Henri Lambert: cast.
Er zijn 13 films gevonden.

Maigret et la vente à la bougie

1994 | Misdaad, Thriller

Frankrijk​/​​België​/​​Zwitserland 1994. Misdaad van Denys Granier-Deferre en Pierre Granier-Deferre. Met o.a. Bruno Cremer, Etienne Chicot, Daniel Gélin, Michèle Moretti en Pierre Forest.

Commissaris Maigret (Cremer) reist naar het departement Vend[KA1]ee om hotelhouder en ex-delinquent Fred (Chicot) aan de tand te voelen in verband met onopgeloste misdaad. Eenmaal ter plaatse wordt Maigret geveld door griepaanval, waardoor hij verplicht is enkele dagen in het hotelletje het bed te houden.

Quiproquos

1991 | Komedie

Frankrijk 1991. Komedie van Claude Vital. Met o.a. Bernard Fresson, Claude Gensac, Laure Sabardin, Valérie Rojan en Serge Dupire.

Satire over de politieke gebruiken in de provincie: de louche tegenstander van een (eerlijke) burgemeester die al dertig jaar zijn ambt uitoefent, ontvoert zijn dochter. Hij zal haar gezond en wel terugbezorgen als de burgemeester zich terugtrekt bij de komende verkiezingen. Wordt vrij snel een boulevardkomedie zoals de titel al aangeeft. Wat de satire betreft, die houdt plotseling op: de inspiratie was kennelijk uitgeput. Het hele werk van deze ex-cineast getuigt van een oppervlakkige kundigheid die in dienst is gesteld van absolute onpersoonlijkheid. En voor deze film geldt 'iedereen is mooir, iedereen is aardig' zoals Jean Yanne zou zeggen. Scenario van Louis-Michel Colla en Jean-Claude Massoulier.

Lily et Lily

1990 | Komedie

Frankrijk 1990. Komedie van Georges Folgoas. Met o.a. Jacqueline Maillan, Jacques Jouanneau, Francis Lemaire, Yvan Varco en Henri Lambert.

De adaptatie van een boulevardkomedie van het produktieve duo Barillet en Grédy, opgebouwd rond het thema van een totaal niet op elkaar lijkende tweeling, zowel op het maatschappelijke vlak als qua karakter, met als gevolg een reeks voor het meerendeel voorspelbare en weinig verrassende misverstanden. Ondoordachte grappen, en het feit dat de dienstdoende slaaf de regie van Pierre Mondy nogal gewoontjes verfilmde, zorgt ervoor dat het allemaal erg lang duurt.

Jean-Roch Coignet

1989 | Historische film, Oorlogsfilm

Frankrijk 1989. Historische film van Claude-Jean Bonnardot. Met o.a. Henri Lambert, Pierre Santini, François Dyrek en Max Vialle.

Een heldendicht over de belevenissen van genoemde Coignet die in 1799, ten tijde van de revolutionaire strijd als vrijwilliger vertrok. Een tijdsreconstructie die met weinig middelen moest worden uitgevoerd. Daardoor is het resultaat niet altijd even geloofwaardig, terwijl de personages nauwelijks zijn uitgediept. Verwar deze tv-schrijver niet met de veels te vroeg uit het zicht verdwenen filmer Jean-Claude Bonnardot (1923-1981).

Lily et Lily

1985 | Komedie

Frankrijk 1985. Komedie van Pierre Mondy. Met o.a. Jacqueline Maillan, Jacques Jouanneau, Francis Lemaire, Yvan Varco en Henri Lambert.

De actie voltrekt zich in het Hollywood in de jaren 1930-1940 in het wereldje van de grote sterren. Een bijzonderheid is dat Maillan de twee hoofdrollen kreeg aangeboden: die van bewierookte ster die een zenuwinzinking nabij is en die van (uiteraard) haar tweelingzus, een puriteinse verpleegster, die afreist naar de grote villa aan Sunset Boulevard. Naar een stuk van de produktieve leveranciers van boulevardkomedies, Barillet en Grédy. Al die Franssprekende lieden maken het er niet geloofwaardiger op. Veel te lang, star, vlak geregisseerd en vooral om Maillan, die bruisend en gekunsteld spel niet uit elkaar kan houden, kan de kijker niet heen.

Brigade des moeurs

1984 | Erotiek

Frankrijk 1984. Erotiek van Max Pecas. Met o.a. Thierry de Carbonnières, Gabrielle Forest, Christian Barbier, Jean-Marc Maurel en Phify Malecki.

Somber verhaal van travestieten, moordenaars, heldinnen, prostitu[KA1]ee`s en politieagenten dat nergens op slaat; maar ja, er valt toch niets anders van Max Pecas te verwachten? Bruut geweld en `gore` (vuiligheid), zoals dat tegenwoordig heet in Frans-Engels koeterwaals, zijn troef. De vertolking is onevenwichtig, het geheel is ongeloofwaardig en heeft weinig met de titel te maken die eigenlijk behoort tot een serie goedkope en vulgaire stationsromannetjes.

