Frank Konigsberg

Producer

Frank Konigsberg is producer.
Er zijn 12 films gevonden.

Living in Fear

2001 | Mysterie, Thriller

Verenigde Staten 2001. Mysterie van Martin Kitrosser. Met o.a. Marcia Cross, William R. Moses, Daniel Quinn, Katherine Helmond en John Saxon.

Chuck Hausmann en Rebecca zijn nog maar net getrouwd als ze naar Chucks geboorteplaats moeten terugkeren omdat Chucks vader overleden is. Ze merken dat het er wemelt van mensen die nog een rekening te vereffenen hebben met de overledene; Chucks oude heer zou hen bezwendeld hebben voor een kwart miljoen dollar met dubieuze beleggingen. Het duurt niet lang of de lijken stapelen zich op, terwijl Rebecca ontdekt dat Chuck ooit verpleegd werd in een psychiatrische inrichting. Deze C-film, die begint als een aardige Agatha Christie wie-is-de-dader, maakt door zijn cliché-aanpak onmiddellijk duidelijk wie de boosdoener is.

Like Mother, Like Son: The Strange Story of Sante and Kenny Kimes

2001 | Thriller, Misdaad

Verenigde Staten 2001. Thriller van Arthur Allan Seidelman. Met o.a. Mary Tyler Moore, Robert Forster, Gabriel Olds, Jean Stapleton en Ken Radley.

Deze film is gebaseerd op een ware gebeurtenis. Sante Chambers (Moore) is de dochter van een prostitu[KA1]ee en werd op straat grootgebracht. Ze lijdt aan kleptomanie en heeft een kleinkriminele inslag, maar is als vrouw niet onaardig om te zien. Ze trof voortdurend de verkeerde kerels (die haar mishandelden) en probeert zich er als alleenstaande moeder door heen te slaan met winkeldiefstallen, oplichterijtjes enz. Haar twee jongens zijn Kent (achtereenvolgens Daniel Daperis en Vennell) en Kenny (achtereenvolgens Breden, Jared Daperis en Olds). Dan heeft Sante geluk: ze leert de rijke aannemer Ken Kimes (Forster) kennen, die voor haar valt en tegen het advies van zijn vrienden en familieleden met haar trouwt. Ken behandelt de jongens als zijn eigen zoons, terwijl Sante doorgaat met haar kleine vergrijpen. Op Kenny`s verjaardag wordt ze wegens fraude met creditcards gearresteerd en draait voor vier jaar de bak in. Kent be[KA3]eindigt in die periode de high school, heeft begrepen dat zijn ma niet deugt en neemt dienst in het leger en distantieert zich. Als Sante terug is uit de gevangenis, is Ken overleden en is zij stuurloos. Omdat het geld opraakt, verhuist ze met Kenny naar New York. Ze betrekt haar zoon steeds dieper in haar misdadige praktijken. Ze leert de rijke, bejaarde Irene Silverman (Stapleton) kennen, een weduwe, die een aantal appartementen bezit. Kenny gaat met valse referenties een appartement huren en Sante beraamt de moord op Silverman, wiens testament ze met een ongelooflijke list eerst ten gunste van haar en Kenny verandert. Na de moord wordt Sante met haar zoon door toeval door de FBI gearresteerd en ieder tot meer dan honderd jaar gevangenisstraf veroordeeld. Tot zover het waargebeurde verhaal. Moore heeft haar fans, vooral in het romantische mysterie-genre als de vrouw die met een glimlach een man verovert, maar in deze weinig overtuigende, onopmerkelijke tv- film, is het niks en lijkt zij in de verste verte niet op het monsterachtige wezen, dat de echte Sante was. Veteraan Seidelman heeft de film met grote desinteresse op zijn ruggenmerg geregisseerd, terwijl de ervaren actrice Stapleton en de even gewiekste Forster te kleine rollen hebben om hun talent te kunnen tonen. Het is Moore, Moore en Moore, maar het resultaat gaat van weinig naar minder tot minst. Het scenario van Paul Eric Meyers naar de roman The Mother, the Son and the Socialite is zonder verbeelding geschreven. Het camerawerk is van James Grant. Ook bekend als A MOST DEADLY FAMILY.

Deep in My Heart

1999 | Drama

Verenigde Staten 1999. Drama van Anita W. Addison. Met o.a. Anne Brancroft, Gloria Reuben, Lynn Whitfield, Alice Krige en Jesse L. Martin.

