Albert Matterstock: cast.
Er zijn 16 films gevonden.

Drei Birken auf der Heide

1956 | Drama, Romantiek

Duitsland 1956. Drama van Ulrich Erfurth. Met o.a. Sonja Sutter, Helmuth Schneider, Albert Matterstock, Margit Saad en Rolf Wanka.

Houtvester Hans Freese (Schneider) ontmoet in zijn geboortedorp zijn vroegere jeugdvriendin Rose Heidk[KA3]amper (Sutter) en beider ogen gaan weer fonkelen. Maar er is ook nog de uitgever Jan Wedekinf (Matterstock), een man van de wereld, die een oogje heeft op Rose. Hans van zijn kant wordt op handen gedragen door het zigeunermeisje Susanna (Saad), dat hij uit de klauwen van een 'aanbidder' heeft gered. Alsof dat nog niet volstaat, is er ook nog een soort zigeunerprins. De heide bloeit en de berkebomen groeien erop los in deze mooi gefotografeerde heimat-idylle met een naïef liefdesdrama. De strekking van de film is kritisch beschouwd, bedenkelijk. Scenario van Erich Engels en Wolf Neumeister. Camerawerk van Willy Winterstein.

Schuß um Mitternacht

1950 | Mysterie

Duitsland 1950. Mysterie van Hans H. Zerlett. Met o.a. Mady Rahl, Jakob Tiedtke, Ida Wüst, Theo Lingen en Albert Matterstock.

Een misdaadbestrijder wordt tijdelijk op vakantie gestuurd, omdat hij al jaren met dezelfde zaak bezig is. Natuurlijk lukt het hem juist op de vakantieplek de moord op te helderen. Doorsnee misdaadfilm die nog in oorlogstijd (1944) opgenomen werd, maar pas zes jaar later te zien was.

Die Frau von gestern Nacht

1950 | Komedie

Duitsland 1950. Komedie van Arthur Maria Rabenalt. Met o.a. Heli Finkenzeller, Albert Matterstock, Emil Surmann, Anneliese Book en Horst Breitenfeld.

Een jonge vrouw krijgt tijdens een spelletje pandverbeuren op een feest de opdracht twee wildvreemde mannen haar woning binnen te lokken. Dat lukt haar en ze wordt prompt verliefd op een van hen, die haar echter op grond van haar gedrag voor een lichtzinnig meisje houdt. Wanneer dan eindelijk uitkomt, dat zij in werkelijkheid een brave tandarts is, krijgt zij haar vlam toch nog. Een onbenullige komedie met de typische rolopvatting van de jaren 1950-60.

Kollege kommt gleich

1943 | Komedie

Duitsland 1943. Komedie van Karl Anton. Met o.a. Albert Matterstock, Carole Höhn, Fritz Kampers, Elizabeth Markus en Paul Bildt.

Een typisch doorzichtig geval van schijn bedriegt. Lilo Hillmer (H[KA3]ohn), de aantrekkelijke, maar verwende dochter van de eigenaar van een modehuis is verloofd met een zekere Robert Wendler (Matterstock), waarvan ze het beroep niet kent, totdat ze hoort dat hij eerste kellner is in een restaurant. Dat is veel te min voor haar en ze wil het onmiddellijk uitmaken. Omwille van haar vader (Kampers), die torenhoge schulden heeft bij Robert, trouwt ze toch met hem. Ze houdt haar neus opgetrokken tijdens hun huwelijksreis en glimlacht vals tegen de buitenwacht om de schijn op te houden. Robert gedraagt zich heel correct en Lilo vindt hem steeds charmanter en aardiger en moet haar uiterste best doen het niet te laten merken. Robert vertelt haar dat zijn vader (Bildt), die ook in hetzelfde vak zit en zijn carrière begonnen is met schoenenpoetsen van anderen, op bezoek komt. Lilo walgt, maar als later blijkt dat Roberts vader een hotelmagnaat is, is alles koek en ei en slaakt iedereen een zucht van verlichting. Onzinfilm van de 45-jarige Anton, die onder de nazi's zijn vruchtbaarste periode had. De spelprestaties zijn pure routine en de film is ruim een halve eeuw na dato ongenietbaar. Scenario van Curt J. Braun naar de gelijknamige toneelklucht van Wilhelm Utermann. Het camerawerk is van Eduard Hoesch.

