Antonio Vico: cast.
Er zijn 19 films gevonden.

Vado, vedo e sparo

1968 | Western

Spanje​/​​Italië 1968. Western van Enzo Girolami. Met o.a. John Saxon, Antonio Sabàto, Frank Wolff, Leo Anchóriz en Agata Flori.

Drie avonturiers overvallen een postkoets en maken een grote som geld buit. Onderlinge verdeeldheid resulteert in chaotische gevechtstaferelen. Er is geanimeerd acteerwerk te zien in deze ontstellend clichématige spaghetti-western. Girolami regisseert als Enzo G. Castellari. Scenario van Augusto Finocchi en Vittorio Metz. Camerawerk van Alejandro Ulloa. Ook bekend als I TRE CHE SCONVOLSERO IL WEST, I CAME, I SAW, I SHOT en DIE DREI DIE DEN WESTEN ERSCHŸTTERTEN.

La revoltosa

1963 | Komedie, Musical, Muziek

Spanje​/​​Mexico 1963. Komedie van José Díaz Morales. Met o.a. Teresa Lorca, Germán Cobos, Antonio Vico en Tomás Blanco.

Morales draait zijn kaskraker uit 1949 opnieuw, maar vervalt in herhaling. Het werd geen succes, hoewel hij in kleur filmde, wat de voornaamste reden voor deze remake was. Het scenario is van Fernando Merelo, Ricardo Toledo en regisseur Morales naar het gelijknamige stuk van Carlos Fernández Shaw en José López Silva. Het camerawerk is van Francisco Marin.

Les bijoutiers du clair de la lune

1958 | Romantiek

Frankrijk​/​​Italië​/​​Spanje 1958. Romantiek van Roger Vadim. Met o.a. Brigitte Bardot, Pepe Nieto, Alida Valli, Maruschi Fresno en Stephen Boyd.

Een weesmeisje (Bardot) komt na een verblijf op een kloosterschool bij een oom en tante wonen. De oom heeft een dorpsmeisje tot zelfmoord gedreven, en wordt door de broer van het meisje tot een duel uitgedaagd. De oom verliest hierbij het leven. Bardot wordt verliefd op de broer - die echter de minnaar van haar tante blijkt te zijn - en helpt hem te vluchten. De jaloerse tante stuurt de politie achter hen aan. Vadim kan niet goed overweg met dit romantische verhaal. Sterk spel van Valli, Boyd en Bardot zijn minder overtuigend.

El Batallón de las sombras

1957 | Drama

Spanje 1957. Drama van Manuel Mur Oti. Met o.a. Rolf Wanka, Tony Soler, Antonio Vico, Alicia Palacios en Albert Lieven.

De film verbeeldt de dromen, verwachtingen en hartstochten van de bewoners van een flatgebouw. Een pretentieuze maar zeker geen slechte film, met een zeer goede rolbezetting zeker voor de Spaanse film uit die tijd.

Mi tio Jacinto

1956 | Familiefilm, Avonturenfilm, Komedie

Spanje 1956. Familiefilm van Ladislao Vajda. Met o.a. Pablito Calvo, Antonio Vico, Jose Marco Davo en Mariano Azana.

Een weesje dat wordt opgevoed door zijn oom, een aan lager wal geraakte toreador, zorgt in feite vindingrijk voor hun beider levensonderhoud. Een come-back in de arena, waar zij zo op hoopten, wordt een catastrofe, maar hun saamhorigheid doet hen de toekomst trotseren. Het goede spel van Vico als de oom en het vermijden van misplaatste rooskleurigheid maken dit een genietbaarder film dan het succes MARCELINO PAN Y VINO, al lijkt de rol van de kleine Pablito vooral bedoeld om de toeschouwer te vertederen.

Suspenso en comunismo

1955 | Komedie

Spanje 1955. Komedie van Eduardo Manzanos. Met o.a. Antonio Vico, Alfredo Mayo, Juanjo Menéndez en Julia Caba Alba.

Drie communistische spionnen komen in Spanje aan met terroristische bedoelingen, maar uiteindelijk vestigen ze zich in het land. Een achterlijke en beschamende komedie, die midden in de koude oorlog opgenomen werd.

Marcelino, pan y vino

1955 | Familiefilm, Fantasy

Spanje 1955. Familiefilm van Ladislao Vajda. Met o.a. Pablito Calvo, Rafael Rivelles, Juan Calvo, Antonio Vico en Fernando Rey.

Een vondeling wordt grootgebracht in een Franciscanerklooster, waar hij ondanks de zorg van de broeders zich toch vaak eenzaam voelt, tot hij vriendschap sluit met een levensgroot Christusbeeld. Dit doet zijn wens - hereniging met zijn moeder - in vervulling gaan. De humoristische typering van het kloosterleven en de niet al te schattig aangedikte spontaniteit van de kleine Pablito maken dit religieuze sprookje ook genietbaar voor diegenen die aan de strekking zelf geen boodschap hebben. Scenario van Ladislao Vajda en José-Maria Sanchez Silva.

