Max Wright: cast.
Er zijn 10 films gevonden.

Dead by Midnight

1997 | Actiefilm, Thriller, Sciencefiction

Verenigde Staten 1997. Actiefilm van Jim McBride. Met o.a. Timothy Hutton, John Glover, Suzy Amis, Max Wright en Grant Heslov.

Behalve een ietwat houterige motoriek is er ogenschijnlijk niets mis met de suburbane familieman John Larkin (Hutton). Totdat zijn libido op hol slaat ten koste van zijn echtgenote (Amis) en zijn deur wordt platgelopen door allerhande overheidspersoneel, incluis zijn sinistere baas (Glover). De doelgroep - paranoïde Amerikaanse tv-kijkers - heeft allang door wat hier gebeurt: John is een kunstmatig gefabriceerd mens en zijn papa is Uncle Sam. De inzet is John's beperkte levensduur (zie titel) en een verloren dochter. McBride weet op geen enkel punt te overtuigen. (VM/VPRO Gids)

A Mother's Gift

1995 | Drama, Familiefilm, Western

Verenigde Staten 1995. Drama van Jerry London. Met o.a. Nancy McKeon, Adrian Pasdar, Lucy Deakins, Jeremy London en Max Wright.

De handeling begint in Iowa, waar Margaret, bijgenaamd Abbie, heen en weer geslingerd wordt door haar gevoelens voor haar verloofde Ed Matthews, die medicijnen studeert, en haar jeugdvriend Will Deal. Beide mannen moeten dienst doen in het Noordelijke leger van de Unie tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog tegen de Zuidelijke Confederatie. Will is de eerste die zijn uniform in de kast mag hangen en hij vraagt Abbie mee te gaan naar Nebraska.

White Mile

1994 | Avonturenfilm, Drama

Verenigde Staten 1994. Avonturenfilm van Robert Butler. Met o.a. Alan Alda, Peter Gallagher, Robert Loggia, Bruce Altman en Fionnula Flanagan.

Dan Cutler (Alda) is een gedreven reclameman uit L.A. die een vlottentocht in de Canadese wildernis organiseert, deels als klantenbinding, deels om zijn personeel te stimuleren, waaronder zijn prot[KA1]eg[KA1]e Jack Robbins (Gallagher). Maar de expeditie krijgt een fatale afloop, met slechts enkele overlevenden. De weduwe van een van hen klaagt het bureau aan en wil smartegeld. Cutler weigert daaraan toe te geven en verdedigt zichzelf en zijn bureau met een overgave alsof hij een account moet binnenslepen. Cameraman Lloyd Ahern weet de vele actiescènes op een prachtige, opwindende manier in beeld te brengen. Alda steelt elke scène waarin hij optreedt en de rest van de cast is eveneens uitstekend, mede dankzij Butlers strakke regie en Michael Butlers goede scenario, dat gebaseerd is op authentieke rechtbankverslagen. De muziek van Pray for Rain is opzwepend en complementeert de film.

Going to the Chapel

1988 | Komedie

Verenigde Staten 1988. Komedie van Paul Lynch. Met o.a. Barbara Billingsley, Eileen Brennan, Joel Brooks, Mark-Linn Baker en John Ratzenberger.

Verliefd, verloofd, getrouwd. Dat is de gewone gang van zaken, maar twee geliefden brengen ook twee families samen en dat wil wel eens voor problemen zorgen. Hij is van goede komaf; zij komt uit de lagere middenstand en tijdens het huwelijksfeest zitten beide families elkaar al in de haren. Flauwe komedie, met gags die we elders al veel beter uitgewerkt zagen. Ondanks de bekende namen, komt de film nooit boven het peil van een gemiddelde situatie-komedie uit. Een ware campagne tegen het huwelijk. Ook bekend als WEDDING DAY BLUES.