Ein Walzer mit dir

1943 | Muziek

Duitsland 1943. Muziek van Hubert Marischka. Met o.a. Lizzi Waldmüller, Albert Matterstock, Grethe Weiser, Rudolf Platte en Lucie Englisch.

Een componist leeft in de schaduw van zijn vrouw, een beroemde zangeres. Het dunne verhaaltje wordt opgesierd door liedjes en operettescènes met muziek van Grothe.

Liebeskomödie

1942 | Komedie

Duitsland 1942. Komedie van Theo Lingen. Met o.a. Magda Schneider, Lizzi Waldmüller, Johannes Riemann, Albert Matterstock en Theo Lingen.

Een berooide schilderes probeert in de belangstelling te komen door rond te bazuinen dat ze een affaire heeft met een beroemde operettecomponist. In dit vrolijke blijspel wisselen dolle scènes en droge humor elkaar af. Scenario van Franz Gribitz, door de camera keek Erich Claunigk.

Das Himmelblaue Abendkleid

1941 | Komedie

Duitsland 1941. Komedie van Erich Engels. Met o.a. Albert Matterstock, Elfie Mayerhofer, Georg Alexander en Käthe Haack.

Een chique avondjapon wordt de bron van jaloezie en vele misverstanden. Een vlotte film met leuke situaties en pittige dialogen.

Unser Fräulein Doktor

1940 | Komedie

Duitsland 1940. Komedie van Erich Engel en Erich Engels. Met o.a. Jenny Jugo, Albert Matterstock, Heinz Salfner, Hans Schwarz jr. en Hans Richter.

Juffrouw Hansen, een jonge lerares (Jugo), heeft het niet makkelijk. Haar mannelijke kollega's, met name de heer Klinger zien haar niet voor vol aan, omdat ze een vrouw is. Pas als Klinger een been breekt en juf Hansen zijn klas meer dan voortreffelijk weet op te vangen en voor te bereiden op het komende eindexamen, keert het tij. Ze heeft dan wel de harten van de leerlingen gestolen, wat Klinger jaloers maakt. Tijdens een schoolreisje wordt de strijdbijl echter begraven en bloeit er zelfs een romance op tussen de voormalige rivalen. Wederom heeft regisseur Engel met zijn favoriete hoofdrolspeelster Jugo een vermakelijke komedie met diepgang geproduceerd. Matterstock bewijst zich een gelijkwaardige tegenspeler, die de strijd aanbindt met Jugo middels heerlijke dialogen. Scenario van Fritz Schwiefert. Camerawerk van Massimo Terzano.

Wer küsst Madeleine?

1939 | Komedie

Duitsland 1939. Komedie van Viktor Janson. Met o.a. Magda Schneider, Albert Matterstock, Herti Kirchner en Hermann Speelmans.

De vrouw van een gezagvoerder, die regelmatig het traject Parijs-Londen vliegt, besluit haar man in Londen te verrassen. Maar deze is inmiddels in Parijs, waar hij in zijn eigen bed een vreemde man aantreft met een vrouw, die hij voor zijn echtgenote aanziet. Een vrolijke komedie met pittige muziek van Bochmann.

Die Goldene Maske

1939 | Romantiek

Duitsland 1939. Romantiek van Hans H. Zerlett. Met o.a. Hilde Weissner, Albert Matterstock, Fita Benkhoff en Fritz Kampers.

Een kunstschilder maakt een portret van een gemaskerde dame op wie hij verliefd is geworden. Ze blijkt de vrouw van een oude vriend te zijn. Deze bitter-zoete romance speelt zich af tegen de achtergrond van het Münchener carnaval. De vlotte muziek van Leo Leux vormt een belangrijk element.

Ziel in den Wolken

1938 | Avonturenfilm

Duitsland 1938. Avonturenfilm van Wolfgang Liebeneiner. Met o.a. Albert Matterstock, Leny Marenbach, Brigitte Horney, Volker von Collande en Werner Fuetterer.

