George Bassman: muziek.
Er zijn 8 films gevonden.

Mail Order Bride

1964 | Western

Verenigde Staten 1964. Western van Burt Kennedy. Met o.a. Buddy Ebsen, Lois Nettleton, Warren Oates, Keir Dullea en Barbara Luna.

In deze amusante western belooft Ebsen zijn vriend vlak voor zijn dood, op diens farm en zoon Dullea te passen. De laatste is een losbol die liever met zijn vrienden doorzakt dan dat hij de farm bewerkt. Ebsen eist dat hij trouwt, en via een huwelijksbureau-per-post komt hij aan Nettleton, die haar zoontje Mathers meeneemt.

Ride the High Country

1962 | Western

Verenigde Staten 1962. Western van Sam Peckinpah. Met o.a. Randolph Scott, Joel McCrea, Mariette Hartley, Edgar Buchanan en James Drury.

Wellicht Peckinpah's beste western, een weemoedige versie van zijn latere The Wild Bunch over twee oude 'westerners', die het al moeilijk genoeg hebben met het veranderende tijdperk van de auto en de elektriciteit en die (voor de laatste keer) een goudtransport moeten begeleiden. De onvermijdelijke slechteriken, de gebroeders Hammond, proberen hen te overvallen. Het eindigt - zoals het hoort - met de alles beslechtende shoot-out. Mooi spel van Scott (zijn laatste film) en McCrea. Buchanan is onvergetelijk als dronken rechter. Debuut van Hartley. De film die de overgang markeert tussen de klassieke en neowestern, werd terecht bekroond met een prijs op het filmfestival van Venetië.

The Arnelo Affair

1947 | Misdaad

Verenigde Staten 1947. Misdaad van Arch Oboler. Met o.a. John Hodiak, George Murphy, Frances Clifford, Dean Stockwell en Eve Arden.

Gifford, die zich verwaarloosd voelt door echtgenoot Murphy, wordt bijna als een magneet aangetrokken tot nachtclub-uitbater Hodiak. Deze liefde betekent bijna haar ondergang als Hodiak verantwoordelijk blijkt voor de moord op een meisje uit de nachtclub. Hij dreigt de moord in haar schoenen te schuiven als ze haar man niet verlaat. Traag, origineel melodrama dat echter niet van de grond komt door de middelmatige vertolking van Gifford. Hartveroverende prestatie van de kleine Stockwell als het zoontje van Gifford en Murphy. Oboler baseerde zijn scenario op een verhaal van Jane Burr. Achter de camera stond Charles Salerno.

The Postman Always Rings Twice

1946 | Drama, Film noir, Thriller

Verenigde Staten 1946. Drama van Tay Garnett. Met o.a. Lana Turner, John Garfield, Cecil Kellaway, Hume Cronyn en Audrey Totter.

Een zwerver valt als een blok voor een getrouwde vrouw en wordt door haar gevraagd haar lompe, maar steenrijke man te vermoorden. Gebaseerd op James M. Cains gelijknamige bestseller, die in Europa al twee keer eerder verfilmd was: als Le dernier tournant (1939), een obscuur werkje van Pierre Chenal en als Ossessione (1942), de debuutfilm van Luchino Visconti. In 1946 volgde de eerste Amerikaanse verfilming onder regie van Tay Garnett die het verhaal omtoverde tot een klassieke film noir. En tenslotte deed Bob Rafelson het in 1981 nog eens dunnetjes over.

The Clock

1945 | Romantiek, Drama, Avonturenfilm, Komedie

Verenigde Staten 1945. Romantiek van Vincente Minnelli. Met o.a. Judy Garland, Robert Walker, James Gleason, Keenan Wynn en Marshall Thompson.

New York 1945. De jonge korporaal Joe Allen (Walker) heeft 48 uur verlof voordat hij zich met zijn legeronderdeel moet inschepen voor Engeland. Doelloos slentert hij rond in het station, waar hij de betoverende Alice Mayberry (Garland) ontmoet. De vrijgevochten jonge vrouw nodigt de eenzame soldaat uit om met haar de stad te bekijken. Het duurt niet lang of ze worden smoorverliefd. Een goedkoop verhaaltje, maar een zalige verfilming, gesierd met een keur aan komische bijfiguren. Minnelli toont zich een meester in het hanteren en manipuleren van zijn personages. Robert Nathan en Joseph Schrank baseerden hun scenario op een verhaal van Pauline Gallico en Paul Gallico. Het camerawerk is van George Folsey. Vlak na de opnamen trouwde Minnelli met Garland. Er is ook een ingekleurde versie van gemaakt. In Engeland uitgebracht als UNDER THE CLOCK.

Abbott and Costello In Hollywood

1945 | Komedie

Verenigde Staten 1945. Komedie van S. Sylvan Simon. Met o.a. Bud Abbott, Lou Costello, Frances Rafferty, Jean Porter en Robert Stanton.

Het duo A & C probeert het in Hollywood als impressario. Ze willen een musical van de grond krijgen, maar ze moeten genoegen nemen met een baantje als portier en kapper. Vervolgens trachten ze voor een client een hoofdrol te versieren waardoor er bij allerlei producties rampen gebeuren. Sterren als Lucie Ball spelen zichzelf. De film is een wankele komedie en de eerste film met de namen Abbott en Costello in de titel. Scenario van Nat Perrin en Lou Breslow. Camerawerk van Charles Schoenbaum. Ook bekend als BUD ABBOTT AND LOU COSTELLO IN HOLLYWOOD.

The Canterville Ghost

1944 | Horror, Fantasy, Komedie

Verenigde Staten 1944. Horror van Jules Dassin. Met o.a. Charles Laughton, Margaret O'Brien, William Gargan, Rags Ragland en Una O'Connor.

Het verhaal van Oscar Wilde wordt in deze film naar de Tweede Wereldoorlog verplaatst. 300 jaar eerder bleek een Britse aristocraat een lafaard tijdens de oorlog. Bij zijn thuiskomst werd hij door zijn vader leven achter een muur gemetseld als straf voor zijn lafheid. Hij moet als spook ronddwalen, totdat een van zijn nabestaanden een uiterst moedige daad verricht. Tijdens de Tweede Wereldoorlog wordt een groepje Amerikaanse soldaten gelegerd in het kasteel en natuurlijk is een van de mannen een nabestaande van de aristocraat.

Whistling in Brooklyn

1943 | Komedie, Mysterie

Verenigde Staten 1943. Komedie van S. Sylvan Simon. Met o.a. Red Skelton, Ann Rutherford, Jean Rogers, 'Rags' Ragland en Ray Collins.

Voor de derde (en laatste) maal zien we Skelton als radio- speurder `The Fox`, in een aflevering die veel beter is dan de voorgaande, WHISTLING IN DIXIE. Achtervolgd door zowel een stel moordenaars als de politie, die hem (uiteraard) van moord verdenkt, doet hij zich voor als baseball-speler (bij de Brooklyn Dodgers, met de echte spelers) om alles tot een goed einde te brengen. Ook al komt Skelton's speelstijl als achterhaald over, toch zitten er in deze film een aantal leuke momenten. Niet echt spannend, maar best gezellig om naar te kijken. Scenario van Nat Perrin en Wilkie Mahoney. Camerawerk van Lester White.