Touch and Go

1986 | Drama, Komedie

Verenigde Staten 1986. Drama van Robert Mandel. Met o.a. Michael Keaton, Maria Conchita Alonso, Ajay Naidu, Maria Tucci en Max Wright.

Een egocentrische hockeyspeler wordt emotioneel betrokken bij een jeugddelinquent en zijn moeder. Het spel overtuigt, maar het verhaal beslist niet. Opgenomen in 1985 en lang op de plank blijven liggen.

Soul Man

1986 | Komedie

Verenigde Staten 1986. Komedie van Steve Miner. Met o.a. C. Thomas Howell, Arye Gross, Rae Dawn Chong, James Earl Jones en Melora Hardin.

Rijkeluiszoontje Howell wil naar Harvard om rechten te studeren, maar zijn ouders willen hem niet langer onderhouden. Geen nood. Met een speciale zonnecrème maakt hij zijn huid donker en zo slaagt hij erin een studiebeurs in de wacht te slepen, die eigenlijk bedoeld was voor Chong. Als kleurling krijgt hij de nodige problemen op school. Oppervlakkige komedie over racisme, goed bedoeld, maar te conventioneel uitgewerkt met teveel boertige humor. Het scenario van Carol Black bevat nogal wat onwaarschijnlijke elementen, zoals de racistische huisbaas, een zwarte prof die extra streng is voor zijn rasgenoten en het blanke meisje dat kost wat kost met een zwarte naar bed wil. In beeld gebracht door Jeffrey Jur.

Scandal Sheet

1985 | Drama

Verenigde Staten 1985. Drama van David Lowell Rich. Met o.a. Burt Lancaster, Robert Urich, Lauren Hutton, Pamela Reed en Peter Jurasik.

De methodes van de schandaalpers en de menselijke tragiek waarop haar imperium is gebouwd worden schitterend blootgelegd. Lancaster vereffent namens vele collega's een oude rekening.

Dangerous Company

1982 | Misdaad, Historische film

Verenigde Staten 1982. Misdaad van Lamont Johnson. Met o.a. Beau Bridges, Carlos Brown, Karen Carlson, Jan Sterling en Kene Holiday.

Dramatisering van het ware verhaal van Ray Johnson, de 27 jaar van zijn geweldplegingen en zijn detentie (plus diverse ontsnappingen, waarna hij weer in de kraag werd gegrepen) en zijn reclassering. Slap scenario boort bijna Bridges' tour-de-force vertolking in de grond. Naar Johnson's boek Too Dangerous to Be at Large .

Simon

1980 | Komedie, Sciencefiction

Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk 1980. Komedie van Marshall Brickman. Met o.a. Alan Arkin, Madeline Kahn, Austin Pendleton, Judy Graubart en William Finley.

Een onevenwichtige komedie over een professor in de psychologie (Arkin) die door een groep overintelligente zonderlingen wordt gehersenspoeld om hem te doen geloven dat hij van een andere planeet komt. De humor heeft wrede kantjes; en soms kijkt de ernst in dit regiedebuut van scenario-schrijver Brickman om de hoek.

Playing for Time

1980 | Oorlogsfilm, Drama

Verenigde Staten 1980. Oorlogsfilm van Daniel Mann. Met o.a. Vanessa Redgrave, Jane Alexander, Maud Adams, Viveca Lindfors en Shirley Knight.

Indrukwekkende televisiefilm over Fania Fenelon, die Auschwitz overleefde door op te treden in het bizarre kamporkest. Dat orkest 'speelde om tijd te winnen' - om nog, voor hoe lang?, verder te mogen leven - terwijl mede-concentratiekampgevangenen werden afgemarcheerd in de dood. Vanessa Redgrave als Fenelon en Jane Alexander als dirigente van het orkest, kregen een Emmy Award voor hun spel. Het scenario is van Fénelon en de legendarische toneelschrijver Arthur Miller (Death of a Salesman). Laatste film van regisseur Daniel Mann.