Gerry Cummins, moeder van drie kinderen, wordt in 1961 na een bezoek aan de bioscoop verkracht door een zwarte man. Ze wordt zwanger en 9 maanden later blijkt het kindje niet van haar man Bob te zijn, maar van de verkrachter. Omdat Boston in de jaren '60 verdeeld wordt door ras, besluiten Gerry en Bob de baby, Barbara Ann, op te geven voor adoptie om haar zo een beter leven te geven bij een zwarte familie. Barbara Ann's jeugd is echter verre van stabiel: als ze 7 is wordt ze weggehaald bij haar liefhebbende zwarte pleegmoeder, Corrine, en geadopteerd door een blanke familie. Haar nieuwe ouders begrijpen niet dat ze Barbara Ann hebben beroofd van het enige thuis dat ze ooit heeft gehad en ze wordt een stil, inzichzelf gekeerde tiener. Jaren later, wanneer Barbara Ann zelf moeder is van 5 kinderen, worden er vragen gesteld over haar medische dossier en gaat ze op zoek naar haar biologische moeder en moet ze vrede zien te vinden met haar verleden

The Last Don II

1998 | Misdaad

Verenigde Staten 1998. Misdaad van Graeme Clifford. Met o.a. Jason Gedrick, Kirstie Alley, Joe Mantegna, Danny Aiello en Patsy Kensit.

Dit vervolg over de geduchte misdaadclan haalt de stoutmoedige, intelligente, tegenstrijdige, intu[KA3]itieve, maar zeer corrupte en verrotte Cross De Lena (Gedrick), het achterneefje van Don Domenico Clericuzio (Aiello), voor het voetlicht. Binnen de eerste twintig minuten sterft peetvader Don Domenico, waarop Cross de pater familias wordt. Rivale maffiafamiles openen na de dood van Don Domenico de aanval op het rijk. Niettemin komt Cross aan het hoofd van het misdaadsyndicaat te staan, maar beseft dat hij niet alleen vijanden buiten de organisatie heeft, maar dat er ook een vijfde kolonne binnen aan het werk moet zijn. Zijn gade, een glittersterretje uit Hollywood, vliegt de lucht in door een autobom, die voor hem bedoeld was. Hij zoekt nu een gouvernante voor zijn autistische dochter Bethany (Pill) en hij vindt die in de persoon van Josie Cirolla (Kensit), die in werkelijkheid een informante van de FBI is, en afluistermicrofoons in het huis aanbrengt. Rose Marie (Alley), de dochter van de overleden Don Domenico, is gestoord. Zij heeft een affaire met de wellustige pater Luca Tonarini (Isaacs) en probeert Cross te vermoorden. Deze miniserie bevat seks, geweld, intriges en boeiende personages om de kijker te verlokken, maar de plot is veel te kronkelig. Het scenario is wederom van Joyce Eliason naar de personages uit de roman van Mario Puzo en de regie was ook voor deze tweede keer in handen van Clifford. Het camerawerk is van David Franco. Wordt meestal in twee delen uitgezonden.

The Last Don

1997 | Misdaad

Verenigde Staten 1997. Misdaad van Graeme Clifford. Met o.a. Danny Aiello, Joe Mantegna, Daryl Hannah, Jason Cedrick en Penelope Ann Miller.

De film begint in 1964 als Don Don Domenico Clericuzio (Aiello) zijn zonen en zijn betrouwbare neef Pippi De Lena (Mategna), die zijn sporen als maffiamoordenaar ruimschoots heeft verdiend, naar zijn dochter Rose Mary (als jonge vrouw Hampshire, als volwassen vrouw Alley) stuurt. Zij is op die dag net getrouwd. Zij hebben de opdracht haar man in de huwelijksnacht af te slachten omdat hij een lid is van de concurrerende familie der Santadio`s. Niet veel later worden alle Santadio`s uitgemoord. Don Domenico investeert daarna veel geld in de gokbusiness in Las Vegas en maakt Pippi manager van een groot casino annex hotel. Pippi trouwt met een revuemeisje (Miller). In de jaren 1980 zien we dat Rose Marie (Alley dus) mentaal gestoord is en dat haar zoon Dante een impulsieve moordenaar is geworden, die heel wild te werk gaat en zeer weinig zijn hersens gebruikt tot de grote teleurstelling van zijn grootvader Don Domenico. Ondertussen is Pippi gescheiden en is zijn zoon Cross (Gedrick) van de min of meer illegale gokwereld overgestapt naar de showbizz in Hollywood. Don Domenico leidt later zijn imperium vanuit een chique villa in Long Island, New York. Deze kroniek over de maffia gaat grotendeels over familieproblemen. Het tempo van de film is bij tijd en wijle behoorlijk traag en het spel van sommige rollen houdt niet over. Het scenario van Joyce Eliason zit goed in elkaar en is beslist een getrouwe bewerking van de roman van Mario Puzo. Uitstekend camerawerk van Gordon C. Londsdale en de regie van Clifford is vast en zeker, maar het resultaat haalt het bij geen enkele THE GODFATHER-film. Werd een jaar later vervolgd door THE LAST DON II, die gelukkig een uur korter is. Wordt meestal in drie delen uitgezonden.

