Shlomi Elkabetz: regie, scenario en productie.
Er zijn 3 films gevonden.

Bar Bahar

2016 | Drama, Romantische komedie

Israël​/​​Frankrijk 2016. Drama van Maysaloun Hamoud. Met o.a. Mouna Hawa, Sana Jammelieh, Shaden Kanboura en Mahmud Shalaby.

Drie Palestijnse vrouwen delen een appartement in Tel Aviv. Juriste Laila (Hawa) is een feestneus, DJ Salma ( Jammelieh) een verborgen lesbienne, en Nour (Kanboura) een devote moslima met een wat naïeve kijk op de wereld. Het drietal heeft niet alleen te maken met wantrouwige Israëli's, de vrouwen leven bovendien in een wereld waar mannen het doorgaans voor het zeggen hebben. Speelfilmdebuut van Hamoud werd in het festivalcircuit enthousiast ontvangen, maar de filmmaakster kreeg uit conservatieve hoek ook doodsbedreigingen en zelfs een fatwa over zich uitgesproken.

Gett

2014 | Drama

Israël​/​​Frankrijk​/​​Duitsland 2014. Drama van Ronit Elkabetz en Shlomi Elkabetz. Met o.a. Ronit Elkabetz, Simon Abkarian, Menashe Noy, Sasson Gabai en Ze'ev Revach.

Viviane wil scheiden van haar man, simpelweg omdat ze niet meer van hem houdt. Haar echtgenoot geeft echter geen toestemming, dus kunnen de vrouwonvriendelijke rabbijnen van de religieuze rechtbank de scheiding niet bekrachtigen. Gett, het slotdeel van een trilogie over de huwelijkse perikelen van een Israëlische vrouw van middelbare leeftijd, is een even schrandere als schrijnende combinatie van rechtbankfilm en echtscheidingsdrama. Met messcherpe dialogen én een geweldige hoofdrol van coregisseur Elkabetz, die, als ze tijdens de vele zittingen niet mag spreken, voldoende heeft aan haar blik en lichaamstaal.

Ve'Lakhta Lehe Isha

2004 | Drama

Frankrijk​/​​Israël 2004. Drama van Ronit Elkabetz en Shlomi Elkabetz. Met o.a. Ronit Elkabetz, Simon Abkarian, Gilbert Melki en Sulika Kadosh.

Haifa, eind jaren zeventig. Viviane (coscenarist en -regisseur Ronit Elkabetz) is getrouwd met Eliahou, een diep religieuze man die haar niet slaat, niet drinkt, meehelpt in het huishouden en veel aanzien geniet in de synagoge - zo helpen haar broers en ooms haar herinneren als de film begint. Waarom wil ze dan van hem af? De terugkeer van een oude vlam heeft er iets mee te maken, maar de problemen lijken dieper te liggen. De onvermijdelijke ondergang van dit huwelijk levert een pijnlijke film op, die voorzichtig balanceert op de rand van sociaal-realisme en melodrama. Winnaar van de publieksprijs in Venetië.