Joe August: camera.
Er zijn 8 films gevonden.

Cupid's Fireman

1923 | Drama

Verenigde Staten 1923. Drama van William A. Wellman. Met o.a. Buck Jones, Marian Nixon, Brooks Benedict, Eileen O'Malley en Lucy Beaumont.

Buck Jones speelt een brandweerman, die tijdens zijn bezigheden Marian Nixon redt. Een niemendalletje geschreven door Richard Harding, bewerkt door Eugene Lewis met Joe August achter de camera.

The Whistle

1921 | Drama

Verenigde Staten 1921. Drama van Lambert Hillyer. Met o.a. William S. Hart, Myrtle Stedman, Frank Brownlee, Georgie Stone en Will Jim Hatton.

Een sociaal drama met een fijne karakterrol van Hart. Hij is de voorman in een winkel van Brownlee, waar ook zijn zoon Hatton werkt. Voortdurend wijst Hart zijn baas erop dat er beveiligingsmaatregelen genomen moeten worden. Brownlee wijst het van de hand. Op een dag komt Hatton om het leven door deze situatie. Een verbitterde Hart ontvoert dan het zoontje van Brownlee. Het einde van de film is ontroerend. Hillyer schreef het script naar een verhaal van May Wilmoth en Olin Lyman. Joe August stond achter de camera.

Sand

1920 | Western

Verenigde Staten 1920. Western van Lambert Hillyer. Met o.a. William S. Hart, Mary Thurman, G. Raymond Nye, Patricia Palmer en William (Bill) Patton.

Een stationschef, Hart, verliest zijn baan door Nye, die Thurman tot bruid wil hebben en Hart als concurrent uit de weg wil werken. Hij gaat op een ranch werken waar zijn paard Fritz met hem herenigd wordt. Als hij zegt blij te zijn met het weerzien met zijn paard denkt Thurman dat hij over een ander meisje spreekt. De gevolgen zijn daarna te raden. Actie komt pas in het tweede gedeelte, zodat dit toch een beetje een tegenvallende Hart-western is geworden. Hillyer was ook de scenario-schrijver, naar het verhaal Dan Kurrie's inning van Russell Boggs. Joe August stond achter de camera, ditmaal met Dwight Warren naast zich.

Wolves of the Rail

1918 | Western

Verenigde Staten 1918. Western van William S. Hart. Met o.a. William S. Hart, Billy Elmer, C. Norman Hammond, Vola Vale en Thomas Kurihara.

Hart speelt een treinrover met een goed hart, dus krijgt hij aan het eind een kans op een nieuw leven met een lief meisje (Vale). Actie genoeg: een paar bandietenbendes maken elkaar én de spoorweg het leven zuur. Hart schreef zelf het verhaal dat door Denison Clift bewerkt werd. Joe August stond achter de camera.

Riddle Gawne

1918 | Western

Verenigde Staten 1918. Western van William S. Hart. Met o.a. William S. Hart, Katherine MacDonald, Gretchen Lederer, Gertrude Ahort en E.B. Tilton.

Een wreker, Hart, zoekt in deze goede western de moordenaar van zijn broer, tevens de man die zijn ontrouwe vrouw meenam. Onderweg haalt hij MacDonald uit de nesten, en een nieuwe liefde is geboren. Chaney, de rotzak, krijgt zijn trekken thuis. Charles Alden Seltzer bewerkte zijn eigen verhaal The Vengeance of Jefferson Gawne. Joe August stond achter de camera en Lambert Hillyer was Harts assistent-regisseur.

Branding Broadway

1918 | Western

Verenigde Staten 1918. Western van William S. Hart. Met o.a. William S. Hart, Seena Owen, Arthur Shirley, Andrew Robson en Lewis Short.

Hart was een wereldster met een gigantische populariteit, dus kon hij zich ook wat permitteren. Als een vroege McCloud gaat hij als cowboy naar New York om te paard door de straten van die stad de bandieten achterna te zitten. Het was een verrukkelijk humoristische western die door C. Gardner Sullivan werd geschreven. Natuurlijk stond Joe August achter de camera.

Wolf Lowry

1917 | Western

Verenigde Staten 1917. Western van William S. Hart. Met o.a. William S. Hart, Margery Wilson, Aaron Edwards en Carl Ullman.

Een verbitterde, in zichzelf gekeerde eenzame rancher, Hart, hoort op een dag dat iemand zich in zijn vallei heeft gevestigd. Onmiddellijk wil hij de indringer verwijderen, maar hij ziet dan Wilson. Hij wordt verliefd op haar: iets in hem breekt. Wilson was echter op zoek naar haar verloofde die voor zijn gezondheid naar het westen was gereisd. Zij heeft gevoelens van diepe sympathie voor Hart. Ullman, de echte verloofde, komt opdagen. Hart offert zich op en gaat in eenzaamheid naar Alaska. Echt een rol voor Hart: hij wist het altijd zo fijn neer te zetten. Lambert Hillyer - later regisseur - schreef het scenario naar het boek The Rancher van Charles Turner Dazey. Joe August stond achter de camera en Cliff Smith was de assistent-regisseur.

The Disciple

1915 | Western

Verenigde Staten 1915. Western van William S. Hart. Met o.a. William S. Hart, Dorothy Dalton, Thelma Salter, Robert McKim en Charles K. French.

Na THE DARKENING TRAIL maakten Hart en producent Thomas Ince nog zeven westerns van 20m voor Mutual. Daarna begonnen ze met deze film bij Triangle Film. Dat betekende dat Hart bij Mutual drie hoofdfilms en 19 korte westerns maakte. In deze door Barret McCormick en Ince geschreven western is Hart een geestelijke die met vrouw en kind in een stadje aankomt om er het woord Gods te brengen. De sheriff steunt hem maar er lopen ook enige elementen die hem het leven pogen zuur te maken. Eén van hen weet zelfs zijn vrouw te verleiden. Als de vrouw op het ziekbed van hun kind tot inkeer komt laat Hart zien wat het betekent christen te zijn. Een sterke western, met voor de eerste maal Joe August achter de camera, de man die Hart er in de toekomst het liefst zou zien. Het was het filmdebuut van Hersholt.