The End Of Eden

1996 | Romantiek, Drama

Verenigde Staten 1996. Romantiek van Graeme Clifford. Met o.a. Jennie Garth, Rob Estes, Polly Holliday, Mike Doyle en Michael Milhoan.

Een succesvolle Newyorkse pianist keert terug naar de mormonengemeenschap waar hij is opgegroeid en verwacht een warm onthaal. Iedereen ziet hem echter als een buitenstaander en *is* achterdochtig. Alleen zijn halfbroer lijkt met hem begaan te zijn, totdat hij diens vriendin afpakt

A Face to Die For

1996 | Film noir

Verenigde Staten 1996. Film noir van Jack Bender. Met o.a. Yasmine Bleeth, James Wilder, Richard Beymer, Robin Givens en Ricky Paull Goldin.

Emily (Bleeth) en haar zus Sheila (West), een verschrikkelijke ijdeltuit, wonen nog bij hun moeder, een zonderlinge, teruggetrokken vrouw. Moeder slijt haar dagen voor de buis, oude Joan Crawford en Bette Davis films in zich opzuigend. Emily heeft een soort minderwaardigheidscomplex, door een auto-ongeluk waaraan ze een verschrikkelijk litteken in d`r gezicht heeft overgehouden. Ze laat zich maar al te gemakkelijk inpalmen door de handig pratende Alec Dalton (Wilder) die geen onknappe verschijning is, als de Grote Kans in de Liefde. Dalton is echter een grote gore klootzak die haar blinde na[KA3]iviteit uitbuit en het eindigt ermee dat Emily de bak in draait voor een vergrijp dat die lul gepleegd heeft. Bovendien laat Alec haar stikken voor zus Sheila. In de gevangenis sluit ze vriendschap met een zekere Claudia die heel goed is met geldzaken. Een plastische chirurg die prodeo gevangenen behandelt, biedt Emily aan haar misvormde gezicht te herstellen. Ze verlaat de gevangenis met een nieuw en mooi gezicht en noemt zich voortaan Adrian Corday, mode-ontwerpster. Ze zet een zaak op met Claudia die de financi[KA3]ele kant van het bedrijf doet. Alleen de chirurg en Claudia kennen haar geheim. Emily heeft succes, wordt rijk en beroemd. Als iemand haar van vroeger herkent, komt het pijnlijke verleden bij haar naar boven. Omdat ze verbitterd en gekwetst is, wil ze zich wreken op allen die haar het leven zuur maakten. Het spel van de sexy, wel gevormde Bleethe is heel behoorlijk en ze beschikt over veel meer artistiek talent dan haar rol in de populaire tv-serie [KL]Baywatch[KLE] zou doen vermoeden. Het scenario van Duane Poole is gebaseerd op het (niet al te originele) verhaal van medeproducenten Marvin en Mark Werlin en de spanning is goed opgebouwd. Regisseur Bender heeft gezorgd voor een lekker tempo en het camerawerk van Eagle Egilsson mag er zijn.

Children Of The Dust

1995 | Western

Verenigde Staten 1995. Western van David Greene. Met o.a. Sidney Poitier, Michael Moriarty, Joanna Going, Regina Taylor en Hart Bochner.

Een film waar je eens lekker voor kunt gaan zitten en je laten meeslepen door wat je langs het scherm ziet flitsen. Wat hem interessant maakt, is dat zwarten even grote helden of schurken zijn als blanken. Traditionele actie wordt uitstekend toegevoegd aan een op zich al turbulent verhaal waarin trots, romantiek, racisme en wraak de vaste bestanddelen vormen.

The Oldest Living Confederate Widow Tells All

1994 | Oorlogsfilm, Historische film, Drama

Verenigde Staten 1994. Oorlogsfilm van Ken Cameron. Met o.a. Diane Lane, Anne Bancroft, Donald Sutherland, Cicely Tyson en Blythe Danner.

