger Dutoit en Nadia Gary.

Een verfilming van een roman uit 1936 van Charles Plisnier die in 1896 in Ghlin geboren werd, ofwel een meedogenloze en afschrikwekkende beschrijving van de schijnvrome zeden en sociale gebruiken binnen het bourgeois-milieu van toen met dialogen van Jos[KA1]e-Andr[KA1]e Lacour, die opvallend trouw blijft aan de strekking van het boek. De tekst is dus koning, de film iets te demonstratief. Daarentegen uitstekend spel en originele decors. Het verhaal betreft de dynastie van een schoenenfabriek in de provincie. De dochter van fabrikant Fraigneur (Deblin), Fabienne (Nodel) en zijn zoon Maxime (Dauzun) zijn het middelpunt van de verwikkelingen. De titel verwijst naar hun favoriete tijdsverdrijf. Wordt ook in twee delen uitgezonden, deel een: FABIENNE, deel twee: MAXIME.

Bauduin des mines

1977 | Drama

België 1977. Drama van Michel Jakar. Met o.a. Christian Barbier, Anouk Ferjak, Jean-Marie Deblin, Liliane Becker en Georges Pirlet.

November 1938. De Waalse mijnstreek. Degene die de kolenmijnen in handen heeft, bijgenaamd Bauduin-des-Mines, heerst als een tiran over zowel zijn familie als zijn arbeiders. Een langdurige staking breekt uit. Wanneer de zoon van de baas met vijf mijnwerkers stiekem naar beneden is afgedaald voor een klus, breekt er brand uit. Hoewel het in dezelfde tijd speelt en dezelfde sfeer heeft als BORINAGE van Henri Storck en Joris Ivens, raakt de filmer verstrikt in zijn scenario, dat voortdurend aarzelt tussen een mijnwerkersdrama van Zola en een schematische schets van de maatschappij vanuit linkse optiek. Wisselvallig acteerwerk en veel bla-bla-bla.

Métro Luxembourg

1975 | Drama, Romantiek

België 1975. Drama van Teff Erhat. Met o.a. Guy Barbier, Nicole Colchat, Liliane Becker, Jean-Paul Dermont en Marcel Josz.

Een verfilming van Jill Hyem van zijn eigen roman A Shape like Piccadilly, verplaatst naar genoemd metrostation, waar de vreemde houding van een jongeman een jonge bibliothecaresse intrigeert. Ze komt erachter dat hij kan lezen noch schrijven en, uiteraard, neemt zij deze taak op zich. Of deze romancier is een slechte bewerker of wel zijn boek stelt niets voor of - en dat is meer waarschijnlijk - het leuke gaat eraf na het oversteken van het Kanaal. Hoe dan ook, de verveling slaat gauw toe door het gebrek aan tempo en ideeën aangaande de regie. De acteurs hebben gewoon pech en kunnen er verder ook niets aan doen.

Alice, ne pas toucher

1973 | Drama

België 1973. Drama van Jean-Pierre Berckmans. Met o.a. Odette Laurent, Patrick Roegiers, Chantal Pelletier, Paul Clairy en Liliane Becker.

Een jonge filmmaker die bij een auto-ongeluk om het leven is gekomen, laat een onvoltooid portret van een jonge vrouw achter waaraan hij jarenlang gewerkt had. In aanwezigheid van de betreffende vrouw proberen zijn medewerkers van de losse elementen een samenhangend geheel te maken. Het betreft hier zeker een ambitieus voornemen, maar de uiteindelijke film is pretentieus, moeizaam en wordt vooral beheerst door diverse invloeden, waaronder de films van Alain Resnais en Marguerite Duras.

Le coup du soir

1972 | Misdaad

Frankrijk 1972. Misdaad van Jean-Pierre Berckmans. Met o.a. Christian Barbier, Janine Cherel, Michèle Goers, Jacques Dhondt en Raymond Loyer.

Een verfilming van de misdaadroman van Paul Kinnet over een onderzoek van inspecteur Servais (Barbier) in een bosdorpje in de Ardennen, waar twee personen met bijlslagen om het leven zijn gebracht. Een klassieke misdaadfilm, die over een goed draaiboek kon beschikken en met fraaie, in zwart-wit opgenomen (Maurice Raymaekers) landschappen, maar die ook overduidelijk met een gebrek aan ideeën te kampen had. Vrij onbekende acteurs -en ook dat is te merken want soms lijken het wel amateurs- met uitzondering van Barbier die deze keer stomvervelend is door zijn onverbiddelijke opstelling.