Heinz Bernard: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

Masada

1981 | Avonturenfilm, Drama

Verenigde Staten 1981. Avonturenfilm van Boris Sagal. Met o.a. Peter O'Toole, Peter Strauss, Barbara Carrera, Anthony Quayle en David Warner.

Oorspronkelijk voor de tv gefilmde mini-serie in vier delen. Een Romeinse generaal belegert in de eerste eeuw na Christus de vesting Masada in Judea. Dit beleg wordt steeds meer een persoonlijke strijd tussen generaal O'Toole en godsdienstfanaat Strauss. Visueel zeer aantrekkelijk, maar in dramatisch opzicht verminkt, als de bioscoopversie van een oorspronkelijke vierdelige tv-serie vertoond wordt. Scenario van Joel Oliansky. Ook bekend als THE ANTAGONISTS.

Jerusalem, Jerusalem

1979 | Familiefilm

Duitsland 1979. Familiefilm van Berenger Pfahl. Met o.a. Hinnerk Jensen, Dagmar Kreutzfeld, Alexander Lutz, Eva Kramer en Franz-Josef Steffens.

Tijdens een vakantie in Griekenland leert de getrouwde Hubert (Jensen) uit Sleswig-Holstein Nira (Seebohm) kennen, een Isra[KA3]elische uit Frankfurt. Het klikt tussen beiden. Huberts in de liefde wat onbedreven vrouw Susanne (Kreutzfeld) drijft ze als het ware in elkaars armen, maar de vakantie zit er al gauw op en daarmee lijkt de zaak afgelopen. Nira brengt onverwacht een bezoek aan Hubert. Hij volgt haar naar de Main-metropool. Ze besluiten samen naar Isra[KA3]el te gaan; ze liften tot Griekenland, waar ze de boot nemen. In Isra[KA3]el is de familie van Nira niet erg blij dat ze met een mof omgaat en het blijkt dat Nira een vaste vriend, Jossi (Aloni), heeft. Jossi neemt Nira haar grillige gedrag erg kwalijk en krijgt een naar verkeersongeluk. Wederom een lange tv-film van Pfahl over jonge mensen en hun onervarenheid in de liefde met dezelfde boodschap: bezint, eer ge begint. Of hij willige oren vindt, staat te bezien, maar het is allemaal oprecht gedaan met een enthousiaste cast, waarvan men later nog maar weinig vernomen heeft. Hoewel het thema niet nieuw is, veroudert het nooit en kan men van tijd tot tijd de film opgraven en op de thuisbuis vertonen, al zal het de jeugd van tegenwoordig niet zo aanspreken. Het camerawerk is van Hans-Joachim Theuerkauf en regisseur Pfahl schreef als gebruikelijk zijn eigen scenario.