Vlak voordat ze honderd wordt en officieel zal worden gefeliciteerd, overpeinst Lucy Honnicut Marsden (Bancroft), de oudste nog levende weduwe van een soldaat der Zuidelijken, in het bejaardentehuis haar verleden en vertelt aan medebewoner Prof. Thaw (Marshall) over haar jeugd en haar leven als getrouwde vrouw. Hoe ze (dan gespeeld door Lane) op haar veertiende (!) in het huwelijk trad met de vijftig-jarige Capt. William Marsden (Sutherland), die als jongeman had meegevochten in de Amerikaanse burgeroorlog (1861-65). Hij leed aan een oorlogstrauma omdat hij zijn beste vriend verloor in het strijdgewoel. Zij moest zich als tiener waar maken in een volwassen wereld en als echtgenote had ze moeite om de oorlogsfrustraties van haar man te begrijpen. Het Amerikaanse Zuiden rond 1890 is sfeervol vastgelegd en Lane, die van een frivole tiener een gewetensvolle moeder en echtgenote wordt, speelt haar op schitterende wijze. De acteerprestaties staan op een hoog peil, maar de make-up liet het afweten wat het ouder worden betreft van bepaalde personages. Bekroond met niet minder dan een viertal Emmy Awards voor Beste Vormgeving, Beste Decors, Beste Haarstijl en last but not least Beste Bijrol voor Tyson als Castralia, de slavin en dienstmeid van het gezin Marsden. Het scenario dat goed werd opgebouwd, is van Joyce Eliason naar een roman van Alan Gurganus. Het camerawerk is van Edward J. Pei.

The Devil's Bed

1994 | Drama

Verenigde Staten 1994. Drama van Sam Pillsbury. Met o.a. Nicollette Sheridan, Joe Lando, Adrian Pasdar, Richard Roundtree en Piper Laurie.

Na jaren afwezigheid keert Rowena Eklund (Sheridan) terug naar haar geboortedorp om haar moeder te begraven. Er wordt nog steeds op haar neergekeken omdat niemand weet wie haar vader is. Met de hulp van een sympathieke man (Roundtree) heropent ze de koffieshop van haar overleden moeder. Een jongeman, Sonny Snow (Lando), wordt verliefd op haar tot grote ontsteltenis van zijn moeder, Ellis (Laurie). Zijn broer Jude (Pasdar) komt op de proppen en deze gelukszoeker begint iedereen het leven zuur te maken. Hoewel iedereen dacht dat hij wel een paar centen had, wordt dit heel rap ontzenuwd omdat schuldeisers hem op de hielen blijken te zitten. Al het overbekende sentiment dat men in een pure soap-opera mag verwachten, is zonder valse schaamte aanwezig; het is niet meer dan een driestuiversroman met een fatale afloop. Acteerprestaties zijn ver zoek en naar het einde toe wordt het zelfs lachwekkend. Joyce Eliason schreef het scenario en James Bartle stond aan de camera.

To Save a Child

1991 | Thriller, Horror

Verenigde Staten 1991. Thriller van Robert Lieberman en John Schwarzmann. Met o.a. Marita Geraghty, Pete Kowanko, Shirley Knight, Anthony Zerbe en Janet Moloney.

Universiteitsstudente Isabella (Geraghty) trouwt overhaast met jonge arts Garth (Kowanko). Zij gaan in de buurt van Santa Fe wonen, waar Isabella op bizarre manier door haar schoonouders Lewis en Rinda wordt opgevangen. Het loopt helemaal uit de hand wanneer zij een kind ter wereld brengt dat meteen wordt gekidnapt en voorbestemd om via een geheime ritus `koning` te worden van een rare (heksen) cultus.

Deadly Identity

1991 | Film noir, Thriller

Verenigde Staten 1991. Film noir van Ivan Passer. Met o.a. Mark Harmon, Mimi Rogers, Paul Gleason, Michael Boatman en Cliff De Young.

Daryll McCoughlin (De Young) is spoorloos verdwenen. De politie bakt er maar niets van en zijn vrouw Valerie (Rogers) doet beroep op priv[KA1]e-detective David Shepherd (Harmon) om hem op te sporen. Ze is ervan overtuigd dat Daryll ontvoerd werd en is zeker van zijn trouw, maar David ontdekt al vlug dat hij geen twee zakenreisjes per maand maakte zoals Valerie steeds dacht en dat hij meer geld van zijn bankrekening haalde dan hij toegaf. Nergens is er een spoor van hem te vinden, dus veronderstelt David dat de man zijn naam veranderde en niet wil gevonden worden. Lt. Hank Petkavich (Gleason) twijfelt er niet aan of het verminkte lijk dat hij in de morgue opzoekt dat van Daryll is, maar daar is David niet zo zeker van. In een oude krant vindt hij het overlijdensbericht van Daryll McCoughlin op de leeftijd van zes maanden. Daar haalde de man zijn naam, maar wie was dan de echtgenoot van Valerie? Nadat hij in Hollywood op een enkele uitzondering na enkel routine-klussen in handen kreeg slaagde de Tsjechische regisseur Passer er met deze film in om zijn vroegere inventiviteit terug te vinden. Het verhaal is alles behalve origineel, maar de vertelstijl is ingenieus en verrassend, met een adembenemende climax, en hij haalt het beste uit zijn toch eerder middelmatige acteurs. Een film die ten onrechte haast onbekend is. Andrew Guerdat schreef het scenario en Tony Imi stond achter de camera. Dolby Stereo.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Frank Konigsberg op televisie komt.

Reageer