Novio a la vista

1954 | Komedie

Spanje 1954. Komedie van Luís Garcia Berlanga. Met o.a. Josette Arnó, Jorge Vico, José María Rodero en Antonio Vico.

Aan het begin van deze eeuw gaat een jong meisje in gezelschap van haar ouders naar een mondain strand om een geschikte verloofde te vinden. Een van de eerste en meest sarcastische films van Berlanga, geschreven naar aanleiding van een thema van de grote Edgar Neville.

La Ironía

1954 | Komedie

Frankrijk​/​​Spanje 1954. Komedie van Edgar Neville. Met o.a. Fernando Fernán-Gómez, Cecile Aubry, Antonio Vico, Irene Caba Alba en Carmen de Lirio.

De reacties van verschillende personen die op een dag een portefeuille vol geld vinden met daarin de naam en het adres van de eigenaar. Een zeer sympathieke film bestaande uit sketches, die een fantastische vertolking kent. Toch wordt deze produktie niet gerekend tot een van de beste titels van deze regisseur.

Lluvia de hijos

1947 | Komedie

Spanje 1947. Komedie van Fernando Delgado. Met o.a. Raúl Cancio, Miriam Day en Antonio Vico.

Een onvruchtbare vrouw besluit een baby van haar buurvrouw te 'huren' om die als haar eigen kind aan haar man voor te stellen, wanneer die van zijn werk in het buitenland terugkomt. Een zeer behoorlijke komedie die echter door slechte acteurs gespeeld wordt.

Su hermano y él

1941 | Romantiek

Spanje 1941. Romantiek van Luis Marquina. Met o.a. Antonio Vico, Blaaca de Silos en Concha Catalá.

Een jonge vrouw twijfelt met welke van twee broers ze moet trouwen. Eerlijk gezegd een beschamende film.

Fortunato

1941 | Komedie

Spanje 1941. Komedie van Fernando Delgado. Met o.a. Antonio Vico, Carmen Carbonell en Luisa Jerez.

De komisch-sentimentele lotgevallen van de ongelukkige Fortunato. Niet de moeite waard om te onthouden.

El difunto es un vivo

1941 | Komedie

Spanje 1941. Komedie van Ignacio F. Iquino. Met o.a. Antonio Vico, Mary Santamaría, Teresa idel en Alberto L..

Een getrouwde man doet alsof hij dood is door zich te doen als een ander en daarmee de liefde van zijn vrouw te herwinnen. De derde speelfilm van Iquino, een zeer vermakelijke komedie die een kassucces werd.

Los 4 robinsones

1939 | Komedie

Spanje 1939. Komedie van Eduardo G. Maroto. Met o.a. Olvido Rodríguez, Antonio Vico, Mary Santpere en Pepe Gallego.

De film beschrijft de de tegenslagen van vier fuifnummers en de kwajongensstreken die ze uithalen om hun uitstapjes voor hun vrouwen geheim te houden. Een acceptabel blijspel.

Mariquilla terremoto

1938 | Komedie, Musical

Spanje​/​​Duitsland 1938. Komedie van Benito Perojo. Met o.a. Estrellita Castro, Antonio Vico, Ricardo Merino en Vicente Soler.

De opkomst van de beroemde zangeres Mariquilla Terremoto. Een van de drie films die Benito Perojo tijdens de Spaanse burgeroorlog realiseerde als co-produktie met Nazi-Duitsland.

El Genio alegre

1936 | Komedie

Spanje 1936. Komedie van Fernando Delgado. Met o.a. Rosita Díaz Gimeno, Fernando Fernández de Córdoba, Antonio Vico, Leocadio Alba en Alberto Romea.

Een ontroostbare weduwe krijgt haar vrolijke nicht op bezoek. Een luchtige komedie naar een toneelstuk van de gebroeders Alvarez Quintero, waarvan vervolgens een middelmatige herverfilming gemaakt is.

El Malvado Carabel

1935 | Komedie

Spanje 1935. Komedie van Edgar Neville. Met o.a. Antonita Colomé, Ana de Siria, Antonio Vico en José Santpere.

Een ten onrechte ontslagen employé vervalt tot misdaad. Een verfilming van de roman van Wenceslao Fernández Flórez. Een komedie met een sterk einde, maar niet een van de beste films van Neville.

Patricio miró una estrella

1934 | Komedie

Spanje 1934. Komedie van José Luis Sáenz de Heredia. Met o.a. Antonio Vico, Rosita Lacasa, Manolo París en Manuel Arbó.

Een ongelukkige employée koestert een hevige platonische liefde voor een filmster. Een curieuze cinefiele komedie, die ongebruikelijk was voor de toenmalige Spaanse cinema en die tevens het debuut vormde voor regisseur en hoofdrolspeler.

La Hija del penal

1934 |

Spanje 1934. Eduardo G. Maroto. Met o.a. Antonio Vico, Blanca Negri, Carmen de Lucio en José Calle.

Twee plattelandsjongeren vechten om een vrouw. Een parodie op de traditionele feuilletons, gemaakt door een expert op dat gebied.