De film speelt voor WO I. Jonge mensen uit verschillende milieus (Matterstock, Horney en Von Collande) worden ingezet om vliegtuigen voor militaire doeleinden te ontwikkelen. Ondanks alle tegenstand zetten ze zich in voor het grote doel. Een van hen verongelukt tijdens een proefvlucht. Tenslotte wordt hun inspanning beloond. Een propagandafilm voor de luchtmacht en voor het onbaatzuchtig streven naar hogere doelen, met opoffering van persoonlijke belangen. De vakkundige regisseur Leibeneiner heeft de propaganda slim verstopt in een amusante film. Na de oorlog door de geallieerden verboden, maar nu mag hij weer vertoond worden, ook in de BRD.

Lauter Lügen

1938 | Komedie

Duitsland 1938. Komedie van Heinz Rühmann. Met o.a. Hertha Feiler, Albert Matterstock, Fita Benkhoff, Paul Bildt en Wolfgang Staudte.

Rühmanns eerste zelf geregisseerde komedie over een autoracer die verliefd wordt op een verpleegster; maar zijn vrouw steekt er bijtijds een stokje voor.

Gastspiel im Paradies

1938 | Komedie

Duitsland 1938. Komedie van Karl Hartl. Met o.a. Hilde Krahl, Albert Matterstock, Gustav Waldau, Oskar Sima en Georg Alexander.

Omdat ze een eind wil maken aan de spilzucht van haar vader (Alexander), neemt Ellen (Krahl) het alpenhotel Paradies zelf over. Ze regeert met ijzeren hand, tot ze verliefd wordt op Graaf Wetterstein (Matterstock), die voortdurend in financiële moeilijkheden zit. Hij brengt haar ertoe, niet alleen haar verstand, maar ook haar hart te laten spreken. Zij ondersteunt het toneelgezelschap financieel, zoals vroeger haar vader al deed. Na allerlei verwikkelingen volgt een happy end. Een heerlijke liefdeskomedie met een hoog tempo en met een ideale bezetting, tot in de kleinste rollen toe.

Serenade

1937 | Drama

Duitsland 1937. Drama van Willi Forst. Met o.a. Igo Sym, Walter Janssen, Fritz Odemar, Hilde Krahl en Albert Matterstock.

Verfilming van Theodor Storms novelle Viola tricolor met de Peter Kreuder-schlager 'Schön war die Zeit' over een meisje dat met een violist trouwt en hem zijn eerste vrouw probeert te doen vergeten.

Manege

1937 | Drama

Duitsland 1937. Drama van Carmine Gallone. Met o.a. Albert Matterstock, Attila Hörbiger, Fita Benkhoff en Anneliese Uhlig.

Twee broers, die het acrobatenduo 'De twee Arlens' vormen, worden gezworen vijanden wanneer de een verliefd wordt op de vrouw van de ander en er met haar vandoor gaat. Een klassiek thema in een goede circusfilm met uitstekende rollen van Attila Hörbiger en Fita Benkhoff.

Land der Liebe

1937 | Komedie, Muziek

Duitsland 1937. Komedie van Reinhold Schünzel en Reinhold Schunzel. Met o.a. Gusti Huber, Albert Matterstock, Valerie von Martens, Wilhelm Bendow en Oskar Sima.

Een muzikale komedie met satirische inslag, die in een fantasie-koninkrijk speelt. De koning (Matterstock) ontvlucht zijn aanstaande verloving met prinses Julia (Huber) en de staatszaken, en laat een geschrokken hofhouding achter. De minister-president (Bendow) haalt vervolgens de dichter Schnipex (Matterstock) over, omdat hij zo sprekend op hem lijkt, voor korte tijd voor koning te spelen. Dat leidt tot aardige verwikkelingen, want Schnipex wordt verliefd op Julia en zij op hem. Aan het slot krijgen zij elkaar, terwijl de koning troost zoekt bij Julia`s aantrekkelijke moeder (Martens). Schünzel's laatste film voordat hij emigreerde. Deze film met de spitsvondige dialogen van Curt Goetz vonden de nazi's zo gevaarlijk, dat hij pas nadat er flink in geknipt was door de censuur kwam en in de bioscoop belandde. Een alleszins geslaagde film.