Francois Bernard: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Ik zag Cecilia komen

1977 | Drama, Romantiek

België 1977. Drama van Peter Simons. Met o.a. Tessy Moerenhout, Luc Springuel, Alex Willequet, Ivonne Mertens en Walter Cornelis.

Springuel verblijft in een Vlaams dorpje om er te herstellen van t.b.c. Hij wordt er verliefd op Moerenhout, de dochter van een schoolmeester. Hij verbreekt zijn verloving met het Van lier , een juffrouw uit de stad, maar Moerenhout sterft... Mooie fotografie van Ralf Boumans maar het poëtische van het boek van Felix Timmermans, de zuiverheid van deze liefde en het onvervulbaar verlangen waaraan Cecilia sterft zijn nu eenmaal onverfilmbaar.

Jeroom en Benzamien

1966 | Komedie

België 1966. Komedie van Maurits Balfoort. Met o.a. Luc Philips, Robert Marcel, Jo Crab, Martha De Wachter en Mieke Verheyden.

Legendarische miniserie uit de pioniersjaren van de BRT, de Vlaamse televisie, erg vrij naar het gelijknamige boek van Ernest Claes over twee kooplieden in ruste, glansrollen voor Philips en Marcel, gedragen door de éénmanssignatuur van regisseur Balfoort. Nu verouderd en nog nauwelijks te pruimen maar destijds een evenement op de buis waarvoor iedereen thuis bleef.

De Man die zijn haar kort liet knippen

1966 | Mysterie, Drama

België 1966. Mysterie van André Delvaux. Met o.a. Senne Rouffaer, Beata Tyszkiewicz, Hector Camerlynck, Luc Philips en Francois Bernard.

Een mysterieuze, veelgeprezen film naar de gelijknamige neo- mystieke roman van Johan Daisne over een Vlaamse advocaat, verliefd op een mooi jong meisje, van wie het na afloop nog niet vaststaat of zij door de oudere man werd vermoord of niet. Puntgaaf in beeld gezet met camerawerk van Ghislain Cloquet.

Het meisje en de madonna

1958 | Drama

België 1958. Drama van Edith Kiel. Met o.a. Denise de Weerdt, Odette Moni, Jaak Germain, Louise Lausanne en Jan Cammans.

Verschrikkelijke melodramatische draak over een moeder die in mei 1940 tijdens de vlucht voor de Duitsers op het platteland haar twee dochtertjes met een muziekdoos achterlaat. Zij worden door een vrekkige boer geadopteerd. Zeventien jaar later zijn het twee mooie meisjes geworden en dankzij de muziekdoos vinden zij hun familie terug. Na een hele reeks volkskluchten in het Antwerps dialect is dit de eerste dramatische produktie van Kiel in het A.B.N. Veel te onwaarschijnlijke sentimentaliteiten maar wel mooie fotografie van Herbert Körner die op het Derde Festival van de Belgische Film de Prijs voor de Beste Fotografie kreeg.