Raymond Galle: cast.
Er zijn 7 films gevonden.

Madame et ses Peaux-Rouges

1948 | Komedie

Frankrijk 1948. Komedie van Serge T. de Laroche. Met o.a. Arletty, Pierre Dudan, Jean Clément, Louis Florencie en Christian Simon.

Het verhaal van deze film, gebaseerd op het thema van de denkbeeldige reis, biedt een beurtelings komische en droefgeestige toverwereld. Het werd geschreven door Pierre Véry. Het is interessanter dan de slordige, verwarde en qua tempo ongelijkmatige regie, die hier en daar grenst aan amateurisme. Maar er zijn opmerkelijke scènes in de magische sfeer van een afgelegen kasteel, dat tot vakantiekolonie is omgebouwd. Er wordt goed geacteerd door de kinderen, vooral Dudan. Een film die niet zal verouderen, de enige van deze onbekende regisseur. Deze film werd lang verloren gewaand.

Le voleur se porte bien

1948 | Komedie, Misdaad

Frankrijk 1948. Komedie van Jean Loubignac. Met o.a. Jeanne Fusier-Gir, Milly Mathis, Michèle Philippe, André Alerme en Pierre Mingand.

Teneinde zijn vrouw te bewijzen dat zij onnodig bang is, pleegt haar echtgenoot samen met een medeplichtige een zogenaamde inbraak. Het huis is helemaal overhoop gehaald en de politie verdenkt iedereen. Variaties op een thema die bijna tot een tweede thema uitgroeien. Leuke dialogen van Fernand Sardou. Zonder pretenties maar in scène gezet door een vakkundig technicus en iemand die goed met acteurs kan omgaan.

Pour une nuit d'amour

1947 | Drama, Film noir, Misdaad

Frankrijk 1947. Drama van Edmond T. Gréville. Met o.a. Odette Joyeux, Zita Flore, Louise Sylvie, Denise Roux en Roger Blin.

Verfilming van een weinig bekende novelle van Emile Zola. Zeer pessimistische geschiedenis over een misdadige liefde en een lachwekkend offer, verwerkt met gevoel voor sfeer, litotes en suggestie, eigen aan deze regisseur. Verward gedrag in een ondoorgrondelijke en bedreigende samenleving. Een onweerstaanbare charme speelt in op de toeschouwer.

Le Dernier métro

1945 | Avonturenfilm, Misdaad

Frankrijk 1945. Avonturenfilm van Maurice de Canonge. Met o.a. Gaby Morlay, Mony Dalmès, Alexandre Rignault, Fernand Fabre en Maurice Baquet.

Een ongeïnspireerde maar waarheidsgetrouwe verfilming van de roman van Tristan Bernard Mathilde et ses mitaines. Het boek is in dit geval zeker beter dan de film. De regisseur heeft duidelijk veel lopende band-werk gemaakt. Gelukkig is het scenario van hoog niveau, net als de acteerprestaties.

Remontons les Champs-Elysées

1938 | Historische film, Romantiek

Frankrijk 1938. Historische film van Sacha Guitry. Met o.a. Sacha Guitry, Jacqueline Delubac, Lucien Baroux, Jeanne Boitel en Lisette Lanvin.

Een leraar die zelf een verre nazaat van de Lodewijk XV is vertelt scholieren de geschiedenis van Champs Elysées en versiert de officiële historie met roddel en eigen verzinsels. Dit pseudo-historisch fresco heeft cynische ironie en soms verrassende wijsheid in een tekening van verlorengaand idealisme of revolutionair élan.De ijdelheid van Guitry, die zichzelf een hele reeks personages laat spelen, zou onuitstaanbaar zijn zonder zijn esprit en zelfspot.

Club de femmes

1936 | Komedie

Frankrijk 1936. Komedie van Jacques Deval. Met o.a. Danielle Darrieux, Betty Stockfeld, Else Argal, Raymond Galle en Eve Francis.

Op een internaat voor jonge meisjes van goeden huize wordt met strenge discipline de buitenwereld en met name de mannen buiten de deur gehouden. Pogingen om regels te ontduiken, leiden tot intriges en geheimzinnige verwikkelingen en een jongeman slaagt er in travesti in, toch binnen te komen. Deval heeft een aantal geslaagde en repertoire houdende boulevardstukken geschreven, maar is als regisseur-scenarioschrijver aanzienlijk minder geïnspireerd. Wat rest is een document beeld van het 'moderne meisje anno 1936' en een reeks beroemde of toen nog net niet beroemde actrices die inmiddels weer allemaal vergeten zijn, op de negentienjarige Darrieux na.

Le Bossu

1934 | Drama, Komedie

Frankrijk 1934. Drama van René Sti en Alexandre Kamienka. Met o.a. Robert Vidalin, Josseline Gael, Samson Fainsilber, Raymond Galle en Jacques Varennes.

Derde in de reeks van zes verfilmingen van 1913 tot 1959 tot op heden (waarvan vijf in het Frans) van de beroemde roman van Paul Féval die alle zeer succesvol zijn geweest. Deze is de minst goede. Alledaags verfilmd verraadt hij een onbeholpen interpretatie.