À l'est de Berlin

1979 | Erotiek

Frankrijk 1979. Erotiek van Marius Lesoeur. Met o.a. Monica Swinn, Brigitte Parmentier, Jean-Marie Lemaire, Henri Lambert en Michel Sarrel.

Verschrikkelijke hutspot die geacht wordt zich in Duitsland en in de Sowjetunie af te spelen tijdens WO II. Een briljante officier wordt naar het Russische front gestuurd, maar viert eerst zijn successen in een schimmig Berlijn (alle acteurs zijn Frans!), waar hij zijn jeugdliefde ontmoet, die call-girl geworden is om haar vader, die een joodse vriend onderdak geboden heeft, van het vernietigingskamp te redden (oef!). Ze houden opnieuw van elkaar en tijdens een gevecht met de partizanen sterft hij in haar armen (alweer oef!). Wat vooral afstoot in deze anonieme porno soap is dat er een joodse vraagstuk erbij betrokken wordt. Hoewel er voor een film van dit genre redelijk wat financiën beschikbaar waren, is zij totaal ongeloofwaardig en lost het acteerwerk ook al niets op! De film is ook bekend onder de titel A L'EST DE BERLIN - CONVOI DE FILLES. Het pseudoniem van Marius Lesoeur is Anton Martin Frank.

Le Bourgeois gentil mec

1969 | Komedie, Misdaad

Frankrijk 1969. Komedie van Raoul André. Met o.a. Jean Lefebvre, Francis Blanche, Darry Cowl, Georges Géret en Annie Cordy.

Een timide onderdirecteur wil om een vergeefse verliefdheid een stoere bink worden. Hij gaat daartoe in de leer bij een mondaine gangster, die hem enige geënsceneerde inbraken laat plegen met de bedoeling zijn pupil daarmee later te chanteren. Zeer vrij geïnspireerd op het klassieke toneelstuk LE BOURGEOIS GENTILHOMME; de zeer weinige goede scenariovondsten zijn rechtstreeks afkomstig van Molière. Lefèvres sullige personage is in zijn hele carrière verrassingsloos en eentonig, maar ditmaal al halverwege de film.

Traffic des filles

1968 | Erotiek

Frankrijk 1968. Erotiek van Jean Maley. Met o.a. Christine Aurel, Henri Lambert en Jose Gonzales.

Een vrij realistische film over het lot van tot prostitutie gedwongen meisjes. De erotiek is echter ver zoek.

Hold-up pour Laura

1968 | Misdaad

Frankrijk 1968. Misdaad van Jean Maley. Met o.a. Sylvie Breal, Henri Lambert, Alain Bouvette, Michel Charrel en Claudine Delvaux.

Een zware jongen ontsnapt uit de gevangenis en stuurt zijn vriendin naar Parijs om bij voormalige onderwereld-collega's geld te lenen voor zijn vlucht naar Zuid-Amerika. Deze kleine, maar vakkundige misdaadfilm weigert het gangstermilieu te romantiseren. Verrassend sterk acteerwerk; boeiend en spannend.

Des frissons partout

1967 | Komedie, Misdaad

Frankrijk 1967. Komedie van Raoul André. Met o.a. Eddie Constantine, Perrette Pradier, Clément Harari, Janine Vila en Daniel Emilfork.

Twee rivaliserende bendes betwisten elkaar de buit van de meest onwaarschijnlijke overval van de eeuw, bestaande uit diamanten die op de place Vendôme werden gestolen. In één van die bendes is een agent van de FBI geïnfiltreerd. Een pretentieloze misdaadkomedie, zoals alle films van deze cineast, nog altijd het bekijken waard, dankzij het humoristische spel van Constantine als Jeff Gordon. Scenario van Michel Lebrun. Camerawerk van Henri Persin.

Fifi la plume

1965 | Romantiek, Komedie

Frankrijk 1965. Romantiek van Albert Lamorisse. Met o.a. Philippe Avron, Mireille Negre, Henri Lambert, Raoul Delfosse en Paule Noëlle.

Het verhaal van een als engel vermomde inbreker, die het op gouden uurwerken heeft gemunt. Deze uurwerken zijn de verpersoonlijking van het menselijk hart. Geen meesterwerk, maar toch het bekijken waard.

Laissez tirer les tireurs

1964 | Komedie, Actiefilm, Thriller

Italië​/​​Frankrijk 1964. Komedie van Guy Lefranc. Met o.a. Eddie Constantine, Daphné Dayle, Maria Grazia Spina, Guy Tréjean en Patricia Viterbo.

Een ingenieur steelt het model van een geheim wapen en wordt door zijn medeplichtigen gedood. Een FBI-agent wordt met het onderzoek belast en komt via een foto van een mooie vrouw uit de bezittingen van het slachtoffer op het spoor van een komplot. De onveranderlijkheid van de formule voor Eddie-films blijkt geleidelijk aan fataal voor de spanning, omdat verrassingen zijn uitgesloten en hij nooit tegenstanders van enig formaat krijgt. De humor om de geringe spanning te compenseren wordt al even sleets. Scenario van Michel Lebrun en Gilles M. Dumoulin. Camerawerk van Henry Persin.