Juliette Faber: cast.
Er zijn 8 films gevonden.

Un ange passe

1994 | Komedie

Frankrijk​/​​België 1994. Komedie van Guy Jorré. Met o.a. Roger Souza, Renée Faure, Jenny Clève, Annick Allières en Juliette Faber.

In een klooster waar nog acht oude nonnen verblijven, heerst een middeleeuws regime. De kloosterlingen zijn ervan overtuigd dat de buitenwereld hen al lang vergeten is. Tot ze bezoek krijgen van klusjesman Souza, die hen laat kennismaken met het opwindende leven buiten de kloostermuren. Saaie tragi-komedie over enkele oude kloosterzusters, die na jaren afzondering, opnieuw kennis maken met de buitenwereld en moeten vaststellen dat dit leven aan hen voorbij gegaan is. Het scenario is vrij gebaseerd op de in België zeer beruchte zaak van de 'Oude Klaren', een zaak die in de pers stukken boeiender was dan in deze draak. Voor de fotografie zorgde Alain Marcoen.

Le chemin perdu

1979 | Drama

Frankrijk​/​​Zwitserland​/​​België 1979. Drama van Patricia Moraz. Met o.a. Charles Vanel, Delphine Seyrig, Magali Noël, Vania Vilers en Clarisse Barrère.

Meisje zoekt met haar jonger broertje troost voor de plichtmatige affectie van haar ouders bij hun grootvader - een militante communist - en zijn vrienden. Na een 1-mei-defilé sterft hij en zoekt zijn vriendin toevlucht bij de zoon van een van de kameraden van weleer, die voor het meisje object van een idealiserende kalverliefde was geworden. In een aantal opzichten boeiende en treffende Zwitserse film, overtuigt in andere aspecten en personages in het geheel niet: de tekening van de ouders, de kreupele bioscoopouvreuse bij wie het meisje ook een toevlucht kan nemen; en heeft ook weinig controle over ritme en tempo, waardoor scènes òf vluchtig worden afgeraffeld òf onnodig worden uitgesponnen zonder relatie tot het belang ervan. Rol van Vanel en zijn entourage compenseren echter het merendeel van de bezwaren.

L' Ombre d'une chance

1973 | Drama, Erotiek

Frankrijk 1973. Drama van Jean-Pierre Mocky. Met o.a. Jean-Pierre Mocky, Jenny Arasse, Marianne Egerickx, Robert Benoît en Roger Lumont.

Een libertijnse veertiger krijgt bezoek van een hem nauwelijks bekende volwassen zoon en diens vriendin. Het meisje voelt zich tot de oudere man aangetrokken, die haar uit onverwachte vaderliefde weerstaat. De ruimdenkendheid van de jongen houdt op waar het zijn vader betreft en conflicten leiden tot een tragedie. Deze relatie-strategie volgens een lange literaire Franse traditie binnen een barok kitsch-decor offert zinnige idee[KA3]en op aan de bioscoopcommercie met (bijna) hard-core momenten die noch met de geschetste situatie noch met de personages daarin te maken hebben, alleen met de concurrentie van andere films.

L' Ecole buissonière

1948 | Komedie, Familiefilm

Frankrijk 1948. Komedie van Jean-Paul Le Chanois. Met o.a. Bernard Blier, Juliette Faber, Édouard Delmont, Edmond Ardisson en Georges Chamarat.

De nieuwe dorpsonderwijzer verwerpt de disciplinaire aanpak van zijn voorganger, maar komt daardoor in conflict met de gemeente-autoriteiten. Als hij erin slaagt om alle leerlingen te doen slagen, zal hij echter gehandhaafd worden. Simpel verhaal kreeg door spontane kinderregie een boeiende authenticiteit, met een uitstekende rol van Blier als de jonge idealist (die door zijn latere ontwikkeling tot humeurige dikkerd nu extra- verrassend werkt). Het onderwerp blijkt na veertig jaar nog steeds actueel.

La Tentation de Barbizon

1946 | Komedie

Frankrijk 1946. Komedie van Jean Stelli. Met o.a. Simone Renant, Juliette Faber, Myno Burnet, François Périer en Daniel Gélin.

Op de aarde gekomen probeert de duivel te stoken tussen twee geliefden maar hun (erg aantrekkelijke) beschermengel steekt daar een stokje voor. Op dit flauwe thema heeft Marc-Gilbert Sauvajon zowel goede dialogen als een degelijke mise-en- scène gemaakt. De film zou echter geen enkele indruk maken als de acteurs niet zo sympathiek waren.

Picpus

1943 | Misdaad, Thriller

Frankrijk 1943. Misdaad van Richard Pottier. Met o.a. Juliette Faber, Gabrielle Fontan, Colette Régis, Héléna Manson en Maximillienne.

Er is een moord gepleegd op nummer 162 in de Rue de Picpus. Kort daarop volgen er nog meer, waarvan de moord op Mascouvin (Tissier) een zanger, het opmerkelijkst is, maar die niets te maken lijkt te hebben met de eerste moord. Commissaris Maigret (Pr[KA1]ejean) begint een onderzoek en ontmoet de oude scheepsarts Le Cloaguen (Delmont) die de niet onaanzienlijke gift van tweeduizend Francs gekregen heeft van een rijke Amerikaanse, Sheila Dumont, die hem zeer dankbaar zou zijn. Naar het boek van Georges Simenon Signé Pipcus wat eveneens de werktitel van de film was. Een waar speurdersdrama dat dreigt te verdrinken in de keur van personages. In latere MAIGRET- verfilmingen komt de commissaris dan ook beter uit de verf, maar voor Simenon-Maigret-liefhebbers is deze misdaadfilm een absolute must, die zij onder geen beding mogen missen. Het scenario is van Jean-Paul Le Chanois en het camerawerk is van Charlie Bauer. Werd in het jaar ervoor gedraaid toen het land door de Duitsers grotendeels bezet was om in de late winter van 1943 uit te komen in de donkere zalen. Mono.

Au bonheur des dames

1943 | Drama, Historische film

Frankrijk 1943. Drama van André Cayatte. Met o.a. Albert Préjean, Michel Simon, Blanchette Brunoy, Juliette Faber en Suzy Prim.

Oprichting van warenhuis voor damesconfectie in midden vorige eeuw leidt tot ondergang van kleine modewinkels. Nichtje van geruïneerde winkelier gaat als verkoopster in warenhuis werken en wordt verliefd op directeur, wat jaloezie van diens geldschietster tot gevolg heeft. Aan roman van Zola ontleend verhaal en acteursprestaties blijven boeiend, al heeft regisseur Cayatte in vroege film nog veel te leren.

Les inconnus dans la maison

1941 | Drama, Thriller

Frankrijk 1941. Drama van Henri Decoin. Met o.a. Raimu, Juliette Faber, Jacques Baumer, Lucien Coëdel en Jean Tissier.

Een alcoholische advocaat moet de verloofde van zijn dochter verdedigen in een moordzaak en gaat beseffen dat hij zowel zijn professionele als zijn ouderlijke plichten heeft verwaarloosd. Tijdens de rechtszaak houdt hij een pleidooi voor binnen het gezin veronachtzaamde jongeren. De verfilming van de voor de ontstaansperiode baanbrekende (maar nu overbekende) probleemstelling dankt veel aan de behendige scenariobewerking door H.G. Clouzot van de oorspronkelijke roman van Simenon, de knappe hoofdrol van Raimu en aan de bekwame regie. Opnieuw gefilmd